Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert1976
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-12-2022
Heb thuis een Devolo netwerk (Dlan 1200+)
1 wifi ac beneden in de keuken en 1 op het eerste verdiep.

In de webui onder het menu powerline staan alle devolo apparaten onder remote behalve die op het eerste verdiep staat op local, hoe kan dit en is dit correct?Bij deze laatste staan er ook geen snelheden bij.

Heb nog een tp-link adapter voor de omvormer van zonnepanelen en deze staat aangevinkt als Centrale coordinator...dit is maar een 500mpbs omdat deze enkel dient voor de zonnepanelen.

Wat wilt centrale coordinator zeggen en waarom staat deze op de tp-link?

Hoe kan ik de devolo op het 1st verdiep ook remote zetten?

Heb de adapter al gereset en gegevens gekloond, maar met zelf resultaat.

Alvast bedankt.

Grts,

Bert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-04 14:35
Staat allemaal in de handleiding hoor.

"Local" is gewoon de powerline waar jij op ingelogd bent. Het is logisch dat er geen snelheden bij staan, de snelheden die bij de andere powerlines staan zijn ten opzichte van deze powerline.

De central coordinator wordt automatisch gekozen, dit is de powerline die voor alle andere powerlines het makkelijkst te bereiken is (hoeft dus niet de snelste te zijn). Hij zorgt er gewoon voor dat de verbindingen tussen de powerlines onderling goed tot stand worden gebracht, de eigenlijke data gaat er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bert1976 ik heb even je titel gewijzigd.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 12-08-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pookie-v
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-11-2020
Hoi Bert,

Ik heb net hetzelfde issue en ik begrijp de uitleg van Mathias niet helemaal. Ik heb één adapter in ons netwerk die in de app op local staat en geen snelheidscijfers toont. De wifi van de adapter werkt ook helemaal niet. De reset of herkoppel procedure loste dit bij mij ook niet op.

Volgens Mathias zou local betekenen dat ikzelf met die adapter verbonden ben, maar dat klopt niet want hij geeft geen wifi signaal, het wifi signaal valt op die locatie zelfs helemaal weg (vandaar de plaatsing van de adapter). Ik vind in de handleiding ook helemaal niks terug over die local en remote, wat dat wil zeggen en hoe je een adapter van local naar remote kan switchen...

Ik vroeg me af of jij dit nog hebt kunnen oplossen en zo ja, hoe je dat gedaan hebt?

Mvg