VPN op tweede router voor google home / chromecast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-10 20:28
Ik heb gisteravond de hele avond lopen klooien om VPN werkend te krijgen op mijn tweede router (Asus RT-AC68U) zodat ik Deezer kan gebruiken via google home maar helaas niet gelukt.

Mijn huidige opstelling is dat ik heb in de meterkast 1 model van online (zyxel in de meterkast) daaraan hangt mijn NAS en 1 computer (bedraad) en gaat 1 kabel naar de router (Asus RT-AC68U) inde woonkamer waaraan de google home, hue, chromecast etc hangen.

Nu wil ik dus op deze router VPN installeren zodat ik de landinstellingen van alle apparaten die daaraan hangen kan veranderen.

Ik zit helemaal vast. Hoe moet ik de instellingen op de zyxel router instellen en hoe op de asus router. Ik heb zoveel zitten klooien gisteren dat ik de asus router niet eens meer kan vinden in mn netwerk op dit moment 8)7

En als ik deze opstelling blijf gebruiken is het dan veilig om mijn NAS direct aan het zyxel modem te laten hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02

lier

MikroTik nerd

Begrijp ik het goed als ik zeg dat je wil dat alle apparatuur die op de Asus aangesloten is via een VPN verbinding het Internet op moeten. Met als doel om daarmee invloed uit te oefenen op vanuit welk land je richting Deezer gaat?

Je zal (dan) de Asus moeten instellen als VPN client en al het publieke verkeer routeren over deze VPN verbinding. Uitgezonderd het netwerksegment waarin je NAS zit, want die hoeft niet via Internet gerouteerd te worden.

Welke VPN provider heb je? Heb je een abonnement afgesloten?
NAS aan het Zyxel modem is geen probleem, zolang je deze niet van buiten beschikbaar maakt (door port forwards of UPnP).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Deezer wordt op dit moment niet op google home ondersteunt in de benelux, voor mij is het geen probleem om google home op us locatie te zetten bijv en aan te sturen in het engels. Ik heb een betaalde VPN (private internet access)

Maar een vraag is wat moeten de instelling zijn om dit werkend te krijgen op beide routers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je hoeft alleen een vpn client in te stellen op je Asus (linkje ter illustratie, ik weet natuurlijk niet welke VPN provider je hebt):
https://www.vpnuniversity...nvpn-asus-routers-asuswrt

Met de Zyxel hoef je niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Thanks, waar ik nu tegenaanloop dat dit alleen kan als ik router mode instel op de ASUS maar dan werkt internet niet meer,

In de huidige AP mode werkt alles wel goed dus er moeten nog een aan tal instellingen gewijzigd worden maar ik weet neit welke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

De Asus zal, als je hem als VPN client wil gebruiken, in router mode ingesteld moeten staan. Je krijgt dan dubbele NAT maar in jouw situatie heb je weinig keuze (tenzij je Zyxel ook de VPN client kan draaien?).

Welke Zyxel heb je exact (model/firmware versie/alles dat relevant is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

mmmmmark schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:28:
Thanks, waar ik nu tegenaanloop dat dit alleen kan als ik router mode instel op de ASUS maar dan werkt internet niet meer,
De VPN-client in de ASUS werkt alleen in de router-modus, dat klopt.
Als je dan geen internet meer hebt kan je je afvragen of de VPN-tunnel wel succesvol is opgezet.
Wat zegt het ASUS logfile? Kan je daar iets vinden over de VPN verbinding?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik heb uberhaupt niet eens internet op de asus zonder de VPN, ik had de router altijd ingetseld als AP maar sinds ik dit heb veranderd doet die het dus helemaal niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Ook zonder VPN kan het logfile behulpzaam zijn.
Welke software draait de ASUS? Stock firmware of iets alternatiefs?
Wat vertellen de LEDjes op de voorkant van de ASUS?
En (durf het haast niet te vragen, maar toch.....) op welke aansluiting van de ASUS zit de inkomende kabel?
Als helemaal niets helpt en je denkt dat het wel aan jou zal liggen: een factory reset al geprobeerd?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
hp-got schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:21:
Ook zonder VPN kan het logfile behulpzaam zijn.
Welke software draait de ASUS? Stock firmware of iets alternatiefs?
Wat vertellen de LEDjes op de voorkant van de ASUS?
En (durf het haast niet te vragen, maar toch.....) op welke aansluiting van de ASUS zit de inkomende kabel?
Als helemaal niets helpt en je denkt dat het wel aan jou zal liggen: een factory reset al geprobeerd?
Factory reset gedaan _/-\o_ , Internet doet het nu weer:). Ook de tutorial gevolgd echter blijft connection status op een kruisje staan en is er dus geen connectie. Op de computer zelf werkt de VPN wel gewoon, mis ik nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

mmmmmark schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:31:
[...]echter blijft connection status op een kruisje staan en is er dus geen connectie. Op de computer zelf werkt de VPN wel gewoon, [...]
Mooi dat je weer internet hebt met de ASUS, dat is stap 1 :)

Wat je mist (maar wat je niet kan weten.....)
De huidige .ovpn config files van PIA zijn gebaseerd op OpenVPN 2.4
De ASUS stock firmware gebruikt OpenVPN 2.3
In 2.3 wordt compress niet ondersteund.
Als je in je .ovpn config file compress vervangt door comp-lzo no zou het moeten werken.
Enneh... als je in je logfile kijkt zie je dit misschien ook wel (ik blijf het toch zeggen hoor! O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
hp-got schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:42:
[...]
De huidige .ovpn config files van PIA zijn gebaseerd op OpenVPN 2.4
De ASUS stock firmware gebruikt OpenVPN 2.3
In 2.3 wordt compress niet ondersteund.
Als je in je .ovpn config file compress vervangt door comp-lzo no zou het moeten werken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thanks, het werkt uiteindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

mmmmmark schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:01:
[...]
Thanks, het werkt uiteindelijk!
Mooi, gefeliciteerd, enjoy! d:)b

Pagina: 1