Gewicht communicatie bij overeenkomsten aangegaan als koper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb onlangs een poging gedaan om met gallery: Eli98 een transactie te doen. Deze Tweaker heeft 170 beoordelingen, waarvan 60 (!) negatief. Ik had de beoordelingen doorgelezen voor ik zijn aanbod aanvaardde, dus ik wist waaraan ik begon. Niettemin krijgt hij nog steeds vier sterren. Dat lijkt mij een heel vertekend beeld te geven voor iemand die heel slecht communiceert en wel afspraken maakt over verkopen en verzenden, maar deze frequent niet nakomt.

Bij deze dus de vraag of het onderdeel Communicatie zwaarder kan wegen in de eindscore, of of er eventueel zelfs een aparte optie kan worden toegevoegd om aan te geven dat de koper wel toegezegd heeft maar daarna van de radar verdween. Het is geen oplichting, maar het is wel hoogst onaangenaam, en als het systematisch gebeurt zou dat ook zichtbaar moeten zijn in de algemene sterrenscore.

Bedankt!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

VAO is voor V&A producten die je niet kan aanbieden via de reguliere V&A kanalen. Jij zoekt V&A Feedback. Daarom schop ik dit topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Ik weet niet of ik het eens ben met je dat communicatie zwaarder moet wegen dan andere zaken. Het uiteindelijk leveren wat afgesproken is zou ik zelf weer belangrijker vinden. En dat zal voor iedereen weer anders kunnen zijn.

Wel vind ik het interessant dat de score van de afgelopen 6 maanden 2,5 ster laat zien bij de gebruiker die je benoemt. Maar dat de gemiddelde score rechtsbovenin de totaalscore van alle tijd laat zien. Dat kan wel een wat vertekend beeld geven.

Als iemand zijn leven heeft gebeterd, maar begon met wat slechte scores, dan heeft 'ie daar altijd last van in zijn totaalscore (die je voornamelijk ziet). En andersom ook, als iemand de laatste tijd er met de pet naar gooit, maar begon met goede scores, dan heeft 'ie baat bij z'n totaalscore.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:37:
Ik weet niet of ik het eens ben met je dat communicatie zwaarder moet wegen dan andere zaken.
Ik zeg niet dat het zwaarder moet wegen dan de andere aspecten. Wel dat commmunicatie zwaarder mag wegen dan anders als de transactie afspringt omdat je als koper ineens van de aardbol verdwenen lijkt.

De communicatie/transactie zelf is immers het enige waarop je als verkoper een koper kan waarderen. De andere twee zijn niet van toepassing.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:43
Dit is een discussie die ook soort van plaatsvond met betrekking tot shopreviews. Doordat je altijd minstens 1 ster moet geven heb je een bereik van tussen de 1 en 5 sterren, dus eigenlijk een 4 sterren systeem met een gratis ster voor iedereen. Zo komt iemand met de helft minimale scores en de andere helft maximale scores toch nog op 3 sterren uit, wat best acceptabel klinkt maar het eigenlijk niet is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 21:31
Ik vind het sowieso een beetje schrijnend dat een Tweaker die systematisch schooit om gratis 'spul' en vervolgens dan keer op keer niet eens zijn afspraken na kan komen nog stééds welkom is op V&A. Zeker op welke schaal dit schijnbaar gebeurd.

Dit gedrag lijkt gewoon systematisch en compulsief. Het lijkt hem ook niet echt te deren die slechte reviews. Dergelijke personen leren het nooit.

[ Voor 23% gewijzigd door WouterL op 13-08-2019 09:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03

Aapje

Opel-beun
Nou afgelopen weekend een deal met deze "koper" afgesloten. Ik gok erop dat ie nooit gaat betalen als ik z'n reviews lees... Op basis van z'n reviews ben ik best stug geweest bij het onderhandelen. Klein beetje van de prijs (mijn onderhandel ruimte) toegelaten om te zakken. Hij is rap met z'n adres doorgeven
offtopic:
(hoopt ie misschien dat hij het pakket al opgestuurd krijgt zonder dat ie ervoor hoeft te betalen?)

Om in te haken op de TS, er mogen vanuit V&A wel wat extra alarmbellen als iemand zoveel slechte reviews heeft, meer zichtbaarheid/alerts zouden fijn zijn. Bij DM's bijv. een alarmbelletje bij het profiel dat je kan zien dat hij veel slechte reviews heeft ontvangen in zijn laatste reviews (misschien laatste 6 maanden?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Eli98 is inmiddels niet meer actief op Tweakers. Vreemde vogel, reageert op je aanbod maar laat dan niks meer van zich horen. Reageer je op zijn aanbod dan krijg je wel direct een reactie.
Ook vreemd, had iets aangeboden, hij reageert en laat niks meer horen, advertentie verloopt en weer opnieuw geplaatst en reageert direct weer maar als je 'm dan met zijn vorige reactie confronteert blijft het weer stil. Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik heb een paar dagen terug van hem nog bericht ontvangen, met excuses, maar daarna opnieuw niks meer. We zien wel hoe het verder loopt...

Het zou leuk zijn mocht iemand met wat inspraak hier even meekijken, want ik ben duidelijk niet de enige met bedenkingen over het sterrensysteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:24:
Eli98 is inmiddels niet meer actief op Tweakers. Vreemde vogel, reageert op je aanbod maar laat dan niks meer van zich horen. Reageer je op zijn aanbod dan krijg je wel direct een reactie.
Ook vreemd, had iets aangeboden, hij reageert en laat niks meer horen, advertentie verloopt en weer opnieuw geplaatst en reageert direct weer maar als je 'm dan met zijn vorige reactie confronteert blijft het weer stil. Heel apart.
En tóch kon hij het soms dan weer wel, ik heb hem zonder problemen wat kunnen verkopen, al had ik ook mijn bedenkingen erbij. Gewacht tot het geld écht op mijn rekening stond, dan pas verstuurd, en dat ging zonder problemen.

Maar goed, gok dat hij een ban naar z'n kop geslingerd heeft gekregen, want hij maakte het wel erg bont, en het adres opsturen en bankrekening vragen lijkt ook nog wel oplichterig, want het kan immers voorkomen dat een V&A verkoper uit vertrouwen iets alvast verstuurd omdat hij of zij nog niet tussen de feedback had gekeken.

En ja, dat gemiddelde was erg verraderlijk, bij vier sterren lijkt het waarschijnlijk voor de gemiddelde V&A gebruiker wel goed, terwijl dat helemaal niet is, zoals hier het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb met Eli98 te maken gehad, iets proberen te kopen alvast adres sturen maar betalen ho maar, ik had even snel gekeken naar zijn account en zag 4 sterren en dat is best ok toch tot ik iets beter ging kijken en al die slechte revieuw tegenkwam, opzich vind ik het rating systeem niet verkeerd maar ik zou wel verwachten dat er een Mod was die het wel was opgevallen dat er opeens zoveel negatieve reactie's zijn of dat we dit soort personen kunnen raporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvanV
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 14:43
Elivdg 98

Eli is back? En reageerde ook weer op advertentie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:39

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

JvanV schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:33:
Elivdg 98

Eli is back? En reageerde ook weer op advertentie(s).
Klopt, vorige week ook al en toen ook binnen een dag weg

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1