Waar vind je als leek vandaag de dag goedkope hosting?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.223 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turps
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 02:59
Website (domein en hosting) van mijn moeder heeft altijd (lees, meer dan een decenium) voor een 10tje per jaar op PCExtreme gestaan. Met FileZilla altijd de site snel aangepast indien nodig en verder nooit problemen gehad. Nu is de rekening ineens 700% hoger onder het mom "we leveren nu betere service". Daar maakt ze geen gebruik van, dus willen we graag verhuizen maar zijn we bang dat we wat fouten gaan maken. Wat we zoeken is hosting die misschien meerdere (3 a 4 stucks) websites kunnen hosten die nauwelijks bezocht worden. Het liefst de domeinregistratie ook bij dit bedrijf om het simpel te houden, en voor hosting max 2 a 3 tientjes kwijt zijn per jaar. Is dit ergens nog te vinden in Nederland?

Groet Turps

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Volgens mij ben je lang genoeg lid van Tweakers om te weten dat zelfonderzoek van je wordt verwacht.
Ik zit zelf bij Webreus, bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Ligt een beetje aan de schijfruimte die je wilt.
Ik heb zelf securehoster.nl wat prima bevalt.

*knip*. Referall links zijn niet toegestaan.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 12-08-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 14:41
Voorop gesteld dat een verhoging van 700% in relatieve zin natuurlijk heel veel is, ben ik wel benieuwd naar wat je als een redelijke prijs ervaart. Er is immers meer dan alleen prijs. Waar gebruik je die hosting voor? Wat zijn je andere eisen/wensen?

Wat die 10 euro per jaar betreft; er vanuitgaande dat dat inclusief .nl-domeinnaam is. Kostprijs daarvan is zo'n 5 euro per jaar, dan blijft er zo'n 5 euro per jaar over voor de hosting, dat is minder dan 50 cent per maand. Als van dat geld ook nog 1 support ticket beantwoord moet blijven dan wordt er dat jaar verlies op je hostingpakket gemaakt.

Die 700% is natuurlijk teveel. Wat dat betreft hadden ze beter ieder jaar de prijs kunnen verhogen met 5-10% als die prijs vroeger te laag ingezet is. Dan had 't pakket nu 14 tot 20 euro gekost.

@Xfade Het is natuurlijk grandioos dat je gelukkig bent met jouw webhoster, maar lijkt me niet wenselijk dat dit een topic wordt waarin iedereen z'n eigen hoster noemt. Voor ervaringen kan TS vast ook gewoon sites als TrustPilot vinden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empi_tweak
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 00:07

empi_tweak

Solution creator

Ik maak altijd hostingpakketjes op maat voor mijn klanten, voor een relatief kleine prijs. Ik vind het af en toe jammer om te horen wat voor extreme bedragen mensen betalen voor hosting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Freeaqingme schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:24:

@Xfade Het is natuurlijk grandioos dat je gelukkig bent met jouw webhoster, maar lijkt me niet wenselijk dat dit een topic wordt waarin iedereen z'n eigen hoster noemt. Voor ervaringen kan TS vast ook gewoon sites als TrustPilot vinden.
Voor ervaringen had hij nooit een topic hoeven te maken, eens. Ik geef gewoon een ervaring zoals hij vroeg om toch iets van hulp te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kun je die sites niet zelf draaien op een NAS achter haar reguliere internetverbinding?
Gooi d'r een DynDNS tegenaan en klaar ben je.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vimexx is lekker goedkoop en erg goed.

https://www.vimexx.nl/webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

empi_tweak schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:27:
Ik maak altijd hostingpakketjes op maat voor mijn klanten, voor een relatief kleine prijs. Ik vind het af en toe jammer om te horen wat voor extreme bedragen mensen betalen voor hosting...
Welke vind je in dit geval extreem, oude of de nieuwe prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Dat kan je uit de zin opmaken, hij vindt de nieuwe prijzen extreem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-10 16:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

*knip*. Alleen een TR is voldoende.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 12-08-2019 11:35 ]