Compaq iPaq windows 98 drivers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Mijn vraag
Ik heb een Compaq iPaq desktop/toren uit ongeveer 2001, pentium 3 1ghz en 512 mb ram. er staat ubuntu op maar ik wil er Windows 98 se op zetten. Heeft iemand deze drivers voor ij, of weet waar ze staan, of evt een image van de restore cd

Relevante software en hardware die ik gebruik
compaq ipaq pc, 1ghz , 512 mb ram, cd speler

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
hp site afgestruind, oude drivers niet te vinden, diverse zoekopdrachten geformuleerd voor deze drivers, niet te vinden.

Update : De Windows 98 SE staat erop en draait, maar mis nog wat drivers. Heb wel een INtel Video driver gevonden, geen netwerk/geluid of chipset.

[ Voor 12% gewijzigd door MacIsCool op 15-08-2019 12:35 ]

Runs everything...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 19:26
welke drivers mis je momenteel? Je zou dan op basis van de ven id’s kunnen gaan zoeken naar de specifieke driver.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48

-ET-

Phone Home

weet je zeker dat het een iPaq desktop is. iPaq was de benaming van Compaq voor zijn pocket-pc devices.
staat er niet nog een type nummer op wat iets meer houvast geeft?

[ Voor 24% gewijzigd door -ET- op 09-08-2019 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 16:20
Ik heb voor windows xp nog wel eens de drivers van deze site gedownload:

https://drp.su/en

Ik weet niet of het programma werkt op windows 98 maar alle drivers werden perfect geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:53
In dit forum staan diverse links naar drivers(packs) archieven voor Windows 9x.
MSFN: Driver Packs for Windows 95,98/98SE,ME

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
-ET- schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:01:
weet je zeker dat het een iPaq desktop is. iPaq was de benaming van Compaq voor zijn pocket-pc devices.
staat er niet nog een type nummer op wat iets meer houvast geeft?
Ik dacht ook meteen aan de pocket PC maar kennelijk hebben ze daarvoor ook onder die naam desktops gemaakt:

Vertaald uit het Engels-

De iPAQ is een Pocket PC en een persoonlijke digitale assistent, die in april 2000 voor het eerst werd onthuld door Compaq; de naam is overgenomen van de eerdere iPAQ Desktop Personal Computers van Compaq. Sinds de overname van Compaq door Hewlett-Packard is het product op de markt gebracht door HP.

Wikipedia: iPAQ

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HKLM_ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:00:
welke drivers mis je momenteel? Je zou dan op basis van de ven id’s kunnen gaan zoeken naar de specifieke driver.
Die kun je volgens mij pas sinds XP SP2 opvragen toch?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 19:26
Raven schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:18:
[...]

Die kun je volgens mij pas sinds XP SP2 opvragen toch?
:D je hebt zo te zien gelijk! Ik dacht dat dat er altijd inzat. Ik kom ook uit het late xp tijdperk :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48

-ET-

Phone Home

Breezers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:16:
[...]

Ik dacht ook meteen aan de pocket PC maar kennelijk hebben ze daarvoor ook onder die naam desktops gemaakt:

Vertaald uit het Engels-

De iPAQ is een Pocket PC en een persoonlijke digitale assistent, die in april 2000 voor het eerst werd onthuld door Compaq; de naam is overgenomen van de eerdere iPAQ Desktop Personal Computers van Compaq. Sinds de overname van Compaq door Hewlett-Packard is het product op de markt gebracht door HP.

Wikipedia: iPAQ
Weer wat geleerd. De vraag is nu nog of er ergens een type nummer op de kast staat. Op basis daarvan is mogelijk te achterhalen welke hardware er in zit. En eventueel generic chipset drivers, videokaart te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38

nelizmastr

Goed wies kapot

De iPaq P3 modellen hebben een i810 of i815 chipset, daarmee vang je meteen video, IDE, chipset e.d af. LAN is Intel 100mbit, ook wel te vinden. Dan mis je alleen nog geluid, dat is een soundmax oplossing.

Heb er zelf ook een gehad met W98 een tijdje terug. Drivers moet je creatief mee zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
boers706 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:53:
Ik heb voor windows xp nog wel eens de drivers van deze site gedownload:

https://drp.su/en

Ik weet niet of het programma werkt op windows 98 maar alle drivers werden perfect geïnstalleerd.
Ik zou dat soort malware niet aanraden, ook niet als het de verwachte taak volbrengt, de 'extra' spullen die ze onder water uitvoeren zijn het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedankt voor de korte trip "down memory lane". Ooit in een vorige baan kocht ik deze desktops in voor thuiswerkers (we hadden geen VPN).

Onder de naam iPaq (inderdaad eerder voorbehouden aan de Pocket PC's met Windows CE en later WIndows Mobile) waren dit een soort micro towers met een multidrive bay waar je een CD/DVD speler in kon stoppen of een floppy drive. Ik stopte er een superdisk drive in, LS-120 en stelde een backup script in om backups te maken op zo'n drive. Als de thuiswerker dan een probleem had met de PC, nam hij hem mee (desnoods op de fiets of in het OV, ze waren niet zo zwaar) en kregen ze bij hardware defecten een vervangende mee terug. Backup terugzetten van de LS120 diskette en ze konden weer aan de slag. Goeie ouwe tijd..

Overigens, let op wat er nog mee doet en hoe lang je zo'n ding aanzet. Het blijft een P3 processor, die dingen vreten stroom.

[ Voor 15% gewijzigd door akimosan op 10-08-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
nelizmastr schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:36:
De iPaq P3 modellen hebben een i810 of i815 chipset, daarmee vang je meteen video, IDE, chipset e.d af. LAN is Intel 100mbit, ook wel te vinden. Dan mis je alleen nog geluid, dat is een soundmax oplossing.

Heb er zelf ook een gehad met W98 een tijdje terug. Drivers moet je creatief mee zijn.
Nooit aan gedacht, en ze maken idd waarschijnlijk gebruik van de standaard drivers. Ik ga het proberen.Dank
Bedankt voor de korte trip "down memory lane". Ooit in een vorige baan kocht ik deze desktops in voor thuiswerkers (we hadden geen VPN).
Ik was ooit reparateur, en vond het een enorm leuke machine. Stond al 10 jaar in mijn kelder. Heb ipv een 733 P3 er een 1 ghz in gezet en max memory van 512 MB. Staat linux op, maar wil Windows 98 SE om Transport Tycoon te spelen :)

[ Voor 26% gewijzigd door MacIsCool op 10-08-2019 22:16 . Reden: spelfout ]

Runs everything...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacIsCool
Voor de geinteresseerden, via een vage russische site heb ik alle compaq drivers kunnen vinden, en draait er inmiddels W98 SE op voor Transport Ycoon deluxe :-) Dank voor de commentaren !

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:12
Ik heb er ook nog twee op zolder staan. Vroeger hebben die met W2K in een kantooromgeving gedraaid. Ik heb er eentje jarenlang als mailservertje gebruikt, debian als OS. De 3.5" HDD had ik vervangen door een laptop schijfje (met een PATA adapter). Voor die tijd was het redelijk zuinig, naar huidige maatstaven is het dramatisch qua energieverbruik. Het is degelijk spul, mijn servertje heeft jarenlang 24/7 aan gestaan. Zo heel nu en dan even de stofzuiger er op, verder hoefde ik er niets aan te doen.
Pagina: 1