Schijfcontrole loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo, scandisk voor dos geeft bij het opstarten van de computer steeds de fout dat de schijf beschadigd zou zijn. Dit is volgens mij niet zo. Als ik scandisk skip, dan komt er een scherm dat ik scandisk voor windows uit moet voeren, en deze loopt na 2 secs vast :(

Weet iemand wat er aan de hand is? Zou dit een virus kunnen zijn of is de schijf echt beschadigd?

Verwijderd

lijkt op wat beschadigde systeembestandjes voor het opstarten van windows.. zeker windows98.. tja, das met dat OS heel lastig, voor zover ik weet is een herinstallatie van windows98 de enige oplossing, maar dan moet je wel weer alle programma's opnieuw installeren ;(

Verwijderd

Als laatste redmiddel kan je Norton Utilities gebruiken.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de melding van Scandisk voor DOS dat je schijf beschadigd is, zou ik niet teveel waarde aan hechten. Die melding wordt ook vaak gedaan als er gewoon wat bestanden beschadigd zijn, die na een controle weer perfect hersteld worden.
Maar als de schijfcontrole OOK onder Windows vastloopt, dan is er denk ik echt iets fout.
Probeer de schijf eens in een andere PC ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
heb de schijf een paar weekjes geleden nog geformateerd, daarvoor gaf de computer nl. na elk uitgevoerd programma (na het afsluiten van dat programma, wat verder goed liep) een "illegal operation" zo moei vertaald als "foute bewerking" ofzo...

nu geeft hij met scandisk errors :'(