[Vakantie 2020] Camping Toscane gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Helaas zit hier in Huize Rhymez de vakantie van dit jaar er (al)weer op.
Wij hebben dit jaar een heerlijke vakantie op de camping (in een sta caravan) gehad in Italië aan de Adriatische Kust. Nu wij nog volop in vakantie sferen zijn, zijn wij ons alvast aan het oriënteren voor volgend jaar.

Vorig jaar zijn wij in de omgeving van Toscane geweest en dat spreekt ons eigenlijk meer aan dan de Adriatische Kust. Persoonlijk vinden wij de omgeving mooier, minder last van muggen, etc.

Zoals gezegd zijn wij ons dus aan het oriënteren voor volgend jaar. Veel bekende aanbieders hebben de prijzen al voor volgend jaar bekend gemaakt en bieden enige "vroegboek kortingen" aan. Maar ondanks de "vroegboek kortingen", vind ik de prijzen (absurd) hoog. Dus wellicht hebben jullie Tweakers nog gouden tips voor een leuke camping.

Onze uitgangspunten:
2 volwassen en 3 kinderen (tegen die tijd 6, 4 en 2 jaar).
Op zoek naar een sta caravan met liefst 3 slaapkamers (of 2 slaapkamers, waarbij de 3 kinderen op 1 kamer kunnen slapen, maar die ben ik nog niet tegen gekomen qua grootte).
Bij voorkeur omgeving Toscane (maar wij staan zeker open voor andere leuke suggesties)
Vertrek vanaf maandag 6 juli (en bij voorkeur de weekenden mijden)
Liefst 18 dagen (of meer)
Kinder zwembad en animatie (eigenlijk standaard op alle campings, maar vermeld het toch maar even)

Op zich zijn dit volgens mij geen hele gekke uitgangspunten en wensen. Alleen de prijzen... Als ik nu kijk, dan kom je al gauw uit op 4.000 euro (en meer) voor 21 dagen. En dan heb je een sta caravan van 30 m2.... Dat vind ik toch iets te gortig worden, aangezien we daar ook nog wel het een en ander uit zullen geven.

Ter vergelijking: dit jaar 18 dagen weg geweest (kosten camping 2.800 euro) en ongeveer 2.000 euro ter plaatse uitgegeven (inclusief tolwegen, vignet, boodschappen, tanken, etc.).

Welke Tweaker heeft er nog tips, suggesties, ideeën voor volgend jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Wij zaten dit jaar in toscane samen met mijn schoonouders. Wij hadden een stacaravan gehuurd, en zij waren met de caravan. Dit was bij http://www.vallegaia.it/

hun stacaravans gaan overigens via eurocamps.

Camping beviel ons wel heel goed, niet dat ik veel referentie materiaal heb aangezien dit voor ons de eerste keer met de kleine was op een camping. Maar de omgeving was top. Strand lag op nog geen 10 minuten rijden, en de omgeving is er prachtig.

[ Voor 5% gewijzigd door Wicked-Game op 09-08-2019 21:36 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Je zou eens naar http://www.camping-montescudaio.it/ kunnen kijken. Zit ook bij Cecina en ze hebben allerlei soorten min of meer betaalbare huuraccommodaties. Volgens mij ook met flexibele aankomst maar dat zou je even zelf moeten checken.

Is wel een grote en drukke camping, maar als dat je ding is... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 16:51
Wij zijn dit jaar voor het eerst in een kant en klare tent op vakantie. Dit omdat de kinderen van 13, 11 en 10 grote bedden nodig hebben en één bedje in stacaravans vaak een klein overdwarsbedje of een bankje is.

We zijn nog op vakantie en het bevalt prima. Ja je moet naar een publieke wc en douche maar die hier op de camping zien er prima uit.

Bijkomend voordeel is dat het aanmerkelijk goedkoper is en dat we dus nu van woensdag tot woensdag op vakantie kunnen ipv zaterdag - zaterdag, iets wat we na een zwarte zaterdag niet meer willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 08:40

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zit nu in zuid oost Toscane in Poggio al vento. 2k voor 2 weken. Ruim appartement met airco makkelijk ruim genoeg voor 3 kids.

Betrek eens agriturismos in je zoektocht. Kleinschaliger, geen animatie maar wel luxer en op prachtige plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Wicked-Game schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:30:
Wij zaten dit jaar in toscane samen met mijn schoonouders. Wij hadden een stacaravan gehuurd, en zij waren met de caravan. Dit was bij http://www.vallegaia.it/

hun stacaravans gaan overigens via eurocamps.

Camping beviel ons wel heel goed, niet dat ik veel referentie materiaal heb aangezien dit voor ons de eerste keer met de kleine was op een camping. Maar de omgeving was top. Strand lag op nog geen 10 minuten rijden, en de omgeving is er prachtig.
Ziet er uit als een leuke en gezellige camping.
Als ik onze gegevens invul voor 2020 (en bijv. 20 nachten) doe, dan komen we uit op respectievelijk € 4.192 (voor de 3 slaapkamer Comfort Vista + airco) en € 4.139,80 (voor de 3 slaapkamer Comfort + airco).
Haal ik er 2 nachten af (18 nachten), dan is het respectievelijk € 3.722,20 en € 3.677,20.

Dit zijn toch echt prijzen, waar ik niet vrolijk van wordt. Het is namelijk "slechts" een stacaravan van 32 m2 8)7

Ik zie overigens via de site ook hun appartementen. Jammer genoeg maar 2 slaapkamers (en een bedbank in de woonkamer, waardoor 's avonds nog even gezellig met vrouwlief wat drinken en een spelletje spelen niet kan). Prijzen lijken zelfs goedkoper dan een stacaravan :?
Als we inderdaad "vroeg" kunnen vertrekken, zouden we een type B5 appartement kunnen huren voor "slechts" € 2.567. Dat scheelt al € 1.500 euro t.o.v. een sta caravan. Wellicht dus het overwegen waard ;)
zeezuiper schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:42:
Je zou eens naar http://www.camping-montescudaio.it/ kunnen kijken. Zit ook bij Cecina en ze hebben allerlei soorten min of meer betaalbare huuraccommodaties. Volgens mij ook met flexibele aankomst maar dat zou je even zelf moeten checken.

Is wel een grote en drukke camping, maar als dat je ding is... :)
Heb de site bekeken, maar de camping spreekt mij niet heel erg aan op het eerste gezicht.
Lijkt ook alsof het meer caravans / tent zijn met een voortent, dan een sta caravan waar we eigenlijk naar op zoek zijn. Maar bedankt voor het meedenken d:)b
boers706 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:10:
Wij zijn dit jaar voor het eerst in een kant en klare tent op vakantie. Dit omdat de kinderen van 13, 11 en 10 grote bedden nodig hebben en één bedje in stacaravans vaak een klein overdwarsbedje of een bankje is.

We zijn nog op vakantie en het bevalt prima. Ja je moet naar een publieke wc en douche maar die hier op de camping zien er prima uit.

Bijkomend voordeel is dat het aanmerkelijk goedkoper is en dat we dus nu van woensdag tot woensdag op vakantie kunnen ipv zaterdag - zaterdag, iets wat we na een zwarte zaterdag niet meer willen.
Een tent zie ik echt niet zitten :P
Wij hebben een dag een flinke regenbui gehad en had toen medelijden met de mensen in een tent... Alles spoelde zo naar buiten... Zou er niet aan moet denken... Maar goedkoper is het zeker, dat kan ik niet ontkennen.

Overigens met een stacaravan zijn de aankomst ook redelijk flexibel (althans dit jaar). Aankomst op woensdag en vertrek op vrijdag.
LtMarx schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:58:
Zit nu in zuid oost Toscane in Poggio al vento. 2k voor 2 weken. Ruim appartement met airco makkelijk ruim genoeg voor 3 kids.

Betrek eens agriturismos in je zoektocht. Kleinschaliger, geen animatie maar wel luxer en op prachtige plekken.
Zal hier vanavond eens rustig naar kijken, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
BastaRhymez schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Ziet er uit als een leuke en gezellige camping.
Als ik onze gegevens invul voor 2020 (en bijv. 20 nachten) doe, dan komen we uit op respectievelijk € 4.192 (voor de 3 slaapkamer Comfort Vista + airco) en € 4.139,80 (voor de 3 slaapkamer Comfort + airco).
Haal ik er 2 nachten af (18 nachten), dan is het respectievelijk € 3.722,20 en € 3.677,20.

Dit zijn toch echt prijzen, waar ik niet vrolijk van wordt. Het is namelijk "slechts" een stacaravan van 32 m2 8)7

Ik zie overigens via de site ook hun appartementen. Jammer genoeg maar 2 slaapkamers (en een bedbank in de woonkamer, waardoor 's avonds nog even gezellig met vrouwlief wat drinken en een spelletje spelen niet kan). Prijzen lijken zelfs goedkoper dan een stacaravan :?
Als we inderdaad "vroeg" kunnen vertrekken, zouden we een type B5 appartement kunnen huren voor "slechts" € 2.567. Dat scheelt al € 1.500 euro t.o.v. een sta caravan. Wellicht dus het overwegen waard ;)
De appartement gaan inderdaad via de eigenaar van de camping zelf. De stacaravans niet, deze gaan via eurocamps. Mogelijk dat daarin ook het prijsverschil in te vinden is. Toen wij gingen was de stacaravan weer goedkoper, maar goed het is altijd even puzzelen met dergelijke parken.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat ik even mis; wil je aan de kust zitten of in het binnenland? Of geen voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Pizzaman hoef niet perse direct aan het strand te zitten. Zou zeker fijn zijn, maar is het er niet dan is het ook prima. Zolang er dan maar wel een zwembad aanwezig is voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Als je een beetje veel keus wilt hebben in stacaravans en aanbieders ivm de prijs dan zou je aan de kust Park Albatros eens kunnen bekijken, of in het binnenland Norcenni Girasole Club. Grote campings, met veel verschillende accomodaties, aanbieders en prijzen.

Overigens is behalve de kust van Toscane vooral het binnenland veel beter uitgerust met appartementen/agriturismo’s dan met campings. Vaak ook meer comfort voor een vergelijkbare, of betere prijs. Wel wat minder andere kinderen om mee te spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Pizzaman op 12-08-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:10
Mocht je toch nog steeds richting de 4k komen zou ik persoonlijk voor een appartement gaan, bijvoorbeeld zoiets: https://www.poiano.com/nl

In het verleden daar een aantal keren geweest en is prima voor elkaar. Dit is dan niet Toscane, maar daar zijn vergelijkbare appartementen te vinden.

//EDIT: Ooit eens aan Kroatie gedacht? Ter hoogte van Venetië is eigenlijk een oud italiaans gebied, natuur is mooi en de prijzen zijn de helft van wat het is in Italie. Je gaat daar (als je ervan houdt) een pasta met witte truffel eten voor ongeveer 10-15,- in een leuk restaurant.

//EDIT2:
Voorbeeldje (2017):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s9VS4PSfA8yPhfQsZKYuMT7d/medium.jpg

Risotto met witte truffel a 12,-
Een genot om te eten ;)

[ Voor 50% gewijzigd door BernardV op 12-08-2019 17:57 ]

Pagina: 1