Onjuiste DSL aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 19:49
Hoi,

Op dit moment hebben wij internet via de kabel van Ziggo. De hoofdaansluiting hiervan zit in de meterkast en dit werkt perfect. Ernaast zit de KPN/koper aansluiting, echter is dit gewoon een UTP kabel met een RJ45 connector. Ik heb al een tijd geen DSL abonnement gehad maar dit hoort toch een RJ11 connector te zijn?
Het lijkt erop dat het ISRA punt is verplaatst maar er zit dus een onjuiste connector op.
Helaas kan ik niet makkelijk kijken hoe de ader paren aan de andere kant zijn verbonden aangezien de kabel zit ingegoten in cement... ik weet ook niet waar de originele aansluiting zou moeten zitten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, is er een manier om de ader paren te checken en de goede connector hier op te zetten of is er een betere oplossing?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
RJ45 kan ook oude ISDN aansluiting zijn.
Is het echt UTP kabel of heeft het andere kleurcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:11
In principe zou je ISRA punt wel duidelijker moeten zijn dan een kabel. Hooguit dat je vanuit een lasdop een kabeltje hebt. Is er echt geen mogelijkheid om verder te kijken naar waar het vandaan komt? Eventueel de kruipruimte in?

[ Voor 6% gewijzigd door sigmundfreund op 09-08-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
PROnline schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:58:
RJ45 kan ook oude ISDN aansluiting zijn.
Is het echt UTP kabel of heeft het andere kleurcode?
Het is een CAT 5e kabel met RJ45 plug.
sigmundfreund schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:01:
In principe zou je ISRA punt wel duidelijker moeten zijn dan een kabel. Hooguit dat je vanuit een lasdop een kabeltje hebt. Is er echt geen mogelijkheid om verder te kijken naar waar het vandaan komt? Eventueel de kruipruimte in?
Het lijkt er inderdaad op dat de ISRA verplaatst is met deze kabel. Het is voor mij alleen niet mogelijk om ergens anders te kijken, de kabel gaat een gegoten vloer in (appartement) er is helaas dus geen kruipruimte of mogelijkheid om de kabel te bewegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook geen berging of gemeenschappelijke meterkast waar die dingen in binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
Helaas ook niet, ik kan beneden in de gang wel zien dat de aansluitingen binnen komen voor de appartementen, echter is dit zeker niet de kabel die in onze meterkast binnenkomt. Die gaat ergens over in UTP. Ik ga er dan ook maar vanuit dat de kabel dan goed is aangesloten maar voorzien is van een onjuiste connector. Is het mogelijk om te checken welke vier aderen zijn aangesloten?

[ Voor 36% gewijzigd door mart3 op 09-08-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je wil weten wáár het officiële ISRA punt is, moet je KPN bellen. Zij houden daar administratie van bij.
Het kan goed zijn dat iemand zelf de kabel heeft verlengd. Mag officieel niet en levert dit soort rare situaties op.

Maar waarom wil je dat weten? Wil je over van snel kabel internet naar traag DSL?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:45
Heb je toevallig niet een foto van hoe het er nu uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
unezra schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:17:
Als je wil weten wáár het officiële ISRA punt is, moet je KPN bellen. Zij houden daar administratie van bij.
Het kan goed zijn dat iemand zelf de kabel heeft verlengd. Mag officieel niet en levert dit soort rare situaties op.

Maar waarom wil je dat weten? Wil je over van snel kabel internet naar traag DSL?
Het is ook meer uit nieuwsgierigheid, alle buren gebruiken DSL van verschillende providers. Heb zelf niet de behoefte om over te stappen maar wil wel graag een correcte en werkende aansluiting, mocht ik toch een keer willen overstappen.
Hugo__Boss schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:50:
Heb je toevallig niet een foto van hoe het er nu uit ziet?
Helaas nu niet, kabeltje van +- 30 cm CAT5e/rj45 met daaraan een label KPN in de hoek in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:51
mart3 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:04:
[...]

Het is ook meer uit nieuwsgierigheid, alle buren gebruiken DSL van verschillende providers. Heb zelf niet de behoefte om over te stappen maar wil wel graag een correcte en werkende aansluiting, mocht ik toch een keer willen overstappen.

[...]

Helaas nu niet, kabeltje van +- 30 cm CAT5e/rj45 met daaraan een label KPN in de hoek in de meterkast.
Dat wordt dan geregeld bij de overstap lijkt me. Geen zorgen over maken.
Pagina: 1