Beste Tablet voor Linux native (debian buster) op te zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 14:16
Graag zoek ik mensen die al wat ervaring hebben met native linux op tablets, bijvoorkeur debian/ubuntu/mint achtig.

Ik zoek een tablet

2gb ram intern
16/32 gb storage
full hd.
cpu intel of evt.?

wat moet werken:
- wifi
- bluetooth
- touchscreen
- sleep
- sound

Ik zag wel dat nexus 7 tablet ooit goed zou moeten werken maar niks gevonden met debian buster.
ook gezien een Teclast X80 tablet , maar of er alles op werkt?

Ik ben dus op zoek naar mensen die al linux op tablet hebben en goed werkt. Graag hoor ik de type(s) en de distro welke hierop, en wat eventueel niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je naast de twee genoemde tablets nog verder gezocht? Gekeken wat je met een MS Surface kan icm Linux? Ik zie zo even snel tussen wat Google resultaten een paar succes verhalen. Het heeft iig de hardware die je wilt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 14:16
Ja ik heb meerdere gevonden, en ik wilde ook zo een zuinig mogelijke tablet, en dan ook nog niet te duur.

tevens was ik benieuwd wie er allemaal al linux op een tablet had draaien , en hoe goed het werkt.

Ik ga nu de Lenovo MIIX320 10ICR (1920x1200 en 4gb) variant proberen, die heb ik voor 100 euro kunnen kopen dus en zie dat het mogelijk het zijn.

Maar ben nog steeds benieuwd wie er op zijn windows/android tablet linux op gezet hebt, en welke dus goed werken.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 13:28

wij

Ik heb zelf nog geprobeerd om Linux te installeren op een Teclast X98 Pro. Uiteindelijk lukte het niet om te booten vanwege een brakke BIOS. Volgens mij kon ik wel de installer runnen, maar vervolgens niet het geïnstalleerde OS booten.

Zou het zelf ook leuk vinden om een (goedkope, maar degelijke) tablet met Linux te hebben. Het liefst met KDE Plasma of een van de andere initiatieven om Linux geschikt te maken voor dit soort devices.