Aankoopadvies eerste 3D-printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teppe001
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-09 18:54
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar mijn eerste 3D-printer. Ik heb al wel ervaring met 3D-printen en -printers maar dit is de eerste die ik zelf aanschaf. Ik zal hem vooral gebruiken voor kleine hobbyprojecten en om wat dingen te repareren.

Ik zoek het volgende:
  • Degelijke bouwkwaliteit en betrouwbare elektrische componenten
  • De mogelijkheid om met speciale filamenten (bv flex en woodfill) te experimenteren
  • Een printer in een zelfbouwkit (geen must maar het lijkt me leuk)
  • Rond de € 800
Zelf dacht ik aan de Prusa i3 MK3S maar ik ben nog niet zeker.

Alvast bedankt voor de hulp

Beste antwoord (via Teppe001 op 16-08-2019 15:45)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Met een Prusa MK3S heb je inderdaad een redelijk zorgeloze ervaring. Als je het goedkoper gaat maken kom je uit op een Crealy CR-10 of een Ender 3 Pro met de BL Touch upgrade erbij, maar die doen flex niet zo goed omdat er een bowden op zit. Maar eerlijk gezegd moet je dan weer gaan upgraden. Ik zou het gewoon op een Prusa houden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Met een Prusa MK3S heb je inderdaad een redelijk zorgeloze ervaring. Als je het goedkoper gaat maken kom je uit op een Crealy CR-10 of een Ender 3 Pro met de BL Touch upgrade erbij, maar die doen flex niet zo goed omdat er een bowden op zit. Maar eerlijk gezegd moet je dan weer gaan upgraden. Ik zou het gewoon op een Prusa houden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!