Na jarenlang gegamed te hebben op PS3 en PS4, ben ik eigenlijk wel een beetje klaar met de teleurstellende graphics. De laatste berichten over de PS5 zijn ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Daarnaast is mijn oude laptop die als mediaserver dient aan het sterven.
Kortom, tijd voor wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk F1 2019 en FIFA met af en toe een game als Far Cry of Fallout. Waar ik in de toekomst wel naartoe wil is racen met VR, dus het zou mooi zijn als het systeem hier een beetje op voorbereid is.
Daarnaast verwacht ik een dual-boot Linux te willen draaien, voor het mediaserverwerk, maar ook algemeen dev-werk. Computing-power kunnen uitbesteden aan dit systeem zou mooi zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voordat ik begon te zoeken heb ik mezelf een absoluut max. van €2000 voorgehouden, maar zo op het eerste oog is dit niet nodig. Minder mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in het bezit van een Dell U2515H 25", maar hoop vooral op de bank op m'n Philips 50PFK6550 te kunnen spelen. Toetsenbord/muis zijn er ook wel, evenals een Windowslicentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Her en der van andere topics het een en ander bij elkaar gesprokkeld.
De 32GB RAM kan een beetje overkill zijn, misschien dat ik toch voor 16 ga.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zal in de woonkamer plaatsnemen, dus een beetje stil mag wel. Tijdens het gamen maakt een beetje lawaai overigens niet uit.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
De laatste keer dat ik me met zelfbouw PC's bezig heb gehouden zal alweer 10 jaar geleden zijn, ik ben dus compleet out-of-the-loop. Vooral de GPU's zijn voor mij een groot mysterie; ik heb een tijdje de pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio in gedachten gehad. Overkill?
Voor zover ik kan zien past alles wel, maar ik houd me aanbevolen
Heb ik iets gemist, zie ik iets over het hoofd?
Daarnaast is mijn oude laptop die als mediaserver dient aan het sterven.
Kortom, tijd voor wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk F1 2019 en FIFA met af en toe een game als Far Cry of Fallout. Waar ik in de toekomst wel naartoe wil is racen met VR, dus het zou mooi zijn als het systeem hier een beetje op voorbereid is.
Daarnaast verwacht ik een dual-boot Linux te willen draaien, voor het mediaserverwerk, maar ook algemeen dev-werk. Computing-power kunnen uitbesteden aan dit systeem zou mooi zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voordat ik begon te zoeken heb ik mezelf een absoluut max. van €2000 voorgehouden, maar zo op het eerste oog is dit niet nodig. Minder mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in het bezit van een Dell U2515H 25", maar hoop vooral op de bank op m'n Philips 50PFK6550 te kunnen spelen. Toetsenbord/muis zijn er ook wel, evenals een Windowslicentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Her en der van andere topics het een en ander bij elkaar gesprokkeld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,- | € 345,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 139,99 | € 139,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 166,82 | € 166,82 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,55 | € 90,55 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.458,05 | ||
De 32GB RAM kan een beetje overkill zijn, misschien dat ik toch voor 16 ga.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zal in de woonkamer plaatsnemen, dus een beetje stil mag wel. Tijdens het gamen maakt een beetje lawaai overigens niet uit.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet.
Wat verwacht je van ons?
De laatste keer dat ik me met zelfbouw PC's bezig heb gehouden zal alweer 10 jaar geleden zijn, ik ben dus compleet out-of-the-loop. Vooral de GPU's zijn voor mij een groot mysterie; ik heb een tijdje de pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio in gedachten gehad. Overkill?
Voor zover ik kan zien past alles wel, maar ik houd me aanbevolen
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.