Voodoo3 zwart beeld ????

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik heb net een Voodoo3-3000pci in een P166mmx, 40mb gestopt, maar nadat alle drivers zijn geïnstalleerd herkent hij de videokaart nog niet, en kan ik alleen maar op 640x480 met 16 kleuren draaien. Zet ik hem hoger dan moet ik de computer opnieuw opstarten, totaan het windowslogo doet ie het goed, maar dan krijg ik een (licht)zwart beeld, en zit de computer vast.
En ik kan ook de 3dfx tools niet installeren, volgens mij herkent hij de hele videokaar niet!!

O ja, het hele zooitje zit op een FIC PA-2005 mamaplankje.

Wie weet hoe ik dat ding aan de praat kan krijgen??

Inderdaad...

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:44

troje

was here!

Ik heb dezelfde kaart gebruikt in hetzelfde moederbord, met een 200mmx...bij mij werkte alles perfekt!

Wat voor OS heb je?
Indien je het niet op kan lossen met de nieuwste drivers ben ik bang dat die kaart kapot is....

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik draai gewoon Win98, ik heb gisteren de computer maar geformateerd omdat er eerst win95 opstond, maar nee hoor, geen resultaat.... :( :(

Bij jou werkt ie dus wel op hetzelfde moederbord ?? Een vriend van me zei dat ik in het bios nog een paar dingen moest veranderen, dus dat ga ik maar eens proberen.
Wel vaag dat hij gewoon in lage resolutie wel werkt met gewone standaard vga-drivers, en met de voodoo drivers niet.

en anders doe ik hem gewoon terug !!

Ging het installeren bij jou ook goed, bij mij vroeg ie niet welke software ik wou dat hij ging installeren, en de 3dfx tools werden ook niet geistalleerd

Inderdaad...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Lijkt me een driverinstallatieprobleem (djeez leuk woord voor galgje.)
Unzip je drivers naar een dir. ga dan naar configscherm->systeem->apparatenbeheer->beeldschermadapter->op plusje drukken indien aanwezig->eigenschappen->stuurprogramma->stuurprogramma bijwerkn->volgende->lijst->diskette->bladeren->directory aangeven waar je de drivers hebt uitgepakt->enz en vervolgens opnieuw opstarten.
Als dit gesneden koek is voor je moet je het maar als niet gepost beschouwen hoor.

Niet op voorraad.

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:44

troje

was here!

Ik heb hem gedraaid met Win NT4 en Win2K. Geen problemen met installeren, gewoon drivers downloaden, uitpakken en installeren....simple as that!

Je hoeft in het BIOS niets te veranderen hiervoor, wat je wel kan proberen is een ander PCI slot.

Missshien moet je hem eens installeren met al je andere kaarten uit het systeem getrokken, zodat dit de enige kaart is.

Wat ook kan helpen (soms) is in veilige modus opstarten, in apparaatbeheer alle videokaarten die je ziet verwijderen en opnieuw opstarten en gelijk de nieuwste drivers van Internet installeren.

Ik denk niet dat de kaart defect is....je hebt tenminste beeld.

Laat ff weten hoe het verder gaat!

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Nou, ik heb denk ik alles geprobeerd, ik ga hem morgen nog ff in een computer van een vriend proberen, en als ie daar wel werkt dat snap ik er helemaal niets meer van !!!

Inderdaad...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Heej, het zou kunnen dat je in je BIOS de optie "assign IRQ to VGA" aan moet zetten...

Verwijderd

Denk dat de grafische proc kapot is wordt, want omdat het pas na een tijdje voorkomt.
Vraag maar aan eppie, die had dat ook, maar bij hem kwam het ergens anders door (he eppie :) :) :) :) :) :) :) )

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Gho ik zal niet weten wat jij nu bedoelt :+

Maar ik kreeg geen zwart beeld maar strepen, in verloop van tijd steeds meer strepen en dat is niet alles, is irritant :( .
Maar ja 200Mhz kon mijn v3-2000 niet hebben en het beestje overleed ter plekken. :)

Eppie

Verwijderd

Ohw ja klopt maar lijkt er wel enigszins op :)
En hoelang duurde het ook alweer voordat je een nieuwe had hahahaah :)

• eppie
  • Niet online
(overleden)
:) Nou snap ik dat ze 10 jaar garantie geven op hun producten, het duurde immers een half jaar voor ik een nieuwe kreeg nadat mijn oude was overleden. :) :)

eppie

Verwijderd

hmm, hoe zit het met de monitor ? als de refresh te hoog staat, kan je ook een zwart beeld krijgen.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Het ligt dacht ik niet aan de monitor, ik heb nu 2 monitoren geprobeerd en overal hetzelfde probleem !! Als ik dan een zwart beeld krijg reageert de computer niet meer, dus dan moet ik hem resetten, en dat zegt ie dat het adaptertype niet overeenkomt met de kaart (of iets dergelijks).

Heel vaag dus !!!

Inderdaad...

Pagina: 1