Toon posts:

brom in geluid naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers. Ik zit met het volgende probleem; wanneer ik divx films op mijn tv kijk zit er een dikke vette brom in het geluid. Mijn specs; Win98SE, G400 DH, SB 1024, 1000 mhz athlon, 196mbsd. DH zit via Scart-composite aansluiting. Ik gebruik de tweede uitgang van mijn SB voor het geluid naar de TV. Computerstekker is geaard en televisie is niet geaard(heb ooit de tip gehad dat het hier iets mee te maken had). Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?
Euh, en ja, ik heb de FAQ gelezen.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Dat heb ik ook als ik mijn pc op de stereo aansluit... Hij doet het alleen als de videorecorder ook op de stereo is aangesloten, als ik de videorecorder er uit trek doet ie het niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
perfect, het verwijderen van de video werkt. Dus de brom wordt veroorzaakt door de kabel.... Goed, nu stond er in de FAQ een aantal mogelijkheden. Iets met een weerstandje ertussen ofzo? Ben erg leek op het gebied van electronica. Wat is nou de goedkoopste en/of beste oplossing?

• eX0duS
Video naar de schroot, die van mij is een oude bak, hij is nou kapot, en ben hem laten fixen, het is een SVHS dus het is op zich de moeite waard...

Verwijderd

Topicstarter
wat laten fixen dan? Volgens mij ligt het aan de aarde van de kabel (antenne). Hoe zorg ik ervoor dat die op de zelfde aarde zit als de rest. Volgens de FAQ moet dit het probleem op kunnen lossen...

• eX0duS
Nee mijn video was gewoon kapot, hij deed niks meer. Maar nu heb ik ook geen last van die brom, straks weer wel, en ik weet niet hoe je dat om moet lossen. Volgens mij heeft het iets met aarden te maken... Maar hoe dat nou werkt... Misschien kun je "afgeschermde kabels" gebruiken ofzo...

Verwijderd

Als je ook je brom kwijt bent als je de stekker van de kabel tv uit de aansluitdoos trekt, moet je de aansluitdoos (laten) vervangen door een doos met galvanische scheiding (Bijvoorbeeld TRAS141 van Tratec)

Anders helpt voor nood ook om de CAI kabel door te knippen en zowel tussen de afscherming als de kern condensatortjes (in serie) te solderen van ongeveer 10 pF.

Conrad verkoopt ook mantelstroom filters voor de CAI aansluitdoos, maar dat levert (bij mij) een BUT beeld op.

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
oke, thanks voor de tips. Ik denk dat ik het voorlopig maar hou bij het handmatig uitschakelen van de storing door de kabel gewoon ff uit de tv te trekken als ik een divxje wil zien
Pagina: 1