Bij ophalen lease auto was er al wat km's gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb een private lease wagen opgehaald bij de dealer. Het gaat om een nieuw auto. Ik zag meteen dat er op de teller 21 of 25 km erop stond.

Is dit normaal? Ik ben alleen nieuwsgierig waarom.

Misschien een hele stomme vraag mja :P

Edit: Een collega van mij had 100km op de teller toen hij zijn wagen ophaalde

[ Voor 14% gewijzigd door ThaddeusX op 09-08-2019 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 20:05
Ja, is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hangt er vanaf. Heb jij 'm besteld? Mijn leasewagens hadden 5km er op maximum.

Is het eentje die al 'bestond', dan stond ie er al eventjes, en dan moeten ze die wat verplaatsen.

[ Voor 39% gewijzigd door Snake op 09-08-2019 16:55 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Auto's moeten vaak van de fabriek naar de boot en van de boot naar de dealer. Als dit kleine stukjes zijn rijden ze dat gewoon ipv alles op een trailer/trein te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
proefritje mee geweest denk ik. ik kocht de mijne met 1km op de teller, voordat ik de proefrit maakte. na de proefrit stond er ergens in de 30 op en kocht ik hem :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is normaal. Hij moet naar (en van) het schip worden gereden, evt naar een tijdelijke opslagplek. Dan maakt hij bij de garage nog wat testkilometers etc.

Al mijn leaseauto's (stuk of 8 inmiddels) hadden bij afleverting tussen de 10 en 40 km erop staan :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Vaak worden auto's bij de dealer gereset naar nul. Afhankelijk van het merk. Maximaal 3 keer met een max km stand van 30 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
Ernemmer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:55:
Auto's moeten vaak van de fabriek naar de boot en van de boot naar de dealer. Als dit kleine stukjes zijn rijden ze dat gewoon ipv alles op een trailer/trein te laden.
Dat zijn een hoop kleine stukjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-04 00:03
ThaddeusX schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:57:
[...]

Dat zijn een hoop kleine stukjes :D
Het heeft voor 10km bijvoorbeeld geen zin om al die auto's op te laden en af te laden. Duurt drie keer zo lang en brengt onnodige kosten met zich mee. Die 30km verschil zul je echt niet merken in het onderhoud ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:40
Fabriek - rangeerterrein - vrachtwagen - boot - rangeerterein - vrachtwagen - dealer

En dan waarschijnlijk bij de dealer ook nog even een kort rondje om dealermodus uit te zetten en vloeistoffen controleren/vernieuwen

Update: zeg voor de lol dat het een 2e hands is want geen 0km.. kan je vaak leuke reacties krijgen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Deshmir op 09-08-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 21:28
Sommige fabrikanten hebben een test-terrein naast de fabriek waar ze met 1 op de zoveel auto's een paar rondjes rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 09-08-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ThaddeusX schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:54:
Ik heb een private lease wagen opgehaald bij de dealer. Het gaat om een nieuw auto. Ik zag meteen dat er op de teller 21 of 25 km erop stond.

Is dit normaal? Ik ben alleen nieuwsgierig waarom.

Misschien een hele stomme vraag mja :P

Edit: Een collega van mij had 100km op de teller toen hij zijn wagen ophaalde
30KM is de limiet, bij meer zou ik hem zelf niet accepteren. heb wel eens een auto gehad met 29KM op teller, met 17KM op teller en de laagste was iets van 6KM op te teller. Maar nooit lager of hoger gezien. Boven de 30 beschouw ik een auto niet als nieuw meer. Overigens is 30KM niet echt ver.

je mag ongeveer uit gaan dat een auto 1-2,5KM heeft gereden tot hij bij de Dealer is. Dan kunnen de Dealer en Leasemaatschappij er nog wat mee rijden om e.e.a. te controleren (proefritten) dat kan zo een 5-10KM zijn in totaal. En dan moet de auto nog naar afleverlocatie, soms gaat dat op een andere wagen maar soms ook gewoon over de normale weg. Misschien gaat de auto nog via wagenpark beheerder even naar de stikkeraar voor wat reclame, of wordt er misschien nog een tracker ingebouwd.

Overigens, bij 100KM zou ik hem niet accepteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Wim-Bart op 09-08-2019 17:59 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

Wim-Bart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:58:
[...]

30KM is de limiet, bij meer zou ik hem zelf niet accepteren. heb wel eens een auto gehad met 29KM op teller, met 17KM op teller en de laagste was iets van 6KM op te teller. Maar nooit lager of hoger gezien. Boven de 30 beschouw ik een auto niet als nieuw meer. Overigens is 30KM niet echt ver.

je mag ongeveer uit gaan dat een auto 1-2,5KM heeft gereden tot hij bij de Dealer is. Dan kunnen de Dealer en Leasemaatschappij er nog wat mee rijden om e.e.a. te controleren (proefritten) dat kan zo een 5-10KM zijn in totaal. En dan moet de auto nog naar afleverlocatie, soms gaat dat op een andere wagen maar soms ook gewoon over de normale weg. Misschien gaat de auto nog via wagenpark beheerder even naar de stikkeraar voor wat reclame, of wordt er misschien nog een tracker ingebouwd.

De wasstraat bis ook nog een optie als de dealer dat zelf niet heeft.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:47

Spotmatic

Ken sent me

Tanken, autowassen, poetsen door een ander bedrijf vlak voor aflevering... Dat gebeurt allemaal al rijdend. Heb meegemaakt dat een nieuwe auto werd gebruikt om een ander kenteken over te schrijven op het postkantoor (hoeft tegenwoordig niet meer) dus dat telt allemaal ook op.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:00
[...]

Je gaat toch niet merken of er nou 100 kilometer mee is gereden. Overigens, je zegt bij 30 km niet te accepteren en bij 100 ook niet :?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Jantje2000 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:03:
[...]

Je gaat toch niet merken of er nou 100 kilometer mee is gereden. Overigens, je zegt bij 30 km niet te accepteren en bij 100 ook niet :?
Er is zo veel wat je niet merkt als het al gebruikt is, auto's computers, vrouwen, .... Maar daar gaat het ook niet om, het gaat om het gevoel.

30KM voor een nieuwe lease auto is te verklaren. Meer dan 30KM is voor mij het gevoel dat iemand anders de auto al "ingewijd" heeft en voelt niet nieuw meer. Als "eerste bestuurder" heeft iets speciaals en dat stuk emotie/gevoel is je ontnomen.

Ik zeg, tot en mer 30KM is te verklaren, daarboven (dus 100 zeker) is een no go. Maar ben wel benieuwd waar mijn Benz op staat wanneer ik hem volgende week krijg :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wim-Bart op 09-08-2019 18:10 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36
Er is geen grond voor weigering tenzij expliciet contractueel vastgelegd, want de auto zal alle eigenschappen bezitten die verwacht mogen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 09-08-2019 18:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:07

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Zoveel tegenstrijdigheden in 1 post. 30km zou je hem niet meer nemen, bij 100km zou je heb niet meer nemen. 30km is niet veel. Wat bedoel je nou eigenlijk? Beetje van alles wat, niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:58
Rukapul schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:19:
Er is geen grond voor weigering tenzij expliciet contractueel vastgelegd, want de auto zal alle eigenschappen bezitten die verwacht mogen worden.
Yep, dit.

Bovendien is de auto van de leasemaatschappij en niet van de berijder. Wie betaalt bepaalt.
Dat de berijder bijtelling betaalt heeft daar verder niks mee te maken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als de LM die 50kn dan niet in rekening brengt ... Prima. Als ik particulier een auto zou kopen dan zou ik 100 km zeker niet accepteren. Dan zou ik ongeveer 30 ook wel als maximum aanhouden.

Maar maak zeker even detailfoto's rondom als er 100 km op staat. Anders mag je straks nog betalen voor een kras die iemand anders erop gezet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik zou hem echt niet accepteren als er al een meter mee gereden is! Schandalig dat dit wordt gedaan. Wie weet waren deze kilometers met een te zware aanhanger er achter en met de voet op de koppeling. Als de koppeling dan te snel gaar is komen ze bij jou. Of wie weet met koude motor korte stukken volle bak lopen trappen, straks de turbo te snel kapot en komen ze bij jou langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wim-Bart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:08:
[...]

Er is zo veel wat je niet merkt als het al gebruikt is, auto's computers, vrouwen, .... Maar daar gaat het ook niet om, het gaat om het gevoel.

30KM voor een nieuwe lease auto is te verklaren. Meer dan 30KM is voor mij het gevoel dat iemand anders de auto al "ingewijd" heeft en voelt niet nieuw meer. Als "eerste bestuurder" heeft iets speciaals en dat stuk emotie/gevoel is je ontnomen.

Ik zeg, tot en mer 30KM is te verklaren, daarboven (dus 100 zeker) is een no go. Maar ben wel benieuwd waar mijn Benz op staat wanneer ik hem volgende week krijg :D
Ehm... maar wat maakt die 70km voor verschil op een leasebak waar je in een jaar welicht het honderdvoudige hiervan gaat rijden?

Waar maak je precies een probleem van hier... want ik snap het niet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 09:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Gefeliciteerd met je eerste, nieuwe wagen. Niet te veel van aantrekken. Doodnormaal die km-stand. Hoogste die ik tot op heden gehad heb bij een nieuwe wagen (toonzaalmodel bij dealer) was 57km. Laagste was 7km. En mijn huidige had er meer dan 3000 ondanks dat deze zowel bij dealer als bij de inschrijving aangestipt werd als nieuw en ik dus eerste eigenaar ben.

[ Voor 26% gewijzigd door Blokker_1999 op 09-08-2019 19:20 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Nu online
Het verhaal is wel iets genuanceerder, want volgens deze redenering zou een auto met 1000, 10.000 of 50.000 km op de teller nog steeds nieuw zijn. Waar de grens ligt wel ligt? Geen idee en zo ver ik gevonden heb is er ook geen jurisprudentie over.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

SmurfLink schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Ehm... maar wat maakt die 70km voor verschil op een leasebak waar je in een jaar welicht het honderdvoudige hiervan gaat rijden?

Waar maak je precies een probleem van hier... want ik snap het niet.
Als je hem weer inlevert brengen ze die kras uit de eerste 70 km bij jou in rekening.

Ben kritisch hierop. Een collega kreeg ook zomaar een ouder model met 100+ km op de teller. Die heeft geen andere auto gekregen, maar wel korting en daardoor een lagere eigen bijdrage. Ook heeft hij een mooie kras ontdekt op zijn "nieuwe" auto. Dealer gaf naderhand pas toe dat er een paar proefritjes gemaakt waren met de auto en dat de productiedatum inderdaad niet overeenkwam met wat was afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 08:25
Voor zover ik weet kunnen auto's tot max 25 of 30km op de teller terug op 0 gezet worden door de dealer.
Om zo een auto waar het gebruikelijke mee gereden is (fabriek, boot, vrachtwagen etc), en wellicht een testritje gewoon als nieuw verkocht kan worden en de koper ook het vanaf 0 gevoel krijgt.

Wellicht dat een leasemaatschappij rechtstreeks vanaf de importeur inkoopt en dit dus niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Als je hem weer inlevert brengen ze die kras uit de eerste 70 km bij jou in rekening.

Ben kritisch hierop. Een collega kreeg ook zomaar een ouder model met 100+ km op de teller. Die heeft geen andere auto gekregen, maar wel korting en daardoor een lagere eigen bijdrage. Ook heeft hij een mooie kras ontdekt op zijn "nieuwe" auto. Dealer gaf naderhand pas toe dat er een paar proefritjes gemaakt waren met de auto en dat de productiedatum inderdaad niet overeenkwam met wat was afgesproken.
Niemand heeft het hier over een kras. Dat maak jij ervan. Het gaat hier puur om kilometrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:20
mlormans schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:26:
Voor zover ik weet kunnen auto's tot max 25 of 30km op de teller terug op 0 gezet worden door de dealer.
Om zo een auto waar het gebruikelijke mee gereden is (fabriek, boot, vrachtwagen etc), en wellicht een testritje gewoon als nieuw verkocht kan worden en de koper ook het vanaf 0 gevoel krijgt.

Wellicht dat een leasemaatschappij rechtstreeks vanaf de importeur inkoopt en dit dus niet kan?
Dit zullen ze best kunnen, maar wordt nooit gedaan.
Althans, alle nieuwe auto's die ik heb opgehaald (geen lease) hadden allemaal wel tussen de 0 en 30km erop staan al.
Er worden nu eenmaal wat KM gemaakt in fabriek, naar voorraad terrein, dan de trein/vrachtwagen op, dan weer in haven/depot parkeren, van daar uit weer de vrachtwagen op, bij de dealer van de wagen en op het terrein, proefritje, aftanken enz.enz.

Dan zijn er vast nog dealers die het poetsen uitbesteden, of leren bekleding achteraf laten doen door extern bedrijf.

Hier op industrieterrein zit een bedkleder, daar komen regelmatig trailers met nieuwe auto's aan, die daar worden voorzien van leer.
Plastic zit dan nog om de auto's zelfs

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
Als je eens wist hoe auto's van de boot worden gereden dan koop je nooit meer een nieuwe auto. De bootrijders zijn koning parkeren, maar een niet ingereden motor vindt van de boot rijden echt niet tof.

Mijn auto stond overigens wel op 0 km, alleen stond de dagteller wel op 400 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 19:46
een deel van de auto's die een fabrikant produceert wordt daadwerkelijk een aantal testrondes mee gereden (tenminste bij Mercedes), daarnaast als die op het bovenste dek van een schip staat legt die ook al behoorlijk wat kilometers af voordat die weer beneden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
Denman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:37:

Bovendien is de auto van de leasemaatschappij en niet van de berijder. Wie betaalt bepaalt.
Dat de berijder bijtelling betaalt heeft daar verder niks mee te maken.
TS heeft het over private lease. Bij operational lease zal het mij jeuken omdat het risico bij de lessor ligt. Bij private lease ligt het risico echter bij de lessee, dus zou het mij wel iets meer jeuken. Om die reden zou ik alleen in uitzonderlijke gevallen voor private lease kiezen, bijvoorbeeld als je ergens tijdelijk woont en tijdelijk een auto nodig hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 09-08-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Leoon. schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:30:
[...]

Zoveel tegenstrijdigheden in 1 post. 30km zou je hem niet meer nemen, bij 100km zou je heb niet meer nemen. 30km is niet veel. Wat bedoel je nou eigenlijk? Beetje van alles wat, niet?
Waar lees jij de tegenstrijdigheden? Kan je wel lezen? Lees anders rustig nog een keer. Ik zeg niks anders dan dat 30KM maximaal acceptabel is en 100KM zeker veels te veel is. Daar is niks tegenstrijdig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09

-tom-562

Oliesjeik

Niks mis mee. Ik heb als student een tijdje bij een grote leasemaatschappij gewerkt als biker. Vaak zat meegemaakt dat auto's met een trailer bij ons afgeleverd werden met 2 km op de teller, en wij ze uiteindelijk naar dealer X moesten wegbrengen voor degene die de auto had geleased (en dat kom b.v. ook een rit van 75/100 km zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 09-08-2019 21:43 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

[...]
Die heeft geen andere auto gekregen, maar wel korting en daardoor een lagere eigen bijdrage.
How can that now?
Bijtelling is o.b.v. de catalogusprijs en die verandert niet door die korting. Sterker nog, leasemaatschappijen bedingen sowieso altijd (fikse) kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54
Reinier schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:57:
[...]

How can that now?
Bijtelling is o.b.v. de catalogusprijs en die verandert niet door die korting. Sterker nog, leasemaatschappijen bedingen sowieso altijd (fikse) kortingen.
Kan volgens mij alleen omdat het een ouder model was. Andere kortingen komen niet in de bijtelling terecht omdat ze zoals je al zegt uitgaan van de catalogus prijs.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:22

HugoBoss1985

Xenotech

koen0s schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:59:
[...]

Het heeft voor 10km bijvoorbeeld geen zin om al die auto's op te laden en af te laden. Duurt drie keer zo lang en brengt onnodige kosten met zich mee. Die 30km verschil zul je echt niet merken in het onderhoud ;)
Ligt er een beetje aan hoe er mee gereden is, w.b.t. de periode dat de motor nog "ingereden" moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinier schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:57:
[...]

How can that now?
Lagere eigen bijdrage. Boven de norm dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:28

aex351

I am the one

Ik vraag me af of de kilometerstand alleen oploopt wanneer je motor aanstaat en de wielen echt draaiend zijn. In elk geval ben ik benieuwd wat de topic starter dan als nieuw beschouwd. Want de gaan de auto niet met een hijskraan vervoeren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:04:
[...]

Lagere eigen bijdrage. Boven de norm dus.
:X
Sorry, ik had het duidelijk niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wim-Bart schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:31:
[...]

Waar lees jij de tegenstrijdigheden? Kan je wel lezen? Lees anders rustig nog een keer. Ik zeg niks anders dan dat 30KM maximaal acceptabel is en 100KM zeker veels te veel is. Daar is niks tegenstrijdig aan.
Bij 30km zou ik hem niet meer accepteren. Om af te sluiten met overigens bij 100km zou ik 'm niet meer accepteren.

Bijzondere post. Heb je vaker een lease auto gehad behalve je 'benz' die je bijna krijgt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Je hebt natuurlijk zelf ook een verantwoordelijkheid. Ook op een wagen met 0km op de teller kan een kras staan terwijl er wagens met 25k km zijn waar niets op aan te merken is. Neem je een wagen in ontvangst is er niets dat je belet om zelf een degelijke walk around te doen en gebreken op te sporen waarvan jij denkt dat ze achteraf gaan aangerekend worden. Die kan je dan terplaatse laten optekenen en in het dossier steken zodat deze bekend zijn en nooit meer op jouw kunnen afgeschoven worden. Neemt niet weg dat er maar weinig leasewagens op het einde van hun lease als nieuw terug worden ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Leoon. Bij meer dan 30km weigert ie zegt ie, en 100km is veels te veel
30km is zijn limiet, dus zal hij zijn benz(ine) met 48km weigeren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 221425 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:41:
[...]

Nou, ik ken toevallig iemand die (als student) auto's van de boot in Vlissingen rijdt. Daar komen de auto's uit Engeland aan; Ford en Jaguar.
Hij vertelde dat die auto's softwarematig begrenst zijn op 'stapvoets', op dat moment.
Hoe dat bij andere havenbedrijven geregeld is weet ik niet, maar in Vlissingen kan er alleen maar keurig gereden worden...
Tegenwoordig wel ja.

[nostalgie]
Maar toen ik als vakantiebaantje auto's reed in de Haven van Vlissingen, zowel vanaf binnenvaartschepen alsmede joekels van zeeschepen (van/naar UK, van/naar Japan/Korea/etc.), zat er geen begrenzing op Fords, Opels, Japanners, Jags, e.d. O-)
Vooral de magere 5 liter aan brandstof zorgde wel eens voor problemen. Dan viel je al stil voordat de auto op de stack stond.

En vooral 's-nachts, of nog beter met besneeuwd terrein, reden we echt niet stapvoets...
Alleen de treinen op en af, dat was het echte precisiewerk. Tig wagons kadenk-kadenk doorrijden voordat je via een ramp de auto er af kon rijden.
Wat vooral vet was, was van die grote John Deere tractoren zo'n 14-deks Japanse autolader in zien te krijgen. Jaguars waren soms wel voorzien van een blokkeerplaat over de versnellingsbak, zodat 'ie alleen in z'n 1 of R kon. Maar ook in z'n 1 wil 'ie best wel doortrekken...

Alleen fabrieksnieuwe Rolls Royces waren in een container verpakt. En de nieuwe Ferrari's mochten alleen door de chauffeur van de autotrailer zelf geladen/gelost worden.

Toegegeven; dat is wel al >30 jaar geleden... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 19:48

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Tot nu toe elke auto dat ik volledig nieuw heb gehad zaten er al km's op. Tot nu toe nooit meer dan 100km. Maar dat is gewoon normaal hoor. Niet elke auto vervoeren ze telkens per vrachtwagen. Sommige worden ze los verplaatst. (depot en dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hackus schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:45:
@Leoon. Bij meer dan 30km weigert ie zegt ie, en 100km is veels te veel
30km is zijn limiet, dus zal hij zijn benz(ine) met 48km weigeren
Dat zal best, maar dat zegt hij niet.
Het is gewoon beetje een onsamenhangend verhaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 01:11
Bij mijn nieuwe motorfiets stond er ook zoiets van 30KM op. Wel een veilig gevoel toch dat ze hem hebben getest, stel je voor dat er wat mis mee is. Dan heb ik liever dat ze er achterkomen voordat ik achter het stuur kruip :P

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bij mijn nieuwe (lease)auto stond al zo'n 250km op de teller, maar dat kwam omdat ie vanaf een dealer aan de andere kant van het land naar mijn huis werd afgeleverd (gewoon rijdend dus, waarna die persoon weer terugging met mijn oude auto).

Had de auto ook liever zelf opgehaald, maar dat kon niet. Je weet natuurlijk nooit hoe iemand anders je auto afragt (is een redelijk sportief model met genoeg pk's) tijdens zo'n rit. Vooral als het een studentje is die wel even wil scheuren. Gelukkig bleek het een bejaarde man te zijn ;) Echter, mocht er kort daarna iets zijn geweest met de auto wat aan mijn rijstijl zou liggen dan zou ik dat wel mooi afwimpelen gezien het feit dat iemand anders er al een stuk mee heeft gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Trommelrem schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:21:
Als je eens wist hoe auto's van de boot worden gereden dan koop je nooit meer een nieuwe auto. De bootrijders zijn koning parkeren, maar een niet ingereden motor vindt van de boot rijden echt niet tof.

Mijn auto stond overigens wel op 0 km, alleen stond de dagteller wel op 400 meter.
Als een auto gemonteerd wordt wordt die gestart en direct in het rood gejaagd bij eerste start. Dat stukje van de boot gaat echt het verschil niet maken.

De tijd dat motorblokken volledig uit een gietijzeren blok bestonden die moest ingesleten worden, zijn al lang voorbij.

0 km zou ik nooit kopen want dan weet je dat de teller gereset is. Geef dan maar een wagen met 25km erop. Veel meer hoef ik hem ook niet meer te hebben want dan is het nieuwe eraf.

Bij leasebak maakt het me geen drol uit, al stond er 10000 km op, zolang die maar niet aan mijn gerekend worden....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:13:
[...]

Dat zal best, maar dat zegt hij niet.
Het is gewoon beetje een onsamenhangend verhaal :D
Tjsah en op mijn vraag waarom ie er zo'n probleem mee heeft reageert ie niet, dat zegt dan wel weer genoeg.

Mijn nieuwe leasebak had ook 100+km erop staan, maarja die kwam van de dealer in Rotterdan en werd bij mij thuis geleverd (toevallig zo'n 100km verderop). Leek me niet meer dan normaal dat er ook wat kleins bij zat. Hier heb ik overigens geen cent voor betaald, mijn kilometers bijhouden en dieselkosten begonnen het moment dat ik de auto kreeg, met die km stand. En als er een kras op had gezeten had de leasemaatschappij die gekregen, gezien er een volledige controle plaatsvindt als je de auto krijgt. Als je m dan niet meldt, tja, dan doe je het toch echt zelf. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
[...]

En dan wat? Sta je daar omdat je een auto (die niet eens van jezelf is) weigert omdat 'ie 100 km heeft gereden ;( ;( :F :F

En jij denkt dan ook dat jouw werkgever dat zomaar accepteert, zulke onzin omdat je jezelf zo speciaal vindt? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 20:10
Weigeren is prima, zolang je je maar beseft dat je er wel bijtelling voor betaald voor <Leasetermijn>. Wat een onzin. Mijn GTE is ook over de weg afgeleverd, en boeiend als die jongen dat met 200+ doet. Had het maar geen leaseauto moeten worden. En die auto is van de LM he, als zij het goed vinden heb je het maar te accepteren..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Lease auto weigeren... Om vervolgens aan de leasemaatschappij te vragen of ze even een trein pas regelen omdat de auto volgens jou 1km teveel op de teller staat.

Zie je je zelf al aankomen bij de leasemaatschappij

Ik verwacht dit als antwoord: wij schrijven gewoon elke maand af. De auto staat daar. Zie maar wanneer je hem gaat halen.. wij hebben aan ons deel van het contract voldaan. Doei.. :w :w :w :w

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 10-08-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Hilarisch. Dus als jouw auto wordt afgeleverd op locatie vanuit een dealer is ie "niet nieuw meer".

Gast, hoe verwend kun je zijn. Die auto ruikt nog nieuw als iemand er één keer 100 km mee aflegt. Dan mogen ze hem voor die luttele 100 km bij mij thuis afleveren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 18:33
Trommelrem schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:25:
[...]

TS heeft het over private lease. Bij operational lease zal het mij jeuken omdat het risico bij de lessor ligt. Bij private lease ligt het risico echter bij de lessee, dus zou het mij wel iets meer jeuken. Om die reden zou ik alleen in uitzonderlijke gevallen voor private lease kiezen, bijvoorbeeld als je ergens tijdelijk woont en tijdelijk een auto nodig hebt.
De helft van de regeerders schijnt niet te snappen dat het over private lease gaat.
Met onzinopmerkingen over "bijtelling" en "verantwoordelijkheid van de baas" :P :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 06-06 16:25
Marcel Br schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:37:
[...]

De helft van de regeerders schijnt niet te snappen dat het over private lease gaat.
Met onzinopmerkingen over "bijtelling" en "verantwoordelijkheid van de baas" :P :O
Ja mee eens net zoals deze reageerder hieronder 8)7
Anoniem: 320788 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:29:
Lease auto weigeren... Om vervolgens aan de baas te vragen of het naast de lease auto ook een treinpas wil betalen omdat je zo koppig bent de auto te weigeren omdat er 101km op de teller staat....

Zie je je zelf al aankomen bij je baas?
Met Private lease kom je niet aan bij de baas :?

Mijn nieuwe auto niks geen lease dat even gezegd hebbende stond er niet meer als 10 km op de teller :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roos79 op 10-08-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roos79 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Ja mee eens net zoals deze reageerder hieronder 8)7

[...]

(en ik reageerde op jouw eerdere post alleen paste jij hem aan)
Ik wijzig om 1046, en jij post om 1101.. maar ik had idd niet in mijn zaagselpan opgeslagen dat op pagina 1 stond dat het privé lease is. Dus vandaar mijn aanpassing. ( Het was vroeg vanmorgen en het is warm)
.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 10-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 06-06 16:25
@Emielvanputten Ik had hem eerder klaar staan maar nog niet gepost omdat ik nog even wat aan het doen was naast tweakers ;)
Maar nieuwe auto's die je ophaalt hebben eigenlijk nooit hogere km stand dus ja ik snap deze vraag erg goed.
Alleen of je de auto ook kan weigeren is een tweede.

[ Voor 39% gewijzigd door Roos79 op 10-08-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Np.

Ik denk dat je kan weigeren... En ik denk dat het de lm niet kan schelen.
Het contact is er, en 101km maakt dit niet onwettig.

Dus ze zullen gewoon afschrijven.. en dan kan je opnieuw bestellen terwijl de maandlast doorlopen... De lm verleased de auto gewoon door aan een ander die een zelfde config wou hebben,. En uiteindelijk heeft de lm 4 tot 8 maanden extra geld zonder daar een auto tegenover te moeten zetten...

Tenminste als ik de eigenaar van een lm was. zou ik het zo ongeveer doen...

Voor mij alles tot 100 km is prima
Boven de 100 zou ik graag willen weten waarom... Misschien kwamen ze er achter dat er iets vanaf de fabriek fout was en hebben ze na het maken een lange proefrit gemaakt om er zeker van te zijn dat de klant een perfect auto krijgt.

Aan de andere kant. Ik zal nooit een nieuwe auto kopen..
Mijn laatste auto kreeg bij 360dkm een nieuwe bak, en als ik nog in Nederland was geweest zou ik daar zeker tot de 600dkm in zijn doorgereden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Met km standen van meer dan 30km mag de lease maatschappij echt wel gaan uitleggen wat ze met de auto hebben gedaan. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand van de leasemaatschappij even een auto heeft meegenomen net voordat deze wordt afgeleverd. En ik heb meegemaakt dat een collega ooit een boete kreeg voor rood licht terwijl de auto niet eens uitgeleverd was en er stond iets van 850Km op de teller toen hij hem kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Wim-Bart schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:46:
Met km standen van meer dan 30km mag de lease maatschappij echt wel gaan uitleggen wat ze met de auto hebben gedaan. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand van de leasemaatschappij even een auto heeft meegenomen net voordat deze wordt afgeleverd. En ik heb meegemaakt dat een collega ooit een boete kreeg voor rood licht terwijl de auto niet eens uitgeleverd was en er stond iets van 850Km op de teller toen hij hem kreeg.
850 km is inderdaad bizar hoog en dan zou ik ook vragen gaan stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wim-Bart schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:46:
Maar waarom zou +30km uitzonderlijk zijn? Als het er honderden zijn, absoluut. Maar 30km is, zoals meerderen al hebben aangetoond, geen uitzondering. En wat ga je met die uitleg doen? Je kan hem niet verifieren. Als zij zeggen: wij hebben hem zo ontvangen. Wat moet je er dan mee? Of stel je voor, de LM heeft hem zelf van de ene naar de andere locatie moeten rijden om bij de klant af te leveren. Wat zou daar mis mee zijn? Het is en blijft uiteindelijk de eigendom en verantwoordelijkheid van de LM. Jij kan, zeker bij een LM, niet zomaar snel even eisen gaan stellen op de kilometerstand. Er bestaat, voor zover ik weet, geen wettelijke definitie van nieuw en je zal, zeker bij private lease, niet zomaar eigen voorwaarden kunnen laten opnemen bij je lease contract.

En dat er geen definitie bestaat is niet altijd helemaal waar. In België, sorry maar ben Belg en ken de NL situatie niet, is het zo dat een wagen die geïmporteerd wordt uit het buitenland, kan ingeschreven worden als nieuw, eerste eigenaar indien deze niet ouder is dan 6 maanden en met maximaal 6000km op de teller. Maar dat is puur op de inschrijving, daarom nog geen definitie.

Pagina: 1