Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe zet ik mijn GPU uit?

Pagina: 1
Acties:

• Tycho500
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-01 22:36
Ik heb sinds gister de Lenovo Legion Y540 laptop. Het enige knelpunt (en voor mij gelijk de belangrijkste) is de batterijduur. Je kan namelijk maar 2,5 uur browsen of 3 uur Netflix kijken. Ik had gehoord dat de batterij beter meegaat als ik de gpu uitzet en gewoon de grafische kaart van processor gebruik, die schijnt dingen als films en browsen prima aan te kunnen. Hoe moet ik de gpu uitzetten?

Ik zag dat het kon via apparaatbeheer maar is dat de juiste manier of niet?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:22
Dat schakelen tussen grafische kaarten doet hij zelf al.

Je hebt een laptop gekocht die weinig oog heeft voor batterijduur - hier moet je 't mee doen helaas

Woont in Helsinki

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:47
Een switchable graphics option in de BIOS maybe?

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
De GPU kan er ook voor zorgen dat de batterij juist langer mee gaat. Een GPU kan sommige dingen beter doen dan een CPU met minder energieverbruik. Als de GPU niets doet klokt ie sowieso terug en is het verbruik zeer laag. Als ie wel wat doet is dat mogelijk alleen maar beter.

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
2,5 tot 3 uur met browsen en netflix is precies wat je mag verwachten van deze laptop.
Het uitzetten van je videokaart gaat je niets brengen, want die word toch niet geactiveerd met deze dingen.
Working as intended.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True