Toon posts:

kan Mp3 op een 486?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude 486 staan, waarop ik graag mp3s wil spelen, het apparaatje heeft nu nog geen geluidskaart, maar die ga ik kopen, maar pas of ik zeker weet of ik mp3's fatsoenlijk kan spelen op dat ding...

Als je het weten wilt: Het is een 486 33Mhz, met 16 mb ram.

De vraag is dus: weet iemand of je op die computer fatsoenlijk mp3s kan laten spelen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als ie voor de rest nix hoeft te doen moet dat volgens mij wel lukken.
Ligt ook een beetje aan het OS wat je wil (kan) gebruiken. Met Linux lukt het zeker.

Wees consequent, maar niet altijd

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

als het kan dan loopt het neit echt soepel denk ik

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

In dos met een dos player schijnt het wel goed te gaan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

lukt voor zeker...mijn neefje heeft een 486
en komt regelmatig mijn mp3's halen......
no problem dus
geloof wel dat ie 24mb heeft

Verwijderd

uhhhhhhh...... misschien, waar wat wil je in in godsnaam met zo'n oude bak? je apparte mp3 peecee opstarten ofzo :?

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:36
Volgens mij is dat de minimum waarop het nog wel kan, dus denk wel dat het lukt.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Om eerlijk te zijn, op een 33Mhz vrees ik ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ermee wil?
Ik wil em naast mn radio zetten, en er op aan sluiten en 'm dan lekker de hele dag mp3's laten spelen, dan heeft mn "gewone" computer minder te doen...

en tja, op t moment draait ie windows 95, maar als jullie denken dat dos of linux beter werkt kan ik dat ook proberen...

moe'k alleen nog ff een geluidskaartje kopen..., de gewone goedkope geluidskaartjes van tegenwoordig(gulden of 50 ofzo), zouden die voldoen?

Verwijderd

nee als het goed is werkt het niet hoor minimum is volgens mij pentium 133 ofsow

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zondag 29 juli 2001 11:24 schreef Mr_Hiney het volgende:
nee als het goed is werkt het niet hoor minimum is volgens mij pentium 133 ofsow
Ik draai zelf vlot mp3's op een cyrix 133Mhz met 64mb ram in KDE2 met xmms. De cpu-load gaat dan tot 60%. Als je dus een dosplayer neemt of een niet grafische linuxplayer, denk ik dat je vanaf een 66Mhz wel een kans maakt, en vanaf 100Mhz het wel deftig moet klinken. Natuurlijk zal het ook afhangen van de bitrate van de muziek.

Verwijderd

Met MPXPLAY voor DOS maak je een goede kans. CPU load op een pentium 60 met 48 MB RAM is zo'n 20% (full quality).
En het is niet een of ander lullig command line playertje hoor..

http://www.geocities.com/mpxplay/

Verwijderd

Ja, we kunnen wel gaan zitten gissen of het lukt of niet, maar waarom schroef je niet ff een geluidskaart uit een andere pc en pleur je hem ff in je 486, of kan dat niet, omdat je alleen ISA sloten hebt en geen ISA kaart??

Verwijderd

Gebruik de search eens, dit topic is al zovaak voorbij gekomen.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op mijn 486DX-66 kon ik ze zowel in Dos als Windows players afspelen, maar niet in de hoogste kwaliteit.. 44khz+mono of 22khz+ stereo lukte wel, maar of dat op een 486 (SX/DX?) 33 lukt weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
oeps, eehhh ja...., sorry jongens....
ik heb al eens gesearched en ik ben dus zeker niet de eerste die dit vraagt...
excuses...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgens mij heb je voor een dos-mp3 player minimaal een 486-dx?-80 nodig. kijk eens op www.mp3car.nl daar staat op hoe je met zelfs een 386 een mp3 speler maakt, is wel hardwarematig.
Pagina: 1