Toon posts:

Volcano II, verhouding cool/geluid????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan een Volcano II van ThermalTake te halen. Hij schijnt goed te koelen en is vrij stil. Wat zijn jullie ervaringen?

Is hij bijvoorbeeld beter dan de Mini Copper Orb? Of zijn er anderen die goed/beter koelen en erg stil zijn (tegen een redelijke prijs, deze kost maar 30,- *D)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Maat heeft em op een 1200 en is er vrij tevreden mee, stressed met deze temp 55.C

In dichte niet goede airflow kast, en stil is ie zeker, je hoort hem niet boven de voeding uitkomen.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb deze koeler ook, en hij koelt best goed en is redelijk stil, maar bij mij hoor je hem WEL boven mijn AOPEN 300W. Het is volgens mij een goed mix tussen geluid en temp.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb hem ook gehad. Hij maakt veel herrie, en koelt relatief slecht. Ik heb nu een Spire MA60-1B3 Socket A Cooler en die houd hem net zo koel als de Volcano II, plus dat ik met die Volcano m'n core gemold heb.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 13:52 schreef Dualdude het volgende:
Ik heb hem ook gehad. Hij maakt veel herrie, en koelt relatief slecht. Ik heb nu een Spire MA60-1B3 Socket A Cooler en die houd hem net zo koel als de Volcano II, plus dat ik met die Volcano m'n core gemold heb.
Vaag... Het zou juist precies omgekeerd moeten zijn...

Een core mollen met een Volcano II bijvoorbeeld lijkt me nogal sterk... :?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Die clip is echt klote. Je moet tering veel kracht zetten. 'k vind het een kanker koeler. En hij resoneerde ook al direct. 'k heb een Duron 800, daarom zal die spire het wel net zo koel houden als die Volcano.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

OCZ Gladiator.

Heb je in twee versies.
1 met de 7000rpm fan en 1 met een stillere fan.

Ik heb met 7k Fan genomen. Idle @ 44 Graden & Stressed @ 48 Graden.

Die met stillere fan zal dan wel Idle 48 graden wezen.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb de vulcano II op mijn celly 566 @ 850 zitten (core = 40C). Koelt erg goed en lekker goedkoop. Nadeel is wel een beetje het geluid.

F 35,- bij mycom met 5400 toeren fan...

Als je hiermee je core sloopt doe je volgens mij toch echt wat verkeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specs heeft de Volcano II een 4500 RPM fan die 31,5 dBa herrie maakt :? Hopelijk kan ik nog :z als ik die koeler aanschaf.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:38
Op zondag 29 juli 2001 13:58 schreef Dualdude het volgende:
Die clip is echt klote. Je moet tering veel kracht zetten. 'k vind het een kanker koeler. En hij resoneerde ook al direct. 'k heb een Duron 800, daarom zal die spire het wel net zo koel houden als die Volcano.
Je core mollen met je Volcano II ?
Hoe doe je dat?
Met een klein fijn schroevendraaiertje klik je de Volcano II er zo op en af, je hoeft amper kracht te zetten :?

Hij koelt voor de rest redelijk (Duron 700 @900 @ 42 C) Geluid maakt ie minder dan mij voeding en dat klotekoertje op me chipset ( :( )

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:38
Op zondag 29 juli 2001 14:01 schreef HENNEP het volgende:
OCZ Gladiator.

Heb je in twee versies.
1 met de 7000rpm fan en 1 met een stillere fan.

Ik heb met 7k Fan genomen. Idle @ 44 Graden & Stressed @ 48 Graden.

Die met stillere fan zal dan wel Idle 48 graden wezen.
Ja he en met een 14 K fan wordt ie 22 graden |:(

Verwijderd

Ik heb hem ook,maar heb de fan vervangen door een Papst F612/2 (17CFM bij 26dB),die fan van Thermaltake was bij mij niet goed,trouwens die 36CFM die ze opgeven daar klopt geen moer van.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 01:34 schreef B-Force het volgende:

[..]

Ja he en met een 14 K fan wordt ie 22 graden |:(
Wat is dat dan voor opmerking????

Maar terug naar het topic wat ik hier lees is wel heel netjes. ikke heb nog een "oude" slot-a cpu met het hete weer heb ik een max gehaald van 49full 45 idle, normaal is het +- 38 graden full en een 34 idle. Dit is met een "standaart" coolermaster-cooler *2x60mm wil ik er op bouwen :P is kijken of het nog lager kan *
Maar zit er dus nu aan te denken een nieuw mobo en cputje er bij te halen, en deze cooler zat bij me tusse het rijtje. :)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Pagina: 1