Toon posts:

32 bits Unreal tournement met voodoo 5???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Voodoo 5500 en ben zeer tevreden. Het enige waar ik nog niet helemaal uit ben is hoe ik unreal tournement kan spelen in 32 bits. Ik gebruik de laatste 3dfx drivers en ook de laatste UT patch (iets van 4.25 dacht ik). Iemand enig idee, of zal ik moeten wachten op een nieuwe UT patch? (oh ja, ik wil het wel blijven spelen in Glide).

Verder vroeg ik me ook af in hoe verre de metal drivers zijn te gebruiken in spellen (zoals UT)

Ik hoop dat iemand er iets meer van af weet en mij kan helpen.

BVD

MolMan

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij ondersteunt glide geen 32 bit kleur, d3d kiezen in dat geval en dan kijken welke je het best bevalt in performance en graphics.
Metal is voor de Savagechip.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de V5500 ook S3 texture compression ondersteunde (endat was toch net wat de metal drivers deden (toch?))

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je kunt in de "Advanced Settings" of zoiets kiezen voor "force 32-bit rendering" onder Glide/OpenGL. De andere keuze in "Software select" oid (sorry dat ik de namen niet precies goed heb, maar ik heb mijn V5 5500 laatst weggedaan dus ik kan het niet meer checken ;)). Nu lopen alle Glide-games in 32-bit ... je kunt dit zien aan de 'strepen' in bv de rook/stoom in de intro die verdwijnen als je '32-bit forced'.

Suc6 :)!

PS in UT staat nog steeds 16-bit, maar geloof me het is echt 32-bit.

PC Specs

• Bomberman
Oh en MolMan, UT ondersteunt alleen texture compression (S3TC) in MeTaL (native API voor S3 kaarten only). Geen texture compression in UT dus voor kaarten zoals de Voodoo4/5 of GeForce (2) die dit wel ondersteunen ... :'(.

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

He, dat wist ik niet.
Ben jij nog achter die LOD-settings voor de GeForce2 gekomen Bomberman, ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Nee, jammer genoeg niet (maar ik blijf zoeken :)). Als je trouwens anisotropic filtering in OpenGL inschakeld helpt het ook best veel. De Level of Detail aanpassen zonder FSAA te gebruiken is ook niet alles, omdat je dan last krijgt van 'shimmering' (sparkelende textures). Misschien moet ik maar gewoon tevreden zijn ;). Ik speel nu MDK2 en het beeld is ... WOW!

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanx bomberman, kep het net veranderd en UT draait nu in 32 bits!
Pagina: 1