Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik ben op zoek naar een laptop (voor school)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb eerst een Lenovo Legion Y540 gekocht met 1256 gb opslag en en GTX 1660 TI. Ik vind alles geweldig aan de laptop alleen de batterijduur van 3 uur is te weinig, waardoor ik hem hoogstwaarschijnlijk ga retourneren. Ik ben daarom op zoek naar een alternatief.

Ik heb trouwens gehoord dat ik het beste voor een i7 kan gaan dan een i5, omdat de i5 al oud is en het niet 3 jaar volhoudt. In hoeverre zou dat bij mijn voorkeuren van toepassing zijn?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor school, YouTube en Netflix. Om die reden vind ik een mooi scherm (1080p) belangrijk met als het kan betere speakers dan de "standaard". Daarnaast is een goede batterij (ongeveer 5 uur) prettig en een goed trackpad (het liefst zonder Synaptics). De game die ik er (eventueel) op zou willen spelen is Diablo III.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Gamen is niet echt een must maar eerder een pre. Ik vind het wel fijn om een i7 en 16 gb ram te hebben. Office en Chrome zullen de voornaamste dingen zijn die ik gebruik.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb een budget van 800 tot 1200 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja. Ik neem hem elke dag mee naar college waar de batterij het minimaal 4/5 uur moet volhouden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zou graag willen weten welke merken beter zijn dan anderen. Ikzelf heb altijd een goed gevoel bij Lenovo maar ik zou wel een HP willen proberen alleen hoor ik daar slechte verhalen over, net als Acer en Asus

Alle reacties

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb trouwens gehoord dat ik het beste voor een i7 kan gaan dan een i5, omdat de i5 al oud is en het niet 3 jaar volhoudt. In hoeverre zou dat bij mijn voorkeuren van toepassing zijn?
Van wie heb je dat gehoord, want dat is de grootste onzin ooit. Je kan makkelijk voor een i5 gaan, je hebt namelijk geen i7 nodig, aangezien je de basic dingen erop gaat doen.

hi!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
RWK__ schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 01:09:
[...]

Van wie heb je dat gehoord, want dat is de grootste onzin ooit. Je kan makkelijk voor een i5 gaan, je hebt namelijk geen i7 nodig, aangezien je de basic dingen erop gaat doen.
Zelfs een i3 is voldoende. Je kunt trouwens ook voor een ryzen 3 gaan. Kun je er alleen in beide gevallen niet op gamen. Het zijn trouwens allemaal in feite dezelfde chips. Dus dat een i5 verouderd is, is BS. Misschien bedoelde die persoon dat een specifieke generatie i5 verouderd is. Maar dan is de i7 uit die generatie dat ook. Een i5 is gewoon een i7, die net niet voldoende presteert om op de maximale snelheid te draaien. Door de snelheid iets te verlagen, doet de chip het prima.

Ik zou overigens iets tweedehands kopen. Veel goedkoper en zeker bedrijven kunnen garantie bieden. Kun je de rest van het geld besteden aan een desktop om te gamen. Als je echt iets nieuws wilt zou ik een DELL of Lenovo Thinkpad kopen. Zakelijke machines, dus zeer robuust en optie voor next business Day garantie. Geloof me, het is echt heel vervelend als je laptop stuk gaat. Overigens is 8GB ram meer dan voldoende.

Oja, kijk even op surfspot of je via jouw school een leuke deal voor office kunt vinden. Ik kon voordat het gratis werd, voor 4 euro per jaar office kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 09-08-2019 01:30 ]

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik denk dat je verkeerd begrepen hebt wat de 'i5' en 'i7' inhouden. Het is niet zo dat een i7 perse nieuwer is dan een i5.
Het zijn verschillende klasses.
Bij BMW autos is het bijvoorbeeld ook zo dat een oude 5 serie vaak slechter presteert dan een nieuwe 3 serie.

I3 (of amd tegenhanger ryzen 3) is het goedkoopst en minst sterk, i5 (of ryzen 5) is sterker en i7 (of ryzen 7) is het sterkst.

Verder denk ik dat het slim is om na te gaan of je daadwerkelijk graag wilt gamen op je laptop of niet. Als je wilt gamen heb je een redelijke dedicated gpu nodig, dan is de laptop een stuk duurder. Voor netflix enz (ook in 1080p) is de integrated gpu die standaard in een processor zit voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door schaatsmeneer op 09-08-2019 23:28 ]

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
schaatsmeneer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:26:
Ik denk dat je verkeerd begrepen hebt wat de 'i5' en 'i7' inhouden. Het is niet zo dat een i7 perse nieuwer is dan een i5.
Het zijn verschillende klasses.
Bij BMW autos is het bijvoorbeeld ook zo dat een oude 5 serie vaak slechter presteert dan een nieuwe 3 serie.

I3 (of amd tegenhanger ryzen 3) is het goedkoopst en minst sterk, i5 (of ryzen 5) is sterker en i7 (of ryzen 7) is het sterkst.

Verder denk ik dat het slim is om na te gaan of je daadwerkelijk graag wilt gamen op je laptop of niet. Als je wilt gamen heb je een redelijke dedicated gpu nodig, dan is de laptop een stuk duurder. Voor netflix enz (ook in 1080p) is de integrated gpu die standaard in een processor zit voldoende.
Ik heb inderdaad nagedacht over mn aankoop en heb besloten om de laptop te retourneren, mede door de tegenvallende accuduur (3 uur haha).

Ik heb nog rondgekeken voor een andere laptop en kwam uit op deze: https://www.coolblue.nl/p...x0830nd-schone-start.html Ik heb er 862 euro voor betaald omdat het een tweede kans was, wat me in mijn situatie een betere keuze leek.