90.000 foto's uploaden, limits?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Ik heb iCloud 2 tb genomen en ben sinds een aantal dagen bezig 90.000 foto's en video's te uploaden via mijn mac mini.

Nu blijkt er opeens een max aan aantal foto's te zitten op upload gebied. Ik mag nu niet uplaoden maar moet een dag wachten :? :? :? Wtf ik betaal voor een dienst. Ik las dat ik vanaf 25k foto's een MAAND moet wachten?

Wat is dit voor armoedige bende? Ik heb ook een terabyte bij onedrive waar ik gewoon instant alles kan uploaden.

Is dit normaal? Op deze manier duurt het maanden om 1.5 TB te uploaden? Kan toch nooit de bedoeling zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Misschien even contact opnemen met Apple? Wat verwacht je dat wij hier aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:09
Hier staat toch echt dat je paar maand maar 25.000 foto's mag uploaden nar 'Mijn fotostream':

https://support.apple.com/nl-nl/HT202299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar stond de back-up van die MacMini voordat je spontaan besloot om 2TB aan iCloud storage te gaan gebruiken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Als het om het aantal bestanden gaat, zou je kunnen overwegen om een deel van je foto's in een ZIP te gooien (of meerdere ZIPs), en die te uploaden. Misschien kan je op die manier meer geüpload krijgen en zo een backup hebben van alles.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@TweakerVincent Misschien tijd om even een bezem door je foto collectie te halen.

Wat moet je in hemelsnaam met 90.000 foto's.

Wat is de reden dat je voor iCloud kiest en niet gewoon een (Synology)NAS met je eigen cloud zonder restricties?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Greatsword schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:15:
@TweakerVincent Misschien tijd om even een bezem door je foto collectie te halen.

Wat moet je in hemelsnaam met 90.000 foto's.

Wat is de reden dat je voor iCloud kiest en niet gewoon een (Synology)NAS met je eigen cloud zonder restricties?
Wereldreis en 19 jaar foto’s.

Nas ben ik mee gestopt, wil gewoon overal makkelijk foto.s en files kunenn benaderen zonder gare synology app oid. Heb jarenlang synology gebruikt 12 tb nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik wist het ook niet van die limiet. Maar laat hem lekker lopen en eind van het jaar staat alles in iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je 90.000 wil uploaden is het altijd handig de voorwaarden te lezen, elke cloud dienst heeft wel limieten als in grote van bestand en hoeveel GB's perdag.

Cloud dienst zit er niet op te wachten dat er per script de hele dag geupload en gedownload wordt, limiet is puur om misbruik te voorkomen.

En wat andere zeggen pak ze per groep/categorie .zip/.7z oid in, dan weet je dat ze daar veilig staan.

*heeft iets van +/- 50.000 foto's in Google drive staan, wel een partij gratis ivm Google photo toen der tijd*

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 09-08-2019 05:57 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Been there, done that. Heeft heel lang geduurd voordat ik alles in mijn iCloud had. Geen idee hoe dat anders/sneller zou kunnen. Wel hoe het beter zou kunnen maar daarvoor moeten we ons aan Apple richten ;) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kun je niet beginnen met iphoto uploaden zonder photostream?
Preferences -> icloud -> photos

Dat is de directe link tussen apparaten zodra je een foto neemt, de icloud library is volgens mij je daadwerkelijke lijst, misschien zitten daar andere limieten op.

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 09-08-2019 09:35 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:21:
Nas ben ik mee gestopt, wil gewoon overal makkelijk foto.s en files kunenn benaderen zonder gare synology app oid. Heb jarenlang synology gebruikt 12 tb nas
Je bent niet verplicht de app te gebruiken. Er zijn legio mogelijkheden om te connecten met een Synology. Mosterd na de maaltijd ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Een paar grote zipbestanden uploaden ipv 90.000 kleine bestanden is ook veel beter qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Krulliebol schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:58:
Een paar grote zipbestanden uploaden ipv 90.000 kleine bestanden is ook veel beter qua performance.
Waar heen? Ik wil albums etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@TweakerVincent schakel photo stream eens uit op je Mac Mini, ik lees alleen maar over limieten bij gebruik van photo stream - en uiteraard de normale quota, maar daar heb je met 2TiBi geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
DAzN schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:30:
@TweakerVincent schakel photo stream eens uit op je Mac Mini, ik lees alleen maar over limieten bij gebruik van photo stream - en uiteraard de normale quota, maar daar heb je met 2TiBi geen last van.
Net eindelijk na 4 keer bellen iemand bij Apple te pakken gehad die er wel wat van af wist. Super kerel.

Photostream heeft die beperking en ding kan je beter overal overal uitzetten. Rest moet gewoon goed gaan. Mijn library is wss corrupt dus het Icloud team gaat wss troubleshooten, nu 1 kleine fix doen mss lost dat het op.

Hierboven dus veel onzin commentaren want het is gewoon mogelijk 90k. Hij zag veel vaker dit soort library's. Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
credits naar @mr.paaJ, die zei het als eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Afrit13 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:05:
Hier staat toch echt dat je paar maand maar 25.000 foto's mag uploaden nar 'Mijn fotostream':

https://support.apple.com/nl-nl/HT202299
Photostream is niet hetzelfde als iCloud Fotos. Daar zit geen limiet op (ja, ok, je opslagruimte :P).

iOS en macOS uploaden de boel wel op hun gemak, met lage prioriteit. Als je je bandbreedte nodig hebt, gooit ie het makkelijk een dagje in de pauze. 90.000 foto's is redelijk wat, dat kan wel even duren... maar dan heb ik het over een paar dagen, geen maanden. Ik geef het meestal even de tijd, komt altijd goed.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Geronimous schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:21:
[...]

Photostream is niet hetzelfde als iCloud Fotos. Daar zit geen limiet op (ja, ok, je opslagruimte :P).

iOS en macOS uploaden de boel wel op hun gemak, met lage prioriteit. Als je je bandbreedte nodig hebt, gooit ie het makkelijk een dagje in de pauze. 90.000 foto's is redelijk wat, dat kan wel even duren... maar dan heb ik het over een paar dagen, geen maanden. Ik geef het meestal even de tijd, komt altijd goed.
yes gelukkig komt het goed. vanmiddag met die senior advisor kwamen we erachter dat er ongeveer 85000 items al geupload waren. echter bleef hij steken op 600 en sync werkte niet goed meer.

Nu is hij een nieuwe library aan het downloaden en dan kan ik import (exc. bestaande) doen en dan alles uploaden. Er bleken iets van 1000 items vast te zitten in de stream. Ik kan een afspraak maken met dezelfde kerel als het mis gaat dus dat is handig. Mocht dat zo zijn kan mijn complete icloud gewiped worden door een bepaald team en kan ik allen opnieuw uploaden.

Tijd is dus het ergste nu wat niet erg is. Komt goed :D
Pagina: 1