Toon posts:

pioneer 105f niet regiovrij onder win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'kheb mijn pionier een tijd geleden met regiovrije firmware ('kgeloof 1.22) opgezadelt. id tussentijd een aantal malen win2k er opnieuw opgezet.
eindelijk weer aan dvdtjes kijken toe. had hem op regio 1 staan maar wil weer terug naar 2 dus dvdgenie aan het werk gezet.
Krijg ik een melding dat ik mijn regiocode van mijn pionier moet veranderen en dat ik nog een maal mag veranderen zodat het daarna vastgelegd wordt dat ik voor eeuwig alleen maar europees geneuzel mag aanschouwen. :'(
driveinfo gedraaid die begint over een aspi ding wat ontbreekt. moest naar atapi site gaan waar het te neerladen zou zijn. dat was waar maar volgens atapi niet te gebruiken onder win2k :(. en er stond ook niet bij waar ik het wel moest gaan halen.
heeft iemand een oplossing voor mijn probleempje

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op zondag 29 juli 2001 10:36 schreef rubucop het volgende:
... :'(
driveinfo gedraaid die begint over een aspi ding wat ontbreekt.
als je easy cd-creator installeerd wordt deze ook geinstalleerd zover ik weet
nero kan volgens mij ook

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op zondag 29 juli 2001 10:36 schreef rubucop het volgende:
'kheb mijn pionier een tijd geleden met regiovrije firmware ('kgeloof 1.22) opgezadelt.
indien je de regiovrij firmware er nog steeds hebt opstaan moet hij gewoon regio vrij zijn indien dit goed is gebeurt.
ik heb zelf ongeveer het zelfde probleem met windvd 2000 die zegt ook telkens dat het mij
nog 4.. 3.. 2.. enz maar dat is een software probleem

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

Als je in DVDgenie de regiocode veranderd, moet je niet op OK klikken, maar eerst op Apply en dan pas op OK, ik heb exact hetzelfde gehad. Het ligt iig niet aan die drivers

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Nero er al op staan en de versie van easy cd verkloter die ik heb is niet compatible met win2k.

ik heb nog maar 1 keuzemogelijkheid en dat kan dan wel een software probleem zijn maar daar wil ik niet per ongeluk mijn dvd mee locken dus die mogelijkheid wil ik eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen.

en in dvd genie druk ik op apply maar dat geld dan alleen voor cinemaster en windoos2000voorchristus en niet voor mijn dvd speler

Verwijderd

Topicstarter
zou het niet zomaar kunnen dat het ontbrekende aspi ding waardoor driveinfo mijn lock/unlock niet kan lezen ook het probleem is dat windows het als een gelockte dvd-player ziet en mij weer keuze mogelijkheden gaat geven?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb je wel de allernieuwste versie van DVDgenie? De site van DVDgenie ligt lam, dus hier kan je versie 4.02B downloaden, have fun!

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
'k zal ff kijken of dit gaat werken
thnxz

Verwijderd

Topicstarter
werkt nog steeds niet maar dat had ik al gedacht. trouwens nog een vraagje hoe moet ik dma aanzetten onder win2k kan het nergens vinden

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gebruik anders eens PowerDVD, want dat is de enige die ik gebruik, en daar heb ik absoluut géén problemen mee.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan cinemaster en windows.
Als ik een andere regiodvd dan 1 pak geeft windows meteen aan dat mijn pionier niet op de goede regiocode staat en gaat dan in 9 stapjes uitleggen hoe ik deze moet wijzigen
en dat terwijl er regiovrije firmware opzit.
erg vaag

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb je al eens gedacht aan W2K waar ze de regiocode in vast leggen. Het is natuurlijk kolder dat een OS een firmware gaat aanpassen voor een juiste regio. Het lijkt een beetje op licentie beheer van NT 4. Daar hebben ze een zelfde soort geintje uitgehaald.

Dit is overigens hetzelfde bij andere DVD spelers, dus niet alleen Pioneer.
(bij mij deed W2K het met de Aopen het zelfde)

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat kun je toch met dvdgenie erase en importeren en exporteren.
wat ik dacht dus dat win2k de firmware niet goed kan lezen en/of toepassen. want drive info kan ook niet zeggen of die van mij regiovrij is omdat er iets met de aspi? aan de hand is

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).
Pagina: 1