Toon posts:

Gaming pc eerst build.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede tweakers,

ik ben bezig met mijn eerste gaming desktop in elkaar te zetten,
ik heb al best veel opgezocht maar ik zou graag jullie mening willen hebben.
om te kijken of alle componenten zoals de moederbord, videokaart (etc) bij elkaar past.
De behuizing heb ik al. NZXT H700I matte black wit.

En dan heb ik de volgende in gedachten.

1. MSI B450 TOMAHAWK Socket AM4 AMD B450 ATX
2. AMD Ryzen 5 2600 AM4 met Wraith Cooler
3. Corsair Vengeance RGB Pro 3000MHz 16GB
4. MSI GeForce RTX 2060 VENTUS 6G OC
5. EVGA 500 BR power supply unit 500 W ATX Zwart
6. Samsung 970 EVO Plus M.2 250GB SSD
7. Seagate BarraCuda - Interne harde schijf - 4 TB

Ik hoop dat iemand me kan helpen. _/-\o_

M.v.g.

Robert

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zo'n kleine SSD? Met de grootte van de huidige games heb je 250GB zo vol zitten. Zeker als je ook nog je OS erop hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:05:
Waarom zo'n kleine SSD? Met de grootte van de huidige games heb je 250GB zo vol zitten. Zeker als je ook nog je OS erop hebt zitten.
ik wil de kleine SSD puur gebruiken voor mij OS en werk documenten, de harde schijf van 4 tb wil ik gebruiken voor mijn games.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet je games ook op een SSD zetten? Genoeg games die baat hebben bij een snelle disk (al is het maar om laadtijden te verminderen). Het prijsverschil is minimaal te noemen. Voor 25 euro meer heb je de dubbele grootte.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 20:34
Bijna de 4 dubbele grootte.
Bijvoorbeeld de pricewatch: Intel 660p 1TB voor 105 euro
Ga je dat afzetten tegenover de 85 euro voor de pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 250GB dan moet je daar niet op besparen.

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01-2025
Waarom neem je niet de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX ?

Je bent dan voor evenveel geld direct Ryzen-3000 ready mocht je later willen upgraden. (Dit moederbord levert veel problemen met de nieuwe 3e generatie Ryzen). Op dit moment niet perce nodig aangezien je 2nd gen Ryzen hebt, maar misschien wel handig als je kijkt naar eventuele future compatibility en upgrades.

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

Verwijderd

Topicstarter
D-dark schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:38:
Bijna de 4 dubbele grootte.
Bijvoorbeeld de pricewatch: Intel 660p 1TB voor 105 euro
Ga je dat afzetten tegenover de 85 euro voor de pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 250GB dan moet je daar niet op besparen.
Bedankt voor de goede tip, ik heb hem meteen op mijn lijst gezet d:)b

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:33:
Waarom niet je games ook op een SSD zetten? Genoeg games die baat hebben bij een snelle disk (al is het maar om laadtijden te verminderen). Het prijsverschil is minimaal te noemen. Voor 25 euro meer heb je de dubbele grootte.
Ja klopt, ik heb net een van 1 tb op mijn lijst gezet. Bedankt voor het reageren. d:)b

Verwijderd

Topicstarter
LukasvH_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:45:
Waarom neem je niet de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX ?

Je bent dan voor evenveel geld direct Ryzen-3000 ready mocht je later willen upgraden. (Dit moederbord levert veel problemen met de nieuwe 3e generatie Ryzen). Op dit moment niet perce nodig aangezien je 2nd gen Ryzen hebt, maar misschien wel handig als je kijkt naar eventuele future compatibility en upgrades.
Hele goede tip, ik wist niet eens dat die er was.
Bedankt!
Pagina: 1