Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• NiffoThisso
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 24-08 12:52
Beste mensen,

Vandaag heb ik voor het eerst een pc gebouwd, maar tot groot ongenoegen krijg ik helaas geen beeld. Mijn monitor geeft zelfs aan dat er algeheel geen video signaal is, waarna hij zich automatisch uitschakelt. Voordat ik terug keer naar de winkel, vroeg ik me af of hier iemand mij wat extra inzicht kan geven.

De pc is opgebouwd uit de volgende onderdelen:

- Moederbord: Asus ROG STRIX B450-F Gaming, ATX, AM4, 4xDDR4
- CPU: AMD Ryzen 7 3700X, 3,6GHz / 4,4GHz, 36MB
- GPU: Gigabyte GeForce® GTX 1660, 6GB
- PCU: Gigabyte GP-P650B 650W, 80+ Bronze
- RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 3000MHz CL15
- SSD: Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB M.2 NVMe

Helaas zit er op dit moment geen interne speaker in, waardoor ik niet de BIOS beep codes kan raadplegen. Echter verschijnt er gelijk na het aanzetten oranje/geel achtig licht vanuit de onboard LEDs, wat volgens de handleiding wijst op een probleem met de DRAM. Ik heb deze dan ook in meerdere formaties geplaatst/herplaatst, maar zonder enig succes. Ook het gebruiken van een RAM stick van een andere computer heeft nog niet geleid tot de oplossing.

Ook viel het me op dat de bijgeleverde CPU-fan alleen met het aan- en uitzetten een halve seconde draait, maar verder niet. Is dat gebruikelijk?

Ik heb overigens alle kabels/aansluitingen meerdere keren opnieuw aangesloten om er zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt.

Als iemand enig advies heeft hoor ik het graag!

groetjes :)

UPDATE 9/8:

Vandaag naar de winkel gegaan. Daar hebben ze helaas moeten vaststellen dat er meer aan de hand is dan alleen het update van de BIOS. Ze gaan onderzoek doen naar het probleem en komen hier binnen een aantal werkdagen op terug. Daarna zal ik hier weer een update geven.

NiffoThisso wijzigde deze reactie 09-08-2019 12:37 (9%)
Reden: Update over de pc status

Alle reacties

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-10 15:16

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb je bij het aansluiten van stroom op je moederbord, zowel de 24-pins als de 12V aansluiting op het moederbord aangesloten?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:21
Gevalletje biosupdate. Terug naar de winkel en het moederbordbios laten updaten naar een versie die wel de cpu ondersteunt.
Ruil dan meteen de voeding om want die je nu hebt is waardeloos.

• NiffoThisso
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 24-08 12:52
@Xtr3me4me Ja, die is als het goed is aangesloten.

@Uszka Oké, dan ga ik dat morgen even doen.

Bedankt voor jullie reacties.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True