Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extra kosten voor updaten bios moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 20:18
Bij onderstaande bestelling gaf de winkel aan dat er Bios update nodig is voor het moederbord om het te laten werken met de processor. Dat kost dan 9 euro extra.... Helaas is het volgens de verkoper niet mogelijk dit zelf te doen omdat daarvoor een processor nodig is die compatible is met het moederbord en die heb ik niet liggen.

Ik vroeg mij even af; klopt dat?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450I Gaming Plus AC€ 131,89€ 131,89
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,79

Alle reacties

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Er zijn veel moederborden tegenwoordig die je zonder CPU kan booten om de bios up te daten. Dit zou voldoende moeten zijn om in Google je antwoord te vinden. Succes !

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Yup dat klopt. En als een winkel extra rekent omdat ze een bios update moeten uitvoeren kan je denken: dat hoort bij de service. Echter ze hebben er wel degelijk werk aan en ze moeten zelf een CPU regelen en op het mobo plaatsen om de updae uit te voeren...
Voor 9 euro zou ik er niet te zwaar aan tillen.

/edit: ik heb online zo snel niet kunnen vinden dat dit mobo cpu-loos BIOS update ondersteunt.

[ Voor 13% gewijzigd door michielRB op 08-08-2019 22:12 ]

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 14:22
Volgens mij idd geen CPU loos bios updaten.
Dus idd of via de shop laten updaten, 9 euro is geen absurd bedrag..

Anders via AMD een upgrade kit lenen.. kost je alleen meer tijd, https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als het dan ook gedekt is voor de kleine kans dat er iets fout gaat tijdens de update, prima toch?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Zmp Ok, nu krijg je dit vooraf te horen met de extra kosten vermeld. Dit zou een 5-sterren waardering moeten opleveren, ook al kost het €9.

Stel je voor dat de webwinkel niet met je mee zou denken en de producten zo in een doos knikkert en naar je opstuurt. Dan zouden we een ander topic krijgen met "Webwinkel denkt niet met mij mee bij het bestellen van losse componenten".

Linksom of rechtsom blijft er altijd iets te klagen. Wees blij dat de webwinkel dit aanbiedt, scheelt jou een boel gedonder en tijd.

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Zmp schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:02:
Bij onderstaande bestelling gaf de winkel aan dat er Bios update nodig is voor het moederbord om het te laten werken met de processor. Dat kost dan 9 euro extra.... Helaas is het volgens de verkoper niet mogelijk dit zelf te doen omdat daarvoor een processor nodig is die compatible is met het moederbord en die heb ik niet liggen.

Ik vroeg mij even af; klopt dat?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450I Gaming Plus AC€ 131,89€ 131,89
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,79
Je hebt een B450 moederbord van MSI, zelfs na de benodigde bios-update schijnen veel MSI B450 moederborden nogsteeds problemen te leveren met Ryzen-3000 processoren.

De B450 MAX moederborden van MSI ondersteunen zonder bios-update al de nieuwste Ryzen-3000 processoren zonder die problemen.

Het enige probleem is dat je voor een mini-ITX moederbord hebt gekozen. Op dit moment is er alleen nog maar een ATX B450 MAX moederbord verkrijgbaar een een microATX formfactor komt binnenkort uit. Van een eventueel mini-ITX moederbord is nog niks bekend.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

//edit:
https://www.reddit.com/r/...0_motherboards_for_ryzen/

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 20:18
Je hoort mij niet klagen hoor, 9 euro voor deze service is geen probleem. Punt was dat in mail die ik kreeg stond dat het "waarschijnlijk" nodig was. Dus ik denk dat check ik het even.

Onderstaande reactie van Lukas vind ik overigens belangrijker.... Iemand bekend met deze problemen?
LukasvH_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:09:
[...]

Je hebt een B450 moederbord van MSI, zelfs na de benodigde bios-update schijnen veel MSI B450 moederborden nogsteeds problemen te leveren met Ryzen-3000 processoren.

De B450 MAX moederborden van MSI ondersteunen zonder bios-update al de nieuwste Ryzen-3000 processoren zonder die problemen.

Het enige probleem is dat je voor een mini-ITX moederbord hebt gekozen. Op dit moment is er alleen nog maar een ATX B450 MAX moederbord verkrijgbaar een een microATX formfactor komt binnenkort uit. Van een eventueel mini-ITX moederbord is nog niks bekend.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 13:37

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Wat ik wel bijzonder vind is dat die MAX borden geen problemen meer zouden moeten hebben met Zen2 processoren. Dan zou ik verwachten dat de oplossingen die daarvoor in de (grotere) BIOS zijn geimplementeerd ook beschikbaar moeten komen/zijn voor de huidige niet-MAX moederborden. Minus dan de hippe grafische interface en ondersteuning voor oudere processoren.

Begrijp me niet verkeerd: ik zit zelf ook wel te wachten op zo'n MAX bordje, maar ik ben er nog niet helemaal aan uit of ik daar wel op moet gaan zitten wachten.
Zijn er al mensen met een Tomahawk MAX die alsnog problemen ervaren?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Soepergrover schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:43:
Wat ik wel bijzonder vind is dat die MAX borden geen problemen meer zouden moeten hebben met Zen2 processoren.
Nogal wiedus, ze komen beschikbaar met een Ryzen 3000-compatible bios, ze hebben een bios waar niet delen uitgeknipt moesten worden en een "wij van wc-eend"-verklaring dat het nu wel goed werkt van de marketing-afdeling van MSI.

Het gaat waarschijnlijk langer duren om de Non-max dezelfde functies terug te geven die hij al had en de Max standaard heeft, dan wachten op de MAX zelf.

Alleen heb je bij het kopen van een Non-max het bord gelijk en incompleet en heb je het bij een Max pas later, maar wel compleet.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Zit zelf te denken met al dat gedoe met de moederborden om een i5 9900k te kopen met genoeg overclock ruimte. Zelfde prijsklasse als 3600.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:18
9 euro prima service toch, dan heb je gegarandeerd dat het functioneert en achteraf niet met het probleem zit hoe je het moederbord moet gaan updaten, de webshop had je dat moederbord ook zo kunnen sturen en zoek het maar uit.

Het kost ze zo 30 minuten, uitpakken/inpakken cpu erop en weer eraf, flash config downloaden en erop zetten etc etc.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1