Vraag

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:38
Probleem
  • PC valt uit zodra ik een spel start (na het laad scherm) of GPU benchmark start.
Geprobeerd
  • Crashed bij Furmark (zodra ik op start druk) & F1 2019 & Assetto Corsa (zodra ik in game ben)
  • CPU benchmark geen probleem
  • Temperaturen zijn dik in orde
  • AMD Cleanup Utility gedraaid (in SafeMode) en toen de originele download (Radeon-Software-Crimson-ReLive-17.8.1-Win10-64Bit-Aug18) die ik 6 maanden terug geinstalleerd geprobeerd maar zelfde probleem.
  • Voeding vanuit andere PC geprobeerd, werkt niet kreeg geen beeld.
  • Daarna enkel de 6 pin connector aangesloten en Furmark draait (77 FPS bij preset FHD)
  • AC start maar met vreemde graphics (donkere lucht) en controls werken niet (in control panel van Thrustmaster werkt het wel)
Stats
  • Driver Packaging Version 17.30.1051.1011-170815a2-317200C-CrimsonReLive
  • Driver Packaging Version 19.30.01.25-190730a-345289E-RadeonSoftwareAdrenalin2019
  • (had voorheen een oudere versie en dacht dat een update wellicht zou helpen).
  • BIOS Version 015.050.002.001
  • 8 connectors aangesloten en laatste drivers geinstalleerd en Furmark en F1 werken en zie bij AC nog donkere lucht, maar heeft vast iets met de MOD te maken. Probleem lijkt dus verholpen!
PC stats:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI€ 389,-€ 389,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Grijs€ 44,-€ 44,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 73,80€ 73,80
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 78,-€ 78,-
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 68,43€ 68,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,73

Idee
  • Volgens mij zijn de problemen begonnen nadat ik laatst de drivers heb geupdate, maar ben hier niet zeker van.

[Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 08-08-2019 23:25]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt een mining videokaart en deze behoeft een andere bios. ik zou hem omruilen als je deze recent hebt nieuw gekocht, garantie is ook beperkt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Card Nox
@Hackus, dat klopt. Deze komt standaard dus ook met de mining BIOS. PC is van begin dit jaar en heeft 6 maanden perfect gewerkt tot ik dus laatst de drivers heb geupdate.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 14:49
PC's die uitvallen, eerste waar ik aan denk: Voeding.
Hoeft niet het probleem te zijn, maar in de meerderheid van de gevallen wel.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Card Nox
@unfor, dat was ook mijn eerste reactie maar die is was lastiger te testen dan een GPU. Suggesties (op uitwisselen na)? De 3, 5 en 12V lijnen blijven in ieder geval super stabiel (volgens HWINFO64) als ik de CPU Stress test doe.

En omdat de problemen plots zijn gekomen (volgens mij na driver update) verdenk ik de GPU. Ik kan proberen de AMD drivers te verwijderen...?? Heb met de BIOS niets gedaan (so far).

EDIT: AMD Cleanup Utility gedraaid (in SafeMode) en toen de originele download (Radeon-Software-Crimson-ReLive-17.8.1-Win10-64Bit-Aug18) die ik 6 maanden terug geinstalleerd geprobeerd maar zelfde probleem. |:(

EDIT: Ik heb nog een andere computer (Core2Quad Q9550, GS-965P-DS3, 8GB Corsair Dominator DDR2-1066Mhz, HD4870, Corsair HX520, MX500 256GB SSD, paar HD's en dit alles in een Antec P182 met waterkoeling (360mm) voor de CPU, NB en GPU.) waar ik eventueel de voeding van kan gebruiken om enkel de GPU van sap te voorzien, zou dat een valide test zijn?

EDIT:
Bovenstaande voeding vanuit andere PC geprobeerd, werkt niet kreeg geen beeld.
Daarna enkel de 6 pin connector aangesloten en Furmark draait (77 FPS bij preset FHD) (crasht nu dus niet!)
AC start maar met vreemde graphics (donkere lucht) en controls werken niet (in control panel van Thrustmaster werkt het wel)

EDIT: 8 connectors aangesloten en laatste drivers geinstalleerd en Furmark en F1 werken en zie bij AC nog donkere lucht, maar heeft vast iets met de MOD te maken. Probleem lijkt dus verholpen!

[Voor 91% gewijzigd door Card Nox op 08-08-2019 23:25]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee