Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:14
Beste mede-tweakers,

Gister heb ik te horen gekregen dat mijn schadeclaim bij de reisverzekering is afgekeurd en ik ben hier niet mee eens. Ik vraag me af wat mijn mogelijkheden zijn en/of ik enige kans maak om succesvol bezwaar te maken.

Ik heb een doorlopende reisverzekering inclusief een verzekering tegen diefstal tot een bedrag van 3.000 euro.

De situatie:

ik was op het moment dat dit gebeurde op vakantie in colombia. Op een gegeven moment voelde ik me ‘s avonds niet lekker (misselijk, hoofdpijn, koorts) en ben ik om 20:00 in bed gaan liggen. Kon niet slapen, hele tijd naar wc etc en rond 04:00 viel ik bijna flauw. Toen dacht ik: ik moet naar het ziekenhuis. Daarheen gegaan met een reisgenoot. Om 05:00 werd ik opgenomen, communicatie was moeilijk dus ik wist nog niet wat er aan de hand was. Kreeg verschillende soorten medicijnen en vocht omdat ze bang waren dat ik uitdroogde.

Een paar uur later: ik word wakker om 12:40, ik ga naar de wc (had elke keer haast zodra ik wakker werd, want had een middel gekregen dat de stoelgang bevorderde). Ik weer terug in bed gaan liggen en een uur geslapen. Vervolgens kwam ik erachter dat mijn telefoon weg was. Op het moment dat ik om 12:40 naar de wc ging was mijn reisgenoot even buiten om te roken/bellen. Ik denk dat toen de telefoon van mijn kamer is gehaald. Zodra ik hier achterkwam, dit meteen bij de receptie gemeld en gevraagd om camera beelden. 3,5 uur gewacht op de beelden maar zonder succes.

Vervolgens aangifte gedaan bij de politie en een week later naar huis gegaan. De reisverzekering gebeld, bovenstaande situatie uitgelegd en er werd mij direct verteld dat in principe het laten liggen van spullen niet verzekerd is (want ik had mijn telefoon op mijn eigen kamer laten liggen toen ik naar de wc ben gegaan). Echter, vond zij het een bijzondere situatie en zou het voorleggen aan een ‘expert’. Je ziet het al aankomen, gister een telefoontje gehad dat het niet verzekerd is omdat ik mijn telefoon niet binnen handbereik heb gehouden en dit onder nalatigheid kan worden gerekend.

Echter, ik kan het stukje nalatigheid niet helemaal plaatsen. Ik had een eigen kamer in een ziekenhuis (weliswaar afgesloten met gordijntjes), ik was ontzettend ziek (bleek dat ik een virus/voedselvergiftiging had) en was dus totaal niet mezelf, was helemaal niet bij de les.

Ik ben het dus niet eens met de afwijzing van mijn schadeclaim. Dus bij deze alsnog de vraag: kan ik dit aanvechten of ben ik kansloos tegen een verzekering?

Alvast bedankt

Dion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

St@m

@ Your Service

Ja hoor, dat kun je aanvechten. Moet je even kijken hoe dat precies moet bij je verzekering.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Sorry, ik vind het besluit terecht.

De laatste keer dat ik een operatie had in het ziekenhuis, heb ik de waardevolle spullen afgegeven aan de persoon die mee was.

Nu was mijn operatie gepland, maar dan nog.

Als de keuze is je spullen in een niet afgesloten ruimte te laten liggen of aan een reisgenootje geven die jou heeft begeleid in het ziekenhuis dan is het afgeven de betere optie.

Nogmaals sorry, ik kan snappen dat je er niet aangedacht had op dat moment, maar daar heeft de verzekering (maar mijn mening terecht) geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001

Honesty

kattenneus!

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:44:
Sorry, ik vind het besluit terecht.

De laatste keer dat ik een operatie had in het ziekenhuis, heb ik de waardevolle spullen afgegeven aan de persoon die mee was.

Nu was mijn operatie gepland, maar dan nog.

Als de keuze is je spullen in een niet afgesloten ruimte te laten liggen of aan een reisgenootje geven die jou heeft begeleid in het ziekenhuis dan is het afgeven de betere optie.

Nogmaals sorry, ik kan snappen dat je er niet aangedacht had op dat moment, maar daar heeft de verzekering (maar mijn mening terecht) geen boodschap aan.
Dit vind ik wel peren met appels vergelijken, ik moet tegen mijn vrouw ook altijd zeggen voor een operatie of sauna je moet alles af doen en thuis laten, laat staan als je doodziek op vakantie naar het ziekenhuis moet gaan, moet je dan eerst alles in je hotel in je kluisje leggen ook al weet je niet zeker dat je er ooit terug komt? dit vind ik gewoon een gevalletje reisverzekering ook al ben jezelf een klein beetje nadelig geweest.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat mag

Maar nergens heb ik het over kluisjes. Ik zou het zelf nooit in het verblijf laten als ik richting een ziekenhuis ga.

Maar laten liggen op je kamer die je deelt met anderen gescheiden door een gordijn, of even afgeven aan de persoon die mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar PFSL.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 09-08-2019 02:02 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

FreakNL

Well do ya punk?

Terecht besluit. Het is een heel verhaal van je, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je je telefoon onbeheerd hebt achter gelaten.

Ik snap je overigens wel. Maar dat doet niks af aan de regels. Gevalletje pech dit...

Wat je met de camerabeelden had willen doen (in zieke toestand) is mij een raadsel.

Ben je overigens weer gezond nu?

[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 09-08-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

FreakNL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:26:
Terecht besluit. Het is een heel verhaal van je, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je je telefoon onbeheerd hebt achter gelaten.
Misschien via je inboedel verzekering proberen als je daar een hoge dekking hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
FreakNL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:26:

Ik snap je overigens wel. Maar dat doet niks af aan de regels. Gevalletje pech dit...

Wat je met de camerabeelden had willen doen (in zieke toestand) is mij een raadsel.

Ben je overigens weer gezond nu?
Iedereen die in het ziekenhuis was moest naar de receptie zijn gegevens achterlaten. Dan konden we hem wellicht opsporen.

Ja ik ben gelukkig weer gezond. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Niet geschoten is altijd mis, maar ik vrees ervoor...
Eventueel eens vragen tot wanneer je verzekering loopt. Misschien dat hen dat wat inschikkelijker maakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Mail je verhaal naar Hart van Nederland.
die zitten altijd te wachten op dit soort verhalen en wie weet wat de verzekering dan "in eens" kan regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 15:24

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Misschien maak je nog kans bij de inboedelverzekering met buitenshuis dekking. Er kan wel een eigen risico op zitten.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Denk dat de meeste mogelijkheden/antwoorden al wel de revue zijn gepasseerd.

Altijd sneu te lezen dat in dit soort situaties mensen die oprecht hun situatie uitleggen en hun claim afgewezen zien worden, terwijl in de plaats daarvan 10 tokkies die iets als gestolen opgeven (waarvan er 9 van de 10 natuurlijk helemaal niets gestolen is) dat wel krijgen.

Je kon dan nog bijna beter aangifte doen van zakkenrollen, dan had je nog een betere kans. Maar ja daar heb je niets aan!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is dus waarom ik zo min mogelijk verzeker. Als je het écht nodig hebt wordt er wel iets gevonden om niet uit te betalen, of krijg je de “dagwaarde”. Waardeloos.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 07:53
gast schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:03:
Dit is dus waarom ik zo min mogelijk verzeker. Als je het écht nodig hebt wordt er wel iets gevonden om niet uit te betalen, of krijg je de “dagwaarde”. Waardeloos.
In dit geval was de reisverzekering wel handig natuurlijk, in sommige landen kost het inchecken in een ziekenhuis net zoveel als de waarde van een high-end telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:26
Balen zeg. Eens met @LuNaTiC verder. En ook met @gast wat betreft zo min mogelijk verzekeren. Zelf heb ik ook een reisverzekering, en ooit eens op een festival mijn mobiel verloren in de drukte in het publiek. Toen ik verzekeraar belde gaven die aan dat ik aangifte had moeten doen van vermissing of iets dergelijks. Leuk, bij een festival met 80.000 mensen in een klein Duits dorpje, dan had ik een hele maandagochtend in de rij mogen staan om waarschijnlijk vervolgens uitgelachen te worden door een politieagent. Ofwel, geen uitkering ook. Overigens dit jaar voor het eerst in mijn hele leven wél iets geclaimd: we waren de sleutel van het wintersportappartement kwijtgeraakt. Bij ANWB reisverzekering online declaratie-formulier ingevuld en meteen digitaal een goedkeuring voor de 110 euro. Dat was dan wel weer prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:21
huibert_d schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

In dit geval was de reisverzekering wel handig natuurlijk, in sommige landen kost het inchecken in een ziekenhuis net zoveel als de waarde van een high-end telefoon ;)
Dat dekt je zorgverzekering ook wanneer het om noodzakelijke zorg gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 13:09
Fulgora schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Dat dekt je zorgverzekering ook wanneer het om noodzakelijke zorg gaat.
Volgens mij gaan we een beetje off-topic, maar ik wil hier toch op reageren.

Een heel aantal zorgverzekeringen vergoedt tot het marktconforme tarief in Nederland. Als de zorgkosten voor noodzakelijke zorg hoger liggen dan het marktconforme tarief, kun je nog steeds een rekening verwachten van de zorgverzekering. Een reisverzekering kan dit restbedrag dan dekken. Daarom kan een reisverzekering wel handig zijn voor landen met hoge zorgkosten.

Quote consumentenbond:
Let op: de wet gaat uit van wat de behandeling in Nederland kost. Wie bijvoorbeeld een operatie moet ondergaan in de VS zal flink moeten bijbetalen. De kosten voor de gezondheidszorg zijn daar veel hoger dan hier. Ook in Canada, Zwitserland, Japan en een aantal Zuid-Amerikaanse landen zijn de kosten veel hoger.
Familielid heeft vanwege zeer noodzakelijke zorg op vakantie ook hoge kosten (meerdere netto jaarsalarissen) gemaakt, die allemaal vergoedt zijn door de reisverzekering. Dan betaal je met plezier die paar tientjes per jaar voor een goede doorlopende reisverzekering ;)

[ Voor 15% gewijzigd door VERNederlander op 09-08-2019 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
gast schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:03:
Iets wat je eenvoudig uit eigen zak kunt betalen moet je niet verzekeren; dus geen aparte telefoonverzekering o.i.d.

Zaken die je niet zomaar uit eigen middelen kunt betalen moet je wel verzekeren. Woonhuis, auto, inboedel etc. Een reisverzekering valt daar mijns inziens ook onder. Je zal maar met extreme zorgkosten te maken krijgen, dan ben je toch diep in de penarie als je geen reisverzekering hebt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

XyritZz schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Iets wat je eenvoudig uit eigen zak kunt betalen moet je niet verzekeren; dus geen aparte telefoonverzekering o.i.d.
En, voor degenen die waarde hechten aan kansrekening: je verzekert ook zaken waarbij de verwachtingswaarde van de verzekering positief is (dus de kans op het nodig hebben maal het uitgekeerde bedrag minus de kosten van de verzekering).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:12
Uit je verhaal blijkt dat het onduidelijk is wanneer je telefoon zou zijn gestolen. Dit zou ook tijdens je slaap kunnen zijn geweest? In dat geval heb je je telefoon niet onbeheerd achtergelaten. Echter, zal het nu te laat zijn om de verzekeringsmaatschappij nog te overtuigen. Nu een dure les, maar wellicht eerst kort de voorwaarden doorlezen voor je een claim indient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 09:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar het is natuurlijk Colombia. De mensen zijn straatarm, hebben niets, dus alles is welkom. Zeker een dure telefoon. Ook al is dat in een ziekenhuis. Je hebt jezelf veilig gewaand. Onder de omstandigheden begrijpelijk (je hoofd zat ergens anders). Maar ook je reisgenoot had er op kunnen letten of iig kunnen zeggen "doe dat ding in een laatje of stop het ergens weg".
Dat is denk ik waar de verzekering op doelt als nalatigheid.

Having said that: kun je aanvechten. Kost je een hoop kruim en je verzkering zal hooguit de dagwaarde van dat ding uitkeren. Die is minder dan de helft op het moment dat ie uit de verpakking komt. Kost beide partijen meer dan het oplevert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
HipHaan schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:21:
Uit je verhaal blijkt dat het onduidelijk is wanneer je telefoon zou zijn gestolen. Dit zou ook tijdens je slaap kunnen zijn geweest? In dat geval heb je je telefoon niet onbeheerd achtergelaten. Echter, zal het nu te laat zijn om de verzekeringsmaatschappij nog te overtuigen. Nu een dure les, maar wellicht eerst kort de voorwaarden doorlezen voor je een claim indient?
Dit is wat mij betreft aanzetten tot fraude. Een claim die je in op basis van wat er gebeurd is, en niet op een manier zodat je meer kans op dekking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
ZieMaar! schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:33:
[...]

Dit is wat mij betreft aanzetten tot fraude. Een claim die je in op basis van wat er gebeurd is, en niet op een manier zodat je meer kans op dekking hebt.
Zo zou je het kunnen lezen, daarentegen zeg ik ook niet dat TS een gedeelte van het voorval hoeft weg te laten bij z'n claim. Hij legt de nadruk alleen veel te veel op de paar minuten onbeheerd achterlaten vs de vele uren slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:39:
[...]

En, voor degenen die waarde hechten aan kansrekening: je verzekert ook zaken waarbij de verwachtingswaarde van de verzekering positief is (dus de kans op het nodig hebben maal het uitgekeerde bedrag minus de kosten van de verzekering).
Tenzij je weet dat je over informatie beschikt die de verzekeringsmaatischappij niet heeft of waar ze geen rekening mee (mogen) houden, zou ik er niet van uitgaan dat je beter kan rekenen dan cijferaars van je verzekeringsmaatschappij... ;)

Er zijn zo echter wel een aantal voorbeelden te bedenken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Balen, maar wel terecht. Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al:
werd mij direct verteld dat in principe het laten liggen van spullen niet verzekerd is
Gevalletje nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

indigo79 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Tenzij je weet dat je over informatie beschikt die de verzekeringsmaatischappij niet heeft of waar ze geen rekening mee (mogen) houden
En daar ga je dus inderdaad precies op af. Je weet zelf of je slordig met spullen omgaat, of je een goed kettingslot hebt voor een fiets, of je snel ziek wordt op reis, etc. en dat weet een verzekeraar niet (behalve van vage correlaties met wel bekende informatie).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 09:39

liberque

Vrijzinnig!

Helaas denk ook ik dat het besluit van je verzekering terecht is. Laten we de situatie even verplaatsen naar Nederland. Zelfde verhaal - zelfde ziektebeeld alleen in een Nederlands ziekenhuis: je krijgt dat ook niets vergoed van je verzekering, want je moet geen waardevolle spullen onbeheerd achter laten. In de meeste ziekenhuizen staat dit ook nog eens duidelijk op de kamer vermeld. Waarom zou dit in het buitenland anders zijn.

Ik snap jouw situatie volledig - daar niet van en ik zou hetzelfde mee kunnen maken net zoals ieder ander mens. Het is erg jammer, maar gelukkig ben je weer gezond en hoop ik dat je toch nog van je vakantie heb kunnen genieten. Dat is een stuk belangrijker :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:49
Ik kan TS dit recente artikel op AM:web aanraden. Kort en goed: het hangt af van de omstandigheden van het geval en de polisvoorwaarden van de reisverzekering. Er is in dit geval wat voor te zeggen dat de afwijzing terecht is geweest.

Als je het niet eens bent met de beslissing van je verzekeraar, kun je je het beste tot het KiFiD wenden. Dat is voor een consument relatief goedkoop en laagdrempelig.

[ Voor 7% gewijzigd door VeeGee op 09-08-2019 13:00 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:21
VERNederlander schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Volgens mij gaan we een beetje off-topic, maar ik wil hier toch op reageren.

Een heel aantal zorgverzekeringen vergoedt tot het marktconforme tarief in Nederland. Als de zorgkosten voor noodzakelijke zorg hoger liggen dan het marktconforme tarief, kun je nog steeds een rekening verwachten van de zorgverzekering. Een reisverzekering kan dit restbedrag dan dekken. Daarom kan een reisverzekering wel handig zijn voor landen met hoge zorgkosten.

[...]
TS was in Colombia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
St@m schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:16:
Ja hoor, dat kun je aanvechten. Moet je even kijken hoe dat precies moet bij je verzekering.
Ik denk dat dit het beste antwoord is :). Zou zeker kijken wat de precieze voorwaarden zijn voor bezwaar maken. Als je bijv bij een klachteninstituut een fee moet betalen moet je je afvragen hoeveel kans je echt maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 20:24
ShellGhost schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:49:
Mail je verhaal naar Hart van Nederland.
die zitten altijd te wachten op dit soort verhalen en wie weet wat de verzekering dan "in eens" kan regelen. :)
Komop...

TS is fout, en kan hoogstens vragen om een stukje coulance.
Om hier nou hart van nederland bij te halen om je verzekering min of meer te dwingen om alsnog te betalen omdat anders hun naam door het slijk gehaald word op tv gaat misschien wat ver...

Dan weet je meteen ook zeker dat alle andere claims in de toekomst die in grijs gebied liggen zéker niet meer uitgekeerd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ybos schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Komop...

TS is fout, en kan hoogstens vragen om een stukje coulance.
Om hier nou hart van nederland bij te halen om je verzekering min of meer te dwingen om alsnog te betalen omdat anders hun naam door het slijk gehaald word op tv gaat misschien wat ver...

Dan weet je meteen ook zeker dat alle andere claims in de toekomst die in grijs gebied liggen zéker niet meer uitgekeerd gaan worden.
Als je hondsberoerd in een vreemd land in een vreemd ziekenhuis ligt en je kotst je leven eruit, dan is je telefoon niet je eerste prioriteit.
De verzekering kan hier echt wel coulant mee om gaan, ook omdat ze heel goed weten wat er aan de hand was.
TS kan dan wel qua voorwaarden "fout" zijn, er bestaat ook nog zoiets als verzachtende omstandigheden. Drie keer raden welke situatie dit was waar TS zich in bevond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
ShellGhost schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Als je hondsberoerd in een vreemd land in een vreemd ziekenhuis ligt en je kotst je leven eruit, dan is je telefoon niet je eerste prioriteit.
De verzekering kan hier echt wel coulant mee om gaan, ook omdat ze heel goed weten wat er aan de hand was.
TS kan dan wel qua voorwaarden "fout" zijn, er bestaat ook nog zoiets als verzachtende omstandigheden. Drie keer raden welke situatie dit was waar TS zich in bevond.
Echt begrijpelijke situatie, ik snap het heus wel, maar is domweg niet relevant. En zo heeft in tweede instantie de expert ook geoordeeld: onbeheerd is ongedekt. Zijn fijne reisgenoot heeft ook niet de moeite gedaan zijn spullen veilig te stellen en die telefoon in zijn zak te steken. Want die vriendelijke vriend(in) stond buiten te roken meld hij notabene..!

Neem het lekker degene die zijn spullen geklauwd heeft kwalijk, maar niet de verzekeraar die maar een paar belangrijke spelregels heeft.

Het enige wat hem nog kan helpen is bij zijn tussenpersoon een verzoek neerleggen om op coulance de verzekeraar aan te spreken. Dan komt het vast wel goed. Maar is het een internetverzekeraar of Univé of zo.. succes. Wees blij dat hij een goede gezondheid heeft weer en een wijze les heeft geleerd: ga nooit piesen in een publiekelijk toegankelijke ruimte waar je je spullen nog hebt liggen. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
Bedankt voor alle reacties.

Wil nog even toelichten dat de telefoon in mijn bed heeft gelegen. Ik ga er daarnaast vanuit dat die is weggehaald toen ik naar de wc ben gegaan, dit weet ik natuurlijk niet 100% zeker. En over mijn reisgenoot, die wist niet eens dat mijn telefoon in mijn bed lag.., dus om nou aan te halen dat hij zomaar even was roken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:31
Wat staat er in je verzekeringsvoorwaarden? Bij verlies/diefstal?

En lag je telefoon onder de deken/ uit het zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35
Dionlinn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:29:

Wil nog even toelichten dat de telefoon in mijn bed heeft gelegen. Ik ga er daarnaast vanuit dat die is weggehaald toen ik naar de wc ben gegaan, dit weet ik natuurlijk niet 100% zeker. En over mijn reisgenoot, die wist niet eens dat mijn telefoon in mijn bed lag.., dus om nou aan te halen dat hij zomaar even was roken..
Het maakt niet uit of het in je bed lag, in je lade, in een jas die aan de kapstok hangt. Feit is dat je je telefoon onbeheerd in een openbare ruimte hebt achtergelaten.
In de voorwaarden staan vast niets over verzachtende omstandigheden, dus het enige waar je op kan rekenen is coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ook op coulance kun je niet rekenen. Maar erom vragen kan natuurlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
Het is niet normaal, maar aangezien je "compleet van de wereld" was, is het niet aan te tonen dat jij je mobiel niet bij je had. Dat heb je wel gezegd, maar je was "van de wereld", dus ik zou de verzekering nogmaals bellen en zeggen dat je eigenlijk niet zeker bent van je eigen woorden, want waarschijnlijk is de telefoon in je bijzijn ontvreemd. Wie zegt dat het niet gebeurd is in de tijd dat je "half in coma" lag? Het lijkt me niet dat de verzekering kan eisen dat je "bewust" moet zijn als je in een ziekenhuis ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01
Die klacht dien je hier in:

https://www.kifid.nl/

Gezien recente uitspraken mbt nalatigheid geef ik je een geringe kans dat je uitgekeerd krijgt. Nalatigheid lijkt in deze maar beperkt gezien de situatie, maar of dat genoeg is zal het Kifid voor je beoordelen.

Hoop dat je ondanks alles een mooie reis gehad hebt.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

The Eagle schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:32:
Nofi, maar het is natuurlijk Colombia. De mensen zijn straatarm, hebben niets, dus alles is welkom. Zeker een dure telefoon. Ook al is dat in een ziekenhuis.
Mwa. Straatarm... Ik heb het even nagekeken en ze zitten (in ieder geval in 2012, de nieuwste cijfers die ik vinden kon) qua gemiddeld inkomen tussen Oekraïne en Bulgarije. Dat straatarm valt nogal mee.

Vergeet niet dat één land binnen het Koninkrijk der Nederlanden op het moment per week tientallen mensen naar Colombia vliegt omdat ze zelf niet in staat zijn om een ziekenhuis te onderhouden. De gezondheidszorg in een ander land en een bijzondere gemeente zou zonder Colombiaanse ziekenhuizen ook niet goed kunnen functioneren.

Dat gezegd hebbende, je moet je natuurlijk afvragen of in de gezondheidstoestand van OP überhaupt verwacht kon worden dat hij goed op zijn telefoon had kunnen passen. Als dit niet zo is, kan m.i. geen nalatigheid verweten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:28
Ik kan je vertellen dat mobiele telefoons zelden vergoed worden vanuit je reisverzekering. Dit punt is zeer fraude gevoelig en je moet echt een goed waterdicht verhaal hebben om een mobieltje vergoed te krijgen en dan nog zal het hoogstens de dagwaarde zijn waarbij een mobiel van meer dan een jaar oud afgeschreven is icm de eigenrisico. In veel verzekeringsvoorwaarden worden mobiele apparatuur al uitgesloten in de standaard verzekering.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35
De klacht dient hij eerst in te dienen bij de verzekeraar. Komen ze er dan nog niet uit, dan kan hij zich pas melden bij het Kifid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
Opnieuw bedankt voor de reacties. Heb nu een klacht ingediend bij de verzekeraar, dat ik het niet eens ben met de afwijzing van de schadeclaim. Mocht dat niet helpen, zal ik naar kifid stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

FreakNL

Well do ya punk?

En waarom dan?

Ik snap je vanuit emotioneel standpunt maar verzekeraars hebben alleen ratio.. Naar de voorwaarden van je verzekering ben je kansloos en alsnog dien je een klacht in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is de waarde van een telefoon niet ongeveer het eigen risico?
Stel je eigen risico is 500 euro. Je had een (inmiddels) gebruikte iPhone Xs die een dagwaarde had van 750 euro. Is het voor die 250 euro wel waard om al deze moeite te doen? Iets met pick your battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Trommelrem schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:42:
Stel je eigen risico is 500 euro. Je had een (inmiddels) gebruikte iPhone Xs die een dagwaarde had van 750 euro. Is het voor die 250 euro wel waard om al deze moeite te doen? Iets met pick your battles.
Veel reisverzekeringen hebben geen eigen risico. Toen ik mijn sleutel van vakantie-appartement kwijtraakte moest ik 110 euro boete betalen. Dacht toen ook “dat zal wel niet de moeite zijn na aftrek eigen risico”, maar even nagekeken en bleek dat dat 0 euro was. Dus met 5 min door een formuliertje online klikken had ik mijn volledige 110 euro terug. :)

Voor een overzichtje van ER per verzekeraar:
https://weblog.independer...ring-hoogte-eigen-risico/

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 10-08-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
Trommelrem schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:42:
Eigen risico is 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
FreakNL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:35:
En waarom dan?

Ik snap je vanuit emotioneel standpunt maar verzekeraars hebben alleen ratio.. Naar de voorwaarden van je verzekering ben je kansloos en alsnog dien je een klacht in?
Omdat ik het er gewoon niet mee eens ben. Voornamelijk omdat ik een eigen kamer had. Dat valt toch gewoon onder diefstal? Ja ik heb mijn telefoon in mijn kamer laten liggen, maar ik werd wakker, zat onder de medicijnen en ging direct naar de wc. Heb er om die reden totaal niet over nagedacht. Nogmaals, voornamelijk omdat ik een eigen kamer had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een eigen kamer? Dus jij had de sleutel en had als enige toegang tot die kamer? In een ziekenhuis lijkt me dat erg stug. En om daar wat mee te kunnen moet er sprake zijn van braak. Als jij thuis dure spullen hebt en je doet de deur niet op slot als je weggaat, krijg je ook problemen met de verzekering.

Natuurlijk is het diefstal als iemand anders zonder toestemming iets wegneemt dat van jou is, maar dat is ook niet waarom de claim is afgewezen.

Jij bent er volgens de voorwaarden voor verantwoordelijk om al het redelijke te doen om diefstal te voorkomen, te beginnen met het niet onbeheerd achterlaten in een onafgesloten ruimte.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:59:
Een eigen kamer? Dus jij had de sleutel en had als enige toegang tot die kamer? In een ziekenhuis lijkt me dat erg stug.
Dionlinn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:14:Ik had een eigen kamer in een ziekenhuis (weliswaar afgesloten met gordijntjes),
Ik ben nog weinig gordijntjes tegen gekomen met een slot of sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Ziekenhuis is toch meestal redelijk openbaar. En bekend om het feit dat laag bij de grond gespuis daar gebruik van maakt :r

Dus denk dat als je verzekering een voorwaarde in hun polis heeft dat je je telefoon niet onbeheerd mag achter laten dat ze hier (helaas) wel een punt hebben.

Dus alles valt en staat hier met je voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dionlinn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:14:
Ik denk dat toen de telefoon van mijn kamer is gehaald. Zodra ik hier achterkwam, dit meteen bij de receptie gemeld en gevraagd om camera beelden. 3,5 uur gewacht op de beelden maar zonder succes.

(...)

ik was ontzettend ziek (bleek dat ik een virus/voedselvergiftiging had) en was dus totaal niet mezelf, was helemaal niet bij de les.
Volgens mij was je, naast de voedselvergifting, prima jezelf als je direct om camerabeelden gaat vragen. :z

Tis lullig voor je hoor, je mag toch hopen dat je in een ziekenhuis je spullen veilig kan bewaren, echter ben je ook wel weer in Colombia en dat staat niet perse bekend om zijn gebrek aan criminaliteit. Dus dan komt het toch neer op onbeheerd achter laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341403

Als je reisgenoot nalatig is geweest door je telefoon te laten liggen zou je het eventueel op de WA van je reisgenoot kunnen gooien...

Verder is het niet heel gek, hier in NL wordt je ook op het hart gedrukt in het ziekenhuis om je spullen niet achter te laten in je kamer. Werd ik ook voor gewaarschuwd voordat ik onder het mes ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het is gewoon diefstal. je denkt er toch niet aan als je ff naar wc gaat om je smartphone mee te nemen.
Wat onduidelijk is is, of je vlak voor je naar wc ging je telefoon wel had en bij terugkomst weg was. kan ook in voorliggende periode zijn gebeurt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:34:
Het is gewoon diefstal. je denkt er toch niet aan als je ff naar wc gaat om je smartphone mee te nemen.
Wat onduidelijk is is, of je vlak voor je naar wc ging je telefoon wel had en bij terugkomst weg was. kan ook in voorliggende periode zijn gebeurt.
Natuurlijk is het gewoon diefstal, dat staat buiten kijf. Wel zie je vaak dat er aan enkele omstandigheden voldaan dient te worden om aanspraak te maken op de verzekering. Eén veelvoorkomende is het onder toezicht houden van objecten in publieke ruimtes, in een lunchroom is het niet verstandig om je laptop/telefoon onbeheerd achter te laten en zo kan eenzelfde gelden voor een ziekenhuis waar eenieder binnen kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01
Jimster schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:19:
[...]

De klacht dient hij eerst in te dienen bij de verzekeraar. Komen ze er dan nog niet uit, dan kan hij zich pas melden bij het Kifid.
Hij had al geklaagd toch?
Of alleen.. hier.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Natuurlijk is het gewoon diefstal, dat staat buiten kijf. Wel zie je vaak dat er aan enkele omstandigheden voldaan dient te worden om aanspraak te maken op de verzekering. Eén veelvoorkomende is het onder toezicht houden van objecten in publieke ruimtes, in een lunchroom is het niet verstandig om je laptop/telefoon onbeheerd achter te laten en zo kan eenzelfde gelden voor een ziekenhuis waar eenieder binnen kan lopen.
Het is een 'eigen' kamer, geen publieke ruimte.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Wat je je wel moet realiseren is dat er ook in die zogenoemde 'eigen' kamer alsnog vrij veel mensen komen en/of kunnen komen. Het is naar waarschijnlijkheid geen afgesloten ruimte noch is het ziekenhuis een afgesloten ruimte.

Dat men er niet hoort te zijn en dat ze de spullen niet mee horen te nemen klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
Al was jouw 'eigen kamer' wel een afgesloten ruimte, die jij zelfs nog op slot zou hebben gedaan tijdens je toiletbezoek dan nog geldt dat je je bezittingen onbeheerd hebt achtergelaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:04
Hackus schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Ik had een eigen kamer in een ziekenhuis (weliswaar afgesloten met gordijntjes),
Is dit niet een grote gedeelde ruimte, individueel gemaakt middels gordijntjes? Dan kan iemand al simpelweg horen dat er niemand meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

msteggink schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

[quote]
Ik had een eigen kamer in een ziekenhuis (weliswaar afgesloten met gordijntjes),
[quote]

Is dit niet een grote gedeelde ruimte, individueel gemaakt middels gordijntjes? Dan kan iemand al simpelweg horen dat er niemand meer is.
Dat kan een zaal zijn met gordijnen rond je bed. is me niet geheel duidelijk van @Dionlinn

Lijkt me ook van belang dat je duidelijk communiceert met je verz. ik vind dit iets anders dan op een open terras je telefoon laten liggen, of op je badhanddoek aan het strand of zo. maar goed, dat zal TS moeten aanbrengen bij zijn verz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:34
Dionlinn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:29:

Lijkt me vrij kanslooos aagezien je ook op eigen kracht naar wc kon.
Het is niet zo dat je buiten bewustzijn was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Je zou om coulance kunnen vragen ... maar dit is jouw achillespees
mijn reisgenoot even buiten om te roken/bellen.
De verzekering gaat er vanuit dat die persoon nalatig is geweest..
Wat imho ook wel klopt, immers het is fijn om iemand naast je te hebben die bepaalde zorgen even over kan nemen, wat je van een reisgenoot wederzijds wel hoopt/verwacht. Toch?

Wat je zou kunnen doen: Stel die persoon aansprakelijk en kijk of die het door zijn verzekering vergoed krijgt... uit coulance vanwege de omstandigheden...kijk maar eens hoe je zo een verhaal rond kunt krijgen.
Het zijn wel bijzondere omstandigheden... maar het probleem is dat er zoveel fraude is dat ze niet happig zijn om "zo maar" uit te keren.

Dan heb je iig 2 kansen....

Belangrijkste is: je hebt het overleefd en die gestolen telefoon was wel een vervelende nabrander, maar als het anders afgelopen was ... en wel de telefoon vergoed gekregen had... dan had je wellicht toch liever met je gezondheid geruild...
Bekijk het eens van die toch wel positieve kant dat het met jouw gezondheid wrs goed afgelopen is?
Pagina: 1