Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB poorten niet functioneel na aansluiten extra HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• N00b87
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-02 12:43
Mijn vraag

Ik heb een pctje staan die ik voornamelijk gebruik voor plex. Aangezien de HDD van 3TB vol raakte heb een 4TB HDD bij gekocht en aangesloten. Daarnaast wilde ik opnieuw Windows installeren aangezien hij nog draaide op Windows 7. Maar nu doen mijn usb poorten het niet meer tenzij ik weer een HDD afkoppel. Betekend dit dat het moederbord kapot is? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Relevante software en hardware die ik gebruik

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD A10-7850K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte F2A88XM-HD3€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Green HDD, 3TB€ 103,99€ 103,99
1Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 111,78€ 111,78
1BehuizingenZalman ZM-T1 PLUS€ 34,13€ 34,13
1MonitorenSamsung Syncmaster 245B+ Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT51264BA160BJ€ 0,-€ 0,-
1Voedingenbe quiet! System Power 7 300W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial M550 2,5" 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,40

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Toen ik Windows wilde installeren kreeg ik het niet voor elkaar om in het BIOS te komen. Ik dacht dat het kwam omdat ik een draadloos toetsenbord gebruikte maar dit bleek niet het geval. Zowel USB als PS/2 toetsenborden werkten niet (op een andere pc wel), ook een USB stick (met Windows 10 ISO ziet hij niet). Na veel uitproberen ben ik er achter dat als ik een HDD afkoppel de toetsenborden wel weer werken en ik ook in het BIOS kan komen. Ik heb het BIOS al terug gezet naar fabrieksinstellingen (hielp niet) en met de laatste update voorzien (hielp ook niet).

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True