Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Betonklinkers reinigen

Pagina: 1
Acties:

• leducw
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 29-11-2020
Allen, onze oprit en terras zijn 2 jaar geleden aangelegd met klinkers (rockstone). Nu vroeg ik me af hoe jullie deze zuiver maken/houden? Op de oprit zie je al een kleurverschil waar beide wagens geparkeerd staan. Naar hetgeen ik online vind raad men het gebruik van een hogedrukreiniger af. Ik heb vorige week Hg terras reiniger gebruikt maar dit gaf niet het gewenste resultaat.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Bedoel je groene aanslag? Even inspuiten met 50% water/50% azijn. Na een paar dagen is het weg.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:45
leducw schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:57:
Allen, onze oprit en terras zijn 2 jaar geleden aangelegd met klinkers (rockstone). Nu vroeg ik me af hoe jullie deze zuiver maken/houden? Op de oprit zie je al een kleurverschil waar beide wagens geparkeerd staan. Naar hetgeen ik online vind raad men het gebruik van een hogedrukreiniger af. Ik heb vorige week Hg terras reiniger gebruikt maar dit gaf niet het gewenste resultaat.
Deze stenen kan je wel met een HDreiniger schoonmaken. Deze stenen hebben een harde toplaag waardoor het bestand is tegen de HDreiniger. Met gewone bkk's zou ik het inderdaad afraden.

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:52

Exigence

dnkroz

Inspuiten met natriumhypochloriet.

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:17

Ravefiend

Carpe diem!

Exigence schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:57:
Inspuiten met natriumhypochloriet.
Maar dan misschien best een beetje verdund met water, 15% werkt best aardig. ;) .. daar waar bleekwater met 5% nogal slap is voor het doeleind van TS.

Wikipedia: Natriumhypochloriet

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ravefiend schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Maar dan misschien best een beetje verdund met water, 15% werkt best aardig. ;) .. daar waar bleekwater met 5% nogal slap is voor het doeleind van TS.

Wikipedia: Natriumhypochloriet
Gebruik zelf deze: https://www.schippers.nl/--2501575.html

Onverdund werkt prima

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:17

Ravefiend

Carpe diem!

Dit is toch 'verdund' want 'Bevat: natriumhypochloriet 12,5 vol.% / 15 gew.%.' :+

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ravefiend schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Dit is toch 'verdund' want 'Bevat: natriumhypochloriet 12,5 vol.% / 15 gew.%.' :+
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde :Y

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hogedrukreiniger met patiocleaner. Die laatste wil je sowieso, want breed en lange halen snel thuis. Werkt perfect en beter dan alle chemische rotzooi.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online
Eerst tijdens een zonnige dag met schoonmaakazijn erover en dan een dag later de hogedrukreiniger met patiocleaner. Werkt op mijn betonklinkers prima en de azijn heeft als bijkomend voordeel dat je dat jaar haast geen last meer hebt van opkomende plantjes tussen de stenen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Mijn ouders doen al 25+ jaar gewoon een hogedruk reiniger gebruiken, en die stenen hebben er niets onder te lijden.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• A4-tje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 28-02 12:59
Microkid schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:00:
Bedoel je groene aanslag? Even inspuiten met 50% water/50% azijn. Na een paar dagen is het weg.
Azijn is in de meeste gemeenten verboden omdat het het grondwater aantast en de bodem verzuurd.
Zoals vermeld is groene zeep een goede, gewoon met een harde bezem inboenen en vervolgens wegspoelen met ruim water.

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:10
A4-tje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:03:
[...]

Azijn is in de meeste gemeenten verboden omdat het het grondwater aantast en de bodem verzuurd.
Zoals vermeld is groene zeep een goede, gewoon met een harde bezem inboenen en vervolgens wegspoelen met ruim water.
Azijn is in heel Nederland verboden door de rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid...r-gebruiken-tegen-onkruid

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ook in België ?
;)

Verlaat BMW om na jaren trouw over te stappen naar Mercedes

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:54
Vreemd, dus je mag wel Round-Up gebruiken maar azijn is verboden?

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
130 rijden waar je 120 is ook verboden...... ben benieuwd hoe ze dat willen handhaven ....

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:41

Punkrocker

Mostly harmless

Paar scheppen scherp zand erop en heen en weer vegen.
Goed voor de conditie en milieu vriendelijk :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

• titan1901
mikerosauer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:42:
[...]

130 rijden waar je 120 is ook verboden...... ben benieuwd hoe ze dat willen handhaven ....
Pakkans lijkt me inderdaad nihil. Aan de andere kant zou dat niet uit moeten maken. Het bodemmilieu verzieken uit luiheid lijkt me niet echt een goed argument.

• arbraxas
  • Nu online
Bodemmilieu verzieken met een beetje azijn? Het gaat hier niet om kuubscontainers die je even in je inrit flikkert.Verder zit ik op veengrond wat van nature al zuur is. Ik blijf bezig met kalk om mos in het grasveld nog een beetje binnen de perken te houden.
Zwart/wit gezien verpest ik juist met die kalk de bodemkwaliteit, want van nature zuur. .
U mag geen azijn, zout en chloor gebruiken om onkruid te bestrijden. Het effect van deze middelen op het milieu is nog niet beoordeeld. Huis-, tuin- en keukenmiddelen gebruiken tegen onkruid is geen goed alternatief voor gewasbeschermingsmiddelen.
Dus groene zeep mag ook niet wat hierboven als optie gegeven werd. Gaat werkelijk nergens over, lekker spuiten met die troep die Bayer maakt zodat we geen bij en vogeltje overhouden omdat die letterlijk dood omvallen.

Omdat het niet onderzocht is betekend niet dat het schadelijk, danwel een slechter alternatief is.

[Voor 5% gewijzigd door arbraxas op 10-08-2019 11:53]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

We weten het niet dus we verbieden het maar bij voorbaat. 8)7

Das gewoon beleid en niet over nagedacht. Ga eerst maar eens aantonen, dan praten we verder. Oh wait, daar hadden jullie helemaal geen kennis, mensen of geld voor.
Das net als de paus en anticonceptie: als je het spelletje niet speelt moet je je niet met de regels bemoeien :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• titan1901
arbraxas schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:51:
Bodemmilieu verzieken met een beetje azijn? Het gaat hier niet om kuubscontainers die je even in je inrit flikkert.Verder zit ik op veengrond wat van nature al zuur is. Ik blijf bezig met kalk om mos in het grasveld nog een beetje binnen de perken te houden.
Zwart/wit gezien verpest ik juist met die kalk de bodemkwaliteit, want van nature zuur. .

[...]

Dus groene zeep mag ook niet wat hierboven als optie gegeven werd. Gaat werkelijk nergens over, lekker spuiten met die troep die Bayer maakt zodat we geen bij en vogeltje overhouden omdat die letterlijk dood omvallen.

Omdat het niet onderzocht is betekend niet dat het schadelijk, danwel een slechter alternatief is.
Nouja het feit dat je zelf al aangeeft dat het goed werkt en je de rest van het jaar geen last meer hebt van onkruid geeft toch wel te denken dat het enig effect heeft (en daarmee ook op de rest van het bodemmilieu).

Persoonlijk vind ik dat mensen nogal snel naar de wondermiddeltjes grijpen en alles met wat spuiten op willen lossen. Je keuken maak je toch ook niet schoon door deze in te spuiten met onverdunde speedball cleaner zodat je niks hoeft te poetsen?

• arbraxas
  • Nu online
Leuke claim, maar onderbouw die dan maar eens ipv alleen maar aannames te doen.
Gif mogen we gebruiken want we hebben onderzocht en aangetoond dat het gif is. Stikker erop en spuiten met die hap.

Maar oh wee als je groene zeep of een beetje azijn gebruikt. Dan ben je ineens een milieucrimineel. Want niet onderzocht, dus stel je voor dat het geen gif is. Wat gaan we dan wel niet doen?
Juist de azijntjes en groene zeepjes zijn niet die wondermiddeltjes als roundup etc. Dat is nou juist de giftige meuk en meer te vergelijken met jou onverdunde speedball cleaner. En nou net dat maakt de wetgeving en jij geen probleem van. Want toegestaan. |:(
Bij mij in de tuin gaan in elk geval de jonge vogels niet dood van het eten van rupsen uit de buxushaag etc.
Ik weiger pertinent die Bayer en collega troep in de tuin. Ondanks dat die onderzocht en "geschikt" voor gebruik zijn bevonden.

[Voor 39% gewijzigd door arbraxas op 10-08-2019 12:30]

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
titan1901 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

Pakkans lijkt me inderdaad nihil. Aan de andere kant zou dat niet uit moeten maken. Het bodemmilieu verzieken uit luiheid lijkt me niet echt een goed argument.
Nee wat de gemiddelde velgen reiniger is goed voor het milieu. En wat dacht je van je hond uitlaten of as van een sigaret

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• titan1901
arbraxas schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:21:
Leuke claim, maar onderbouw die dan maar eens ipv alleen maar aannames te doen.
Gif mogen we gebruiken want we hebben onderzocht en aangetoond dat het gif is. Stikker erop en spuiten met die hap.

Maar oh wee als je groene zeep of een beetje azijn gebruikt. Dan ben je ineens een milieucrimineel. Want niet onderzocht, dus stel je voor dat het geen gif is. Wat gaan we dan wel niet doen?
Juist de azijntjes en groene zeepjes zijn niet die wondermiddeltjes als roundup etc. Dat is nou juist de giftige meuk en meer te vergelijken met jou onverdunde speedball cleaner. En nou net dat maakt de wetgeving en jij geen probleem van. Want toegestaan. |:(
Bij mij in de tuin gaan in elk geval de jonge vogels niet dood van het eten van rupsen uit de buxushaag etc.
Ik weiger pertinent die Bayer en collega troep in de tuin. Ondanks dat die onderzocht en "geschikt" voor gebruik zijn bevonden.
Ik claim helemaal niks. Ik zeg alleen dat azijn verboden is door de overheid.

Daarnaast geef ik aan dat het nogal tegenstrijdig is dat je eerst zegt dat azijn goed werkt en je daardoor de rest van het jaar geen last meer hebt van onkruid, maar ook beweert dat het niks met het bodemmilieu doet. Als dat zo is, waarom heb je dan de rest van het jaar geen last meer van onkruid? Die twee uitspraken spreken wat mij betreft elkaar nogal tegen. Of azijn doet niks en doet niks met het bodemmilieu of het werkt wel tegen onkruid en veranderd daarnaast ook het bodemmilieu waardoor er dat jaar minder onkruid is. Meer smaakjes dan die twee zijn er volgens mij niet.

Ik snap eigenlijk niet waarom je zo gebeten en op de man reageert. Ik heb nooit gezegd dat roundup wel gebruikt zou moeten worden. Als je mijn post leest geef ik juist aan dat ik vind dat veel mensen tegenwoordig voor alles naar de spuit grijpen omdat het allemaal snel en zonder enige inspanning moet. Waar je die spuit mee vult laat ik dan in het midden. Wat is er mis met wat schoffelen of onkruid trekken?

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:39

Yucon

*broem*

Gaat die quote over zijn wel over het reinigen van tegels? Primair is dat schoonmaken, geen onkruidbestrijding. De reden dat ik me dat afvraag is omdat je namelijk veel meer gebruikt als je het onbetegelde deel van je tuin rijkelijk ermee gaat besproeien om het zo zuur te maken dat er zeker weten niets meer groeit. Dat lees ik een beetje in die tekst van de overheid.

edit: hier staat dat het wel voor deze toepassing mag: https://www.milieucentraa...lag-en-onkruid-op-tegels/
Middelen met natriumhypochloriet zijn een relatief onschuldig bestrijdingsmiddel tegen mos, of algen op tegelpaden (maar ook gevel, balkon of plantenbak). Volg wel goed de gebruiksaanwijzing: vermijd contact met de huid, en meng niet met schoonmaakmiddelen. Het middel breekt snel af. Datzelfde geldt voor middelen met organische vetzuren zoals azijnzuur en nonaanzuuur tegen onkruid. Dit zijn de enige middelen die zijn toegestaan op gesloten verhardingen, zoals een betegelde tuin.

[Voor 56% gewijzigd door Yucon op 10-08-2019 21:22]

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb even wat posts weggegooid. Hou het on-topic aub.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True