Huisdier (hond) GPS trackers. Kan het goedkoper/beter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Momenteel heb ik 1 hond en 1 GPS tracker van het merk Tractive.
Daar komt nog 1 hond bij, en ik ben voornemens om ook die een GPS tracker aan de halsband te binden.

Mijn probleem is nu een beetje, de GPS tracker kost 50 euro. En voor mijn tweede hond moet ik ook een tweede abonnement afnemen a 50 euro/jaar.
Eigenlijk moet ik de bestaande tracker van mijn bestaande hond ook vervangen want die ziet er eigenlijk niet meer uit en ze hebben een nieuw systeem met verwisselbare accu's dus het is wel zo handig als ze allebei gewoon dezelfde hardware dragen. Ook omwille van reserve accu's met wisselen en laden en blabla.

Als ik dat gewoon als zodanig afneem ben ik het eerste jaar 200 euro verder. Ik snap best dat die kastjes (geringe) mobiele data verstoken en zo geld kosten maar 200 euro voor locatiedata van twee honden voor een jaar vind ik stevig.

Ik was benieuwd naar eventuele alternatieven. Dit tractive spul werkt namelijk wel gewoon goed en ik voel er niets voor om te beknispelen op een dienst die so-so werkt dus ben vooral ook op zoek naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

oude telefoon om de nek strappen? :+

nu even serieus.. 50 euro per jaar heb je geen mobiel data abbo voor. Ik vind die kosten eigenlijk nog zelfs erg netjes als ik zie wat sommige andere services rekenen voor veel minder inhoud.

enige goedkopere oplossing zijn die bluetooth trackers maar dat werkt tot 30 meter in je omgeving.

Ik denk dat ik dit gps systeem voor dat geld maar eens in mijn auto ga bouwen :)
Die systemen kosten honderden euro's aan inbouw en nog eens 10 - 20 euro per maand.
Heb je een link naar deze partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:08:
oude telefoon om de nek strappen? :+

nu even serieus.. 50 euro per jaar heb je geen mobiel data abbo voor. Ik vind die kosten eigenlijk nog zelfs erg netjes als ik zie wat sommige andere services rekenen voor veel minder inhoud.
True. Maar dat komt omdat je ook best wel veel data moet afkopen in een beetje abonnement.
Als ik even snel naar Simyo kijk, pre-paid betaal je daar 15 cent per megabyte gebruikte data.
Volgens mij gaan er (of hoeven er) alleen wat coordinaten, en een tracker id van het één of ander naar een server toe dus volgens mij heb je het qua datagebruik echt over tientallen bytes per locatie-update.
Dat zijn 20.000 locatie polls per megabyte als je uitgaat van 50 bytes per poll. (natte vinger natuurlijk)
Als je tractive niet in de "live modus" zet stuurt hij elke 5 minuten (o.i.d.) één locatie update dus die megabyte brengt je ver...

Bovendien koop je die tracker gewoon zelf. Zal ook wel een marge op zitten.
Ze houden er al met al flink aan over, en dan hebben ze dus ook nog databank van allemaal mensen en hun dieren waar je wat mee zou kunnen. (marketingtechnisch)
enige goedkopere oplossing zijn die bluetooth trackers maar dat werkt tot 30 meter in je omgeving.

Ik denk dat ik dit gps systeem voor dat geld maar eens in mijn auto ga bouwen :)
Die systemen kosten honderden euro's aan inbouw en nog eens 10 - 20 euro per maand.
Heb je een link naar deze partij?
https://tractive.com/nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Koffiebarbaar op 08-08-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ik ken de voorwaarden van simyo niet maar als ze 0,15 per mb rekenen heb je kans dat ze dat per sessie doorberekenen wat neerkomt op 15ct per 5 minuten. dat is 1,80 per uur...

Ik ga er vanuit dat ze dat niet doen maar er zal ergens een minimum zitten in het data verbruik. daarnaast is vaak je beltegoed maar 1 jaar geldig dus ben je sowieso al minimaal 10 euro per jaar kwijt puur alleen voor het sms service deel. Dat is nog los van de service die het oppakt en verwerkt.

Edit: Simyo rekent per kb. Een snelle rekensom leert dat het uitkomt op €16,20 per jaar aan mobiel kosten uitgaande dat die elke 5 minuten verstuurd en 24/7 actief is. Bij minder actief zal die kosten lager worden. Echter software updates of retour berichten kunnen mogelijk hier nog bovenop komen wat de kosten snel kan verdubbelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 08-08-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit heeft vrij weinig met het Shopping Forum te maken, daarom ook een schop richting AZ, gezien het daar beter past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-04 11:48
IoTracker, ietsje goedkoper en hoef je niet op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afhankelijk van hoe groot de hond is, zou er in GPS tracker voor kat gezocht misschien iets interessants kunnen staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of in combinatie met een Bluetooth verbinding. Zolang de hond thuis is wordt er geen dataverbinding gebruikt. Dat scheelt weer 80% aan data. En een verbinding met je eigen telefoon doet dat oplopen tot 99%.

Je bent pas een tweaker als je hond met een raspberry pi om zijn nek loopt. :D

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 09-08-2019 09:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1