Vraag

• Shchors
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:06
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuw toestel. Afgelopen jaren heb ik altijd mijn werkmobiel als privé toestel gebruikt, maar doordat ik nu voor een andere werkgever ga werken is het nu tijd om eens een mobiel voor mijn zelf aan te schaffen.

Nu is de laatste keer dat ik zelf een mobiel aangeschaft heb was ergens in 2007 (Sony Ericsson K810i :P ) dus ik kan jullie hulp wel gebruiken ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
voor vrij simpele en standaard dingen eigenlijk, Whatsapp, Facebook, Snapchat, Marktplaats, Reddit, Funda, Youtube, spotify, internetten, e.d., verder natuurlijk foto's maken bellen en sms'en

Wat is je budget?
tussen de 200 en 400 euro, meer mag het ook zijn als er hele goede redenen voor zijn maar ik denk niet dat het met mijn eisen nodig is

Wat heb je zelf al gevonden?
IPhone SE
deze gebruik ik op het moment en bevalt op zich goed. Het voordeel van deze mobiel is zijn 4 inch scherm (met 1 hand te gebruiken en past normaal in je broekzak), maar hoe veroudert is dit toestel en hoelang mag je nog hopen op support, bij mijn weten wordt hij nog gelukkig geupdated naar ios 13.

Samsung A50
past goed in het budget is qua camera en software een vooruitgang op de SE maar is wel een slag groter

Welke vragen heb je hier nog over?
voor welk mobiel moet ik gaan, zijn er nog andere goede opties, wat is nu werkelijk belangrijk voor de keuze van een mobiel, want ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer :$

Alle reacties

• bakkertje5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-11-2023
Nokia 8.1 is wel een slag groter maar voor zijn prijs een prachtig toestel.
En je hebt geen bloatware van Samsung er opstaan ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Weet je al wat je bij je nieuwe werkgever kan verwachten aan toestel / mogelijkheden? Je zou namelijk een dual sim toestel kunnen overwegen waar je van je nieuwe werkgever de werk sim kaart in kan plaatsen en die gebruiken voor bijvoorbeeld het data verkeer en zakelijk belen, en je prive sim voor de rest.

Verder zou ik wennen aan de grotere toestellen, zelfs Apple lijkt de kleintjes opgegeven te hebben. Als de SE nog de update naar iOS 13 krijgt gaat die in ieder geval nog 1 jaar mee, maar als iOS 14 niet meer komt ga je daarna bepaalde applicaties niet meer kunnen draaien, of niet meer kunnen updaten.

Ik zou beginnen naar de winkel te gaan en eens wat toestellen te ervaren en in je hand te houden. Samsung vind ik een goede keuze als overstapper van iOS omdat ze met hun Switch app helpen je data over te krijgen vanaf het oude toestel, daarbij zijn ze gewoon het meeste verkocht wat enorm helpt met support vragen.

• Shchors
Ik ben even verder aan het kijken geweest en kom ook de Pocophone F1 tegen, hoe is die ten opzichte van Samsung A50 en Iphone SE?

• swhnld
Die is sneller qua processor, maar minder in bouwmateriaal, mist ook NFC.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:14
Wat te denken van de Mi 9T of de Redmi serie? Daarnaast zijn de Nokia's in deze prijsklasse ook een goede keus door het Android one.

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:51
Ik ben ook aan het kijken naar de Mi 9, echter ik wil telefoon ook gaan gebruiken als pc, met een dockingsysteem, of is dan een 950 xl een betere keus?.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:14
ronaldbommel schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 06:49:
Ik ben ook aan het kijken naar de Mi 9, echter ik wil telefoon ook gaan gebruiken als pc, met een dockingsysteem, of is dan een 950 xl een betere keus?.
De 950 XL is een product met een mobiele OS waar de ondersteuning voor stopt. Dit zou ik dan ook zeker niet meer aanraden.

Volgens mij heeft Samsung een programma wat er voor zorgt dat je het als PC kunt gebruiken maar dat zou je dan even moeten checken.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 22:29
Pixel 3a?

• swhnld
ronaldbommel schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 06:49:
Samsung heeft DeX om het als docking oplossing te gebruiken sinds de Note 8 geloof ik:
https://www.samsung.com/nl/i/telefoon/samsung-dex/
Vanaf de Note 9 is er volgens mij geen apart dock meer nodig, maar alleen een USB-C naar HDMI kabel en bluethooth toetsenbord/muis, en het zit ook op de S10 en Note 10.

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:51
Bedankt voor jullie tips zover, echter de genoemde toestellen vind ik te duur, los toestel koop ik.
Zal waarschijnlijk maar een laptop kopen.

• swhnld
Losse laptop, of tablet met bluethooth toetsenbord (afhankelijk waar je het voor wil gebruiken) ben ik ook op uitgekomen, ondanks dat ik een Lumia 950XL en Samsung Note 8 gehad heb met dock.

• Shchors
beste Tweakers,

uiteindelijk heb ik een 2e hands Iphone SE geschaakt op marktplaats voor 100 euro, daar zal ik het denk ik wel mee uithouden totdat de SE niet meer wordt ondersteund met ios of dat er wellicht een SE2 uitkomt die ook 4 inch zal zijn. :P

ik wil jullie graag bedankten voor jullie moeite!
Pagina: 1