Internet only abo tbv streaming TV kijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10
Hoi,

Wij gaan in Oktober verhuizen naar een ander huis in een andere plaats. Huidige woning heeft een glasvezel verbinding en het nieuwe huis nog niet. Het is niet helemaal duidelijk wanneer dat beschikbaar komt. Misschien wel in de maand dat wij er komen wonen maar dat kan ook nog wel een jaar duren.Ik probeer via de bewoners en leverancier antwoord te krijgen maar dat is niet zo makkelijk allemaal.

We willen eigenlijk een internet only abonnement afsluiten omdat wij bijna geen " normale TV " meer kijken, on demand is hier redelijk de standaard tegenwoordig. We hebben al Netflix en NLZIET werkt voor ons perfect. We hebben dus eigenlijk al de keuze genomen om internet only te nemen.

De challenge is zoals eerder al uitgelegd. Leverancier kan geen garantie geven wanneer er glasvezel beschikbaar komt. Kan nu zijn, of volgend jaar. Maar ik moet een abonnement afsluiten. NU is er ADSL beschikbaar met een max van 85Mb/s. Of Ziggo , maar die heeft geen Inet only

De goedkoopste KPN verbinding die ik kan vinden is 50Mb/s. Downloaden doe ik niet , mijn kinderen zijn nog jong en behalve youtube en wat plain internet zal er niks anders gebeuren.

Het idee is dus om dit abonnement te nemen als er geen fiber op tijd komt . Is die snelheid toereikend genoeg om te kunnen streamen?

Ik heb idd gezien dat er via google veel aangegeven wordt dat het kan , maar zou graag wat ervaringen willen zien.

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 08-08-2019 15:22 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:07
Het goedkoopste KPN internet-only abonnement is 42,50 (even exclusief actiekorting).
50 Mbit/s is snel genoeg om te kunnen streamen. Echter staat er tot 50 Mbit/s. Dit is afhankelijk van de afstand tot de centrale.

Alternatief is een Ziggo Internet Start + TV online (mits kabel beschikbaar) voor 46,50 per maand.
4 euro duurder per maand, maar bij Ziggo is de beloofde snelheid vaak ook wat je haalt. Daarnaast kun je dus ook online live televisie kijken.

Voor wat betreft de vraag of de snelheid voldoende is:
Dit hangt af van het aantal gelijktijdige streams.
Een HD Netflix stream zit zo rond de 5 Mbit/s. Dus dat moet makkelijk kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door LukeS op 08-08-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
50 Mbit/s moet voor de meeste streaming wel voldoende zijn. Hier een pagina van Netflix met wat ze aanraden: https://help.netflix.com/nl/node/306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LukeS schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:28:
Het goedkoopste KPN internet-only abonnement is 42,50 (even exclusief actiekorting).
50 Mbit/s is snel genoeg om te kunnen streamen. Echter staat er tot 50 Mbit/s. Dit is afhankelijk van de afstand tot de centrale.

Alternatief is een Ziggo Internet Start + TV online (mits kabel beschikbaar) voor 46,50 per maand.
4 euro duurder per maand, maar bij Ziggo is de beloofde snelheid vaak ook wat je haalt. Daarnaast kun je dus ook online live televisie kijken.

Jumbo heeft voor Ziggo op dit moment ook een actie lopen:
https://jumbo.meermetziggo.nl/

Volgens mij betaal je dan gewoon nog hetzelfde, maar wel €100,- jumbo tegoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
LukeS schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:28:

Ziggo heb ik naar zitten kijken. Online TV kijjken gaat dan waarschijnlijk via casten? Voordeel is inderdaad dat Ziggo de snelheid wel haalt. Nadeel van Ziggo is dat het meteen een jaar contract wordt.

Voordeel van KPN is dat ik met de verhuizing geen nieuw contract hoef aan te gaan aangezien in December mijn jaar contract afloopt, en dus meteen zou kunnen overstappen naar welke provider dan indien glas bescjikbaar komt.

Nadeel is dat de afstand tot de centrale 2467 Meter is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:05
backupdevice schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:43:
[...]
Nadeel is dat de afstand tot de centrale 2467 Meter is....
Tot 50 Mb is dus 5 Mb bij mooi weer.
Hoe is de 4G dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
jeroen3 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

Hoe is de 4G dekking?
Geen idee. Maar ik wil het graag bij ADSL of Koper houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had tot vandaag 50 mbps, daar kun je alles mee streamen. Ik werk ook vanuit huis op dezelfde verbinding, maakt ook niet uit terwijl iemand anders aan het streamen is. Ik ben geupgrade vanwege de downloadlimiet (Belgie) vandaag, niet vanwege de snelheid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Marzman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:58:
Ik had tot vandaag 50 mbps, daar kun je alles mee streamen. Ik werk ook vanuit huis op dezelfde verbinding, maakt ook niet uit terwijl iemand anders aan het streamen is. Ik ben geupgrade vanwege de downloadlimiet (Belgie) vandaag, niet vanwege de snelheid.
Cool thx

Ziggo Start zonder TV abo. Dan moet ik gaan casten vanaf tablet en/of phone denk ik he?

Aah, scheelt dus met hoe ik het wil hebben maar 50 euro per jaar. KPN is 50 euro goedkoper, geen jaar contract maar ADSL.... Ziggo is dus 50 euro duurder, coper dus wel iets garantie op snelheid, wel een jaar contract...

Optie zou ook Tmobile kunnen zijn.
jeroen3 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

Het abo is tot 50Mb , KPN en andere sites geven aan dat Max snelheid via ADSL op dit adres 85Mb is vanwege de afstand. Pak je daar 20% overhead en afstand vanaf dan heb ik nog genoeg denk ik?

[ Voor 57% gewijzigd door backupdevice op 08-08-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je al eens gekeken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl met je nieuwe postcode en huisnummer en gekeken wat je op het nieuwe adres daadwerkelijk zou kunnen verwachten op DSL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:26
backupdevice schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Cool thx

Ziggo Start zonder TV abo. Dan moet ik gaan casten vanaf tablet en/of phone denk ik he?

Aah, scheelt dus met hoe ik het wil hebben maar 50 euro per jaar. KPN is 50 euro goedkoper, geen jaar contract maar ADSL.... Ziggo is dus 50 euro duurder, coper dus wel iets garantie op snelheid, wel een jaar contract...

[...]

Het abo is tot 50Mb , KPN en andere sites geven aan dat Max snelheid via ADSL op dit adres 85Mb is vanwege de afstand. Pak je daar 20% overhead en afstand vanaf dan heb ik nog genoeg denk ik?
toon volledige bericht
had tot voor kort adsl, die was begrensd op 20 Mbps. Netto bleef daar 12 Mbps van over. Dit is ruim voldoende om netflix te kunnen streamen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 15:31
backupdevice schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Cool thx

[...]

toon volledige bericht
Als KPN aangeeft dat er 85Mbit leverbaar is, dan kun je die afstand naar de de centrale vergeten. Ook KPN zet tegenwoordig de centrales dichterbij de woningen (glasvezel naar de straatkastjes van KPN) waardoor e snelheid fors hoger komt te liggen. De meeste websites geven nog steeds de verbinding naar de wijkcentrale aan, maar bij VDSL gaat die vlieger niet altijd meer op. Overhead is er nog wel, maar met een lijn van 85MBit blijft er nog rustig 80Mb over.

Ga van enkele honderden meters uit ipv 2500 meter. Ik heb momenteel een 50/5 aansluiting bij KPN op 550 meter van de centrale, en haal de volle snelheid. En daarmee kun je perfect streamen.

Wil je echt goedkoop, pak dan bijvoorbeeld een verbinding van Youfone.nl of NLE/Oxxio. Zelfde KPN verbinding maar veel goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 08-08-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
DarkForce schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:04:
Heb je al eens gekeken op https://netco-fpi-info.fourstack.nl met je nieuwe postcode en huisnummer en gekeken wat je op het nieuwe adres daadwerkelijk zou kunnen verwachten op DSL ?
Ja die site geeft 85Mbit aan , en verwachte leverdatum voor glas eind december. Vooral het laatste zou fijn zijn want dan loopt het jaar contract af en kan ik na 2 maanden over naar Glas van Tweak

[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 08-08-2019 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 15:31
Dan is het makkelijk: abonnement verhuizen en eind van het jaar opzeggen. Die 50Mb komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
Idd de weg die wij gaan bewandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:46:
Ja die site geeft 85Mbit aan , en verwachte leverdatum voor glas eind december. Vooral het laatste zou fijn zijn want dan loopt het jaar contract af en kan ik na 2 maanden over naar Glas van Tweak
Dan gewoon lekker blijven zitten en het even afwachten.

Tweak Glasvezel kan inderdaad een oplossing zijn als je Internet Only wilt en in Tweak levergebied zit (let wel; Tweak levergebied dus niet die van KPN (WBA) dan is Tweak nog altijd niet het goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
DarkForce schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:07:
[...]

Dan gewoon lekker blijven zitten en het even afwachten.

Tweak Glasvezel kan inderdaad een oplossing zijn als je Internet Only wilt en in Tweak levergebied zit (let wel; Tweak levergebied dus niet die van KPN (WBA) dan is Tweak nog altijd niet het goedkoopste.
32 euro voor 1000Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Mooie snelheid, maar helaas niet overal verkrijgbaar (alleen in Tweak-gebied) (Coanet) als KPN ergens glasvezel gaat leveren houdt het nog niet per definitie in dat er ook 1Gbit beschikbaar komt via Tweak. Als op de link (https://netco-fpi-info.fourstack.nl) wordt vermeld dat er eind december glasvezel komt, houdt het in dat KPN het aanlegt (= WBA over het algemeen en dus maximaal 500Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
In dit geval gaat het over Deurne , waar KPN in de kern glas aanlegt en e-fiber erbuiten. Ik krijg dadelijk 2 glas aansluitingen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij hebben een internet only abonnement van Tele2. Het is geen dikke lijn, wat mij eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Wanner er een Netflix bekeken moet worden werkt dat prima. Kost je nu tijdelijk €22 per maand.
https://www.tele2.nl/shop/thuis/internet-abonnement/#/

In al die jaren eigenlijk nog nooit iets te klagen gehad bij Tele2, geen contact gehad met de klantenservice en dergelijk. Voor ons werkt het gewoon.
Pagina: 1