Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AMD ryzen vorige generatie CPU te leen voor bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

• EdjUh1982
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 16:56
Een maat van mij heeft een B450 mobo gekocht met een 3600 ryzen cpu. Nu was hij vergeten dat hij een bios update nodig had en hij heeft geen oude ryzen cpu om die daarvoor te gebruiken.

Dus heeft iemand een AMD ryzen cpu van de vorige generatie te leen zodat hij een bios update kan doen?

Hij woont in Westwoud (Noord-Holland) in de buurt van Hoorn is dat.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:13
AMD wil er wel eentje aan hem lenen.

https://www.amd.com/en/support/kb/faq/pa-100

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:02

The Zep Man

🏴‍☠️

En anders kan je mogelijk een Raspberry Pi (elke editie met een gesoldeerde 40 pin header) gebruiken om hem te flashen. Heb ik wel eens met een nukkig Z370 moederbord moeten doen die een nieuwere CPU niet kende. Een leuke bonus is dat je meteen leert hoe je van een slechte flash kan herstellen. ;)

Kijk voor een SPI header op het moederbord, of zet een SOIC klem op de flash chip.

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 08-08-2019 15:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-11 14:21
Toevallig de MSI B450 Tomahawk gekocht? Je zou eventueel kunnen proberen te flashen zonder een CPU.

Zorg ervoor dat je de nieuwe BIOS flash op een USB hebt staan, aansluiten op het moederbord, druk op de 'BIOS Flash' knop indien aanwezig. Dan zou er een rode LED lampje moeten gaan knipperen. Zodra die stopt met knipperen is de BIOS flash klaar.

Zie video ter illustratie: YouTube: MSI® HOW TO use Flash BIOS Button

• EdjUh1982
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 16:56
Hoor net dat hij een cpu heeft geregeld. Hij heeft sowieso een mobo zonder Q-flash plus (had ik al gevraagd)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:08

br00ky

Moderator Harde Waren
@EdjUh1982, volgende keer de V&A gebruiken. Het forum is hier niet voor bedoeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.