[Advies] Game laptop max €2500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 22:11
Hi,

Ik ben al een poosje aan het oriënteren op een game laptop. Ik verblijf steeds vaker bij mijn vriendin thuis, en in de nabije toekomst kan dit uitlopen in samenwonen. Ze heeft een appartement en geen ruimte voor mijn huidige desktop (zie signature). Om de make up tafel in te ruilen voor een game station... neen helaas.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, downloaden (legaal uiteraard) en streamen. Ik speel momenteel Anno 1800 en best veel PUBG.

Ik zou dan ook graag een laptop willen met minimaal een 1070 kaart (geen max q versie). Zelf zat ik naar een rtx 2070 te kijken, in reviews is deze toch al gauw 20%+ sneller. ATI systemen nog niet bekeken. Minimaal 17 inch.

Wat is je budget?
max 2500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
mwah, wellicht van mijn huis naar die van haar. Ik zal er niet dagelijks mee moeten rondrennen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Imo vind ik Acer wat goedkoop ogen. HP en MSI zien er wel slick uit, zo ook Alienware maar dat is buiten mijn budget

P. S: vooral dit systeem wekt mijn interesse
https://www.mediamarkt.nl...63-9sf-605nl-1618361.html

Zie ik iets over het hoofd bij dat systeem wat wellicht niet zo high end is?

Ik zie jullie suggesties graag tegemoet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ben zelf wel gecharmeerd van de Y740. Deze is wel een hele interessante:

pricewatch unsorted: Lenovo Legion Y740-15IRHg - 81UH006JMH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythrintius
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09 12:16
Normaal gesproken lees ik alleen op het forum, maar ik wil wel even kwijt dat de MSI laptop waarnaar je verwijst een 15,6" scherm heeft, en geen 17(,3)" (wat je eigenlijk liever zou hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Je zou eens kunnen kijken naar de opvolger van de Asus RoG Strix Scar, de Scar II die heeft ook een NVidia 2070 RTX:

Asus ROG Strix Scar II GL704GW-EV004T: (~ €2500,-)
pricewatch: Asus ROG Strix Scar II GL704GW-EV004T

Asus ROG Strix Scar II GL704GW-EV005T: (heeft grotere nvme-ssd, iets snellere HDD & Gsync display, prijsindicatie is ongeveer hetzelfde)
pricewatch: Asus ROG Strix Scar II GL704GW-EV005T

Veel succes ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythrintius
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09 12:16
Ik heb nog even gekeken naar MSI laptops die wél een 17,3" scherm hebben. Ik kwam deze GE75 tegen: https://www.coolblue.nl/p...8/msi-ge75-9sf-400nl.html

De specs zijn, voor zover ik weet, gelijk aan die van de GE63. Het enige verschil is dus het schermformaat. De 7 in GE75 geeft volgens deze website (https://koopgids.net/msi-gaming-laptop/) ook aan dat deze uit de 17,3" lijn komt.

Deze laptop valt met €2499 nog binnen het budget. Een puntje is wel dat deze bij Coolblue tijdelijk uitverkocht is.

[ Voor 0% gewijzigd door Mythrintius op 08-08-2019 23:42 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
Mythrintius schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:16:
Normaal gesproken lees ik alleen op het forum, maar ik wil wel even kwijt dat de MSI laptop waarnaar je verwijst een 15,6" scherm heeft, en geen 17(,3)" (wat je eigenlijk liever zou hebben).
Ik zie het inderdaad, stom! Bedankt voor het vermelden.

Wat betreft de Legion, die ziet er ook verdomd mooi uit. En prettig geprijsd! Alleen wel 15 inch. . De Rog is ook mooi om te zien.

Ik ga vanavond even reviews lezen van alle suggesties. En als het uitverkocht is wacht ik tot deze weer beschikbaar is. Ik hoef de laptop niet perse morgen binnen te hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door ScreamGT op 09-08-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03 17:52
ScreamGT schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:56:
[...]

Ik zie het inderdaad, stom! Bedankt voor het vermelden.

Wat betreft de Legion, die ziet er ook verdomd mooi uit. En prettig geprijsd! Alleen wel 15 inch. . De Rog is ook mooi om te zien.

Ik ga vanavond even reviews lezen van alle suggesties. En als het uitverkocht is wacht ik tot deze weer beschikbaar is. Ik hoef de laptop niet perse morgen binnen te hebben!
Kijk anders eens op de site van Lenovo zelf (https://www.lenovo.com/nl...ion-Y740-17/p/88GMY701062). Daar staat namelijk ook een 17 inch variant van de Y740. Tevens wanneer je nog een student bent kun je ook gebruik maken van de studentenkorting van Lenovo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
Jojo19 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:47:
[...]

Kijk anders eens op de site van Lenovo zelf (https://www.lenovo.com/nl...ion-Y740-17/p/88GMY701062). Daar staat namelijk ook een 17 inch variant van de Y740. Tevens wanneer je nog een student bent kun je ook gebruik maken van de studentenkorting van Lenovo.
Helaas geen student meer. Maar kan wel 20% korting regelen via mijn werkgever. Ik zie dat er bij reviews geklaagd wordt op backlight bleeding van die Lenovo Y740... foto's bij reviews beamen dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ja backlight bleeding blijft een probleem bij veel
IPS schermen: maar de reviews die je leest zijn wel van het normale 15” scherm die in de versie met 8th gen intel zat. In die van mijn link zit een extra helder scherm met HDR in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mythrintius schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:38:
Ik heb nog even gekeken naar MSI laptops die wél een 17,3" scherm hebben. Ik kwam deze GE75 tegen: https://www.coolblue.nl/p...8/msi-ge75-9sf-400nl.html

De specs zijn, voor zover ik weet, gelijk aan die van de GE63. Het enige verschil is dus het schermformaat. De 7 in GE75 geeft volgens deze website (https://koopgids.net/msi-gaming-laptop/) ook aan dat deze uit de 17,3" lijn komt.

Deze laptop valt met €2499 nog binnen het budget. Een puntje is wel dat deze bij Coolblue tijdelijk uitverkocht is.
Ander puntje is dat de fan als je een game speelt altijd lekker hard blaast en veel herrie maakt.
Heb zelf deze toen gekocht ter vervanging van een Asus laptop.
Man wat mis ik de stilte tijdens gamen :X

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
Hoe zit het überhaupt met de temperatuur van de hardware deze tijd? Is dit aanzienlijk verbeterd tov 2010? Ik had toen een Alienware r15, die werd verschrikkelijk warm. Heb er toen ook na 1,5 Jr naar moeten laten kijken ivm vastlopers en artifacts van de videokaart. Die werd toen vervangen.. Echt een pretje was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40
Ik vraag mij af waarom je voor een RTX 2070 zou kiezen in combinatie met een Full HD scherm.

Misschien heb je daar een goede reden voor, maar anders is alles vanaf een GTX 1660 Ti voldoende. Op die manier kan je misschien wat centen en warmte uitsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
Een RTX2070 is uit benchmarks gemiddeld 40% sneller. Bij games kan je 30% meer performance verwachten. Ik wil niet over 3 of 4 jaar een laptop hebben waarbij de grafische kaart een bottleneck is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpecOpsWookie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-05 23:20
2500 is een ruim budget, heb je echt veel keus. Wat voor games speel je? Heb je graag een grote harde schijf nodig of is een M2 van 500gb bijv genoeg. Ik weet niet hoe je het wilt gaan doen met downloads enz, ik heb bij mijn laptop bijv. 1tb ssd maar mijn downloads gaan rechtstreeks naar een externe hdd of de NAS.

Ik vraag je dit omdat je zo je keuze kunt beperken en je budget misschien zelfs toelaat om een betere videokaart of cpu in de laptop te stoppen.

Als je bijvoorbeeld hier eens naar kijkt; https://www.laptopplus.nl/producten/skikk-17tm75

Dit is een laptop met desktop CPU, is zelf samen te stellen naar je smaak en is makkelijk achteraf aan te passen. Dit merk is overigens van Clevo, Clevo is de leverancier die ook laptops levert voor andere grote game laptop fabrikanten zoals BTO alleen dan zonder een naam waardoor je kosten al wat lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrantir123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
Je kan ook je laptop samenstellen op gamepc.nl
Ik heb daar mijn laptop samengesteld en is een prima website!
Pagina: 1