Toon posts:

Internet Delen Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een week ConnecTUX.
Daar zit ook een optie in om de internet verbinding te delen.
Als ik dat instel. En ik ga naar een werstation en start internet dan gaat hij niet verbinden. Moet je bij de TCP/IP instellingen van de client nog iets invullen met DNS ofzo?
Er word trouwens gebruik gemaakt van een DHCP server (van connecTux zelf) en de client logt in op het domein van ConnecTUX.

Thx

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heeft je server wel verbinding? Probeer eens een inet ipadres te pingen vanaf de server. Als dat lukt dan moet je eens vanaf een client een inetadres proberen te pingen. Als dat lukt dan heb je verbinding en moet je dus idd. alleen je dns invullen op je client. Probeer ook eens je dns in te vullen in /etc/resolv.conf (connecTux ken ik niet maar in de meeste distro's staat dit bestandje hier). Misschien is dat ook alwel genoeg.

Verwijderd

Hmmm, waarom nou een nieuw draadje openen :?
Het vorige draadje bevatte precies dezelfde vraag en is pas 3 dagen oud. Gewoon omhoog kicken was genoeg geweest.

In het vorige draadje zei ik ook al dat je eens met pingen moest beginnen als de routings tabel er goed uit ziet en je gewoon een ip toegewezen krijgt.
Begin met het pingen van een intern ip.
Vervolgens een inet-ip, als de vorige stap lukte.
Daarna een inet-hostname. Als het hier fout gaat, dan weet je dat het aan de DNS instellingen ligt.

Staat die connecTUX doos verder wel ingedeeld om packets te forwarden?

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Op zondag 29 juli 2001 09:42 schreef Markiedam het volgende:
Hoi,

Ik heb sinds een week ConnecTUX.
Daar zit ook een optie in om de internet verbinding te delen.
Als ik dat instel. En ik ga naar een werstation en start internet dan gaat hij niet verbinden. Moet je bij de TCP/IP instellingen van de client nog iets invullen met DNS ofzo?
Er word trouwens gebruik gemaakt van een DHCP server (van connecTux zelf) en de client logt in op het domein van ConnecTUX.

Thx
Stel je default gateway van je workstation in op het IP van je machine die naar Internet gaat.

Verwijderd

Ik mag toch hopen, dat de DHCP-server dat voor hem doet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt niks beginnen op de ConnecTUX server. Dat is een dedicated server. Als je probeert in te loggen dan kikt hij je er direct weer uit. (dom he).
Maar ik heb via de webrowser via http://192.168.0.1 wel de mogelijkheid om de server in te stellen. Alles staat gewoon op aan. Maar internet HO MAAR!

Verwijderd

Heb je nou al eens gedaan wat ik zei?
Een beetje systematisch aan pakken kan geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat op een Windows 9x bak??

Inet zit niet in Windows 98

Verwijderd

gewoon pingen op de prompt.

Je begint bij de server pingen. Vervolgens een inet-ipadres. Daarna een inet-host.
Pagina: 1