Toon posts:

Keuzestress: een goede Home Cinema Set.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik heb een Samsung QE55Q64R besteld, deze wordt volgende week geleverd. Ik wil hierbij ook meteen een redelijke Home Cinema Set bestellen.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal 500 euro uitgeven. Dit wordt mijn eerst Home Cinema Set dus ik weet niet of ik hiervoor echt een goede set krijg

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken voor films en series te kijken. Ik doe dit voornamelijk door te streamen/casten vanaf mijn laptop en door de Netflix functie te gebruiken op de tv. Daarnaast game ik ook regelmatig op mijn PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de volgende sets al gevonden:

https://www.mediamarkt.nl...ny-bdv-e2100-1227343.html
https://www.coolblue.nl/p....html#product-information
https://www.bol.com/nl/p/...t-zwart/9200000026261758/

Mijn vraag is dan ook meteen of het verschil tussen deze 3 (of soortgelijke) echt te merken is of dat je dit pas gaat merken bij echt duurdere modellen. Ik vind het zonde om 300 euro meer te betalen als de goedkopere variant bijna hetzelfde is

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag lijkt me duidelijk :P De set is voor op mijn slaapkamer, deze is niet heel groot. Ik denk zo'n 4m bij 4m.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2019 15:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Setjes als deze zijn voor jou beoogde gebruik snel goed genoeg.

Mocht je ook muziek willen gaan luisteren met een goede geluidskwaliteit, moet je soundbars en speakers van melkpak-formaat vermijden en ben je beter af met een receiver en losse speakers.

Voor films, series en games heb je qua geluidsysteem niet iets heel bijzonders/duur nodig. Je kan je in mijn ogen dan focussen op welke set de functionaliteit biedt dit je zoekt. Qua geluid zal het allemaal redelijk vergelijkbaar zijn en allemaal beter dan het geluid dat uit je tv komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
Moet het surround zijn of is stereo ook prima?

Je zou ook kunnen kijken naar stereo bluetooth speakers van Edifier. Je kunt daar apparaten via BT aan koppelen of via een optische kabel (bijv PS4).

Kost je afhankelijk van het model circa € 100 - € 300 en klinken beter dan soundbars of een surround set met melkpakjes wat je in je budget kan kopen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stereo heeft een 2.1 opstelling en Surround een 5.1 of meer toch? Surround is naar mijn idee het beste om films en series te kijken. Stereo is beter voor muziek te luisteren. Correct me if i'm wrong :P

Ik ga denk ik voor deze:

https://www.bol.com/nl/p/...t-zwart/9200000026261758/

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 20:22
Ik heb in de vergelijk de 2 home cinema's eens naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/332209;385070/ Voor zover ik kan zien zit er niet heel veel verschil tussen.

Wat wel van belang is/ kan zijn is het aansluiten van je apparaten voor beeld/ geluid op de Home Cinema's. De TV heeft wel een HDMI-ARC aansluiting lijkt me, waarmee je TV het geluid door kan geven aan je Home Cinema, je zult de TV dus middels HDMI aan moeten sluiten.
Zelf heb ik verschllende apparaten aan HDMI ingangen van de versterker aangesloten, en die zorgt voor het beeld / geluid aanleveren aan de TV. Voordeel is dat ik (TV-kastje van de KPN voor netflix oa) ook geluid heb als de TV uit staat en ik dus radio kan luisteren (digitaal) zonder dat de TV ook aan staat.

Als ik zo lees wat je aan wilt sluiten zijn dat in ieder geval je PS4 en je laptop, maar dan stream/ cast je dat. Neem aan dat je dan op een Chromecast (of Miracast) of iets vergelijkbaars doelt?

Dan heb je voor je PS4 en je Chromecast al een aansluiting nodig, afhankelijk van hoe je e.e.a. aan wilt sluiten.
Kijk ik naar de soundbar is dat voor jou situatie ook wel een optie, met name door de Bar heb je in de kleine ruimte wat minder speakertjes staan wat wellicht ook wel een prettig idee geeft (minder rommelig). Daarbij kan je dan de TV aansluiten middels een Optische kabel en je PS4 en Cast-Dongel gewoon op je TV. Wil je muziek streamen kan dat bij alle 3 de apparaten via Bluetooth naar de apparaten.

Uiteindelijk denk ik dat de keuze vooral is:
- Wat wil je eraan kwijt en hoe wil je dat het er estetisch bij staat en heb je daar evt wat meer voor over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:55:
Ik heb in de vergelijk de 2 home cinema's eens naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/332209;385070/ Voor zover ik kan zien zit er niet heel veel verschil tussen.

Wat wel van belang is/ kan zijn is het aansluiten van je apparaten voor beeld/ geluid op de Home Cinema's. De TV heeft wel een HDMI-ARC aansluiting lijkt me, waarmee je TV het geluid door kan geven aan je Home Cinema, je zult de TV dus middels HDMI aan moeten sluiten.
Zelf heb ik verschllende apparaten aan HDMI ingangen van de versterker aangesloten, en die zorgt voor het beeld / geluid aanleveren aan de TV. Voordeel is dat ik (TV-kastje van de KPN voor netflix oa) ook geluid heb als de TV uit staat en ik dus radio kan luisteren (digitaal) zonder dat de TV ook aan staat.

Als ik zo lees wat je aan wilt sluiten zijn dat in ieder geval je PS4 en je laptop, maar dan stream/ cast je dat. Neem aan dat je dan op een Chromecast (of Miracast) of iets vergelijkbaars doelt?

Dan heb je voor je PS4 en je Chromecast al een aansluiting nodig, afhankelijk van hoe je e.e.a. aan wilt sluiten.
Kijk ik naar de soundbar is dat voor jou situatie ook wel een optie, met name door de Bar heb je in de kleine ruimte wat minder speakertjes staan wat wellicht ook wel een prettig idee geeft (minder rommelig). Daarbij kan je dan de TV aansluiten middels een Optische kabel en je PS4 en Cast-Dongel gewoon op je TV. Wil je muziek streamen kan dat bij alle 3 de apparaten via Bluetooth naar de apparaten.

Uiteindelijk denk ik dat de keuze vooral is:
- Wat wil je eraan kwijt en hoe wil je dat het er estetisch bij staat en heb je daar evt wat meer voor over. :)
Ik cast het rechtstreeks van mijn laptop naar mijn smart-tv. Maar ik bedenk me net dat als ik met deze set films ga kijken ik dit beter via de bluray receiver kan doen wat hierbij zit.

Ik game/kijk films vanaf mijn bed, dus mijn idee was om met een 5.1 opstelling mijn bed 'te omringen' met speakertjes. Dan is de 5200 wel handig omdat deze 2 draadloze achterspeakers heeft.

Edit: Ik kijk trouwens ook Netflix via de functie op de smart tv. Dan kan ik in 4K kijken als Netflix de mogelijkheid bied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Ik cast het rechtstreeks van mijn laptop naar mijn smart-tv. Maar ik bedenk me net dat als ik met deze set films ga kijken ik dit beter via de bluray receiver kan doen wat hierbij zit.

Ik game/kijk films vanaf mijn bed, dus mijn idee was om met een 5.1 opstelling mijn bed 'te omringen' met speakertjes. Dan is de 5200 wel handig omdat deze 2 draadloze achterspeakers heeft.

Edit: Ik kijk trouwens ook Netflix via de functie op de smart tv. Dan kan ik in 4K kijken als Netflix de mogelijkheid bied.
Bedoel je dat je een Bluray Disk in je Laptop doet en dat cast naar de TV? Dan kan je dat inderdaad beter via een Bluray receiver doen.
Waar ik op doel met de SoundBar set, is dat je bij je TV niet ook nog eens daarnaast losse speakers hebt, dat staat (vind ik ) vaak wat drukker/ slordiger. Maar als je dan een Bluray in je laptop afspeelt om te streamen, kan je beter kiezen voor een bluray speler inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:14:
[...]

Bedoel je dat je een Bluray Disk in je Laptop doet en dat cast naar de TV? Dan kan je dat inderdaad beter via een Bluray receiver doen.
Waar ik op doel met de SoundBar set, is dat je bij je TV niet ook nog eens daarnaast losse speakers hebt, dat staat (vind ik ) vaak wat drukker/ slordiger. Maar als je dan een Bluray in je laptop afspeelt om te streamen, kan je beter kiezen voor een bluray speler inderdaad.
Oke ik snap wat je bedoeld.

En nee zo bedoel ik het niet. Ik wil bluray films die ik op mijn laptop heb staan (dus niet op disk), afspelen via de bluray speler. Dit is mogelijk toch? Er zit een wifi functie op die bluray speler die bij de 5200 zit, dus ik neem aan dat ik mijn laptop gewoon kan benaderen om deze films af te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Let ook even op de juiste hdmi versie.

Zie voor waar je nog meer op moet letten het lijstje in deze post van mij: Jorgen in "Vraag: 4K Films / X2500H Receiver / Welke speakers"

Weliswaar gericht op receivers, maar voor home cinema sets werkt het hetzelfde.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:18:
Let ook even op de juiste hdmi versie.

Zie voor waar je nog meer op moet letten het lijstje in deze post van mij: Jorgen in "Vraag: 4K Films / X2500H Receiver / Welke speakers"

Weliswaar gericht op receivers, maar voor home cinema sets werkt het hetzelfde.
Aangezien alles via mijn smart tv gaat is dit op het moment het enige apparaat wat hierop aangesloten gaat worden. Alle andere apparaten (PS4, KPN kastje etc.) worden op TV aangesloten. Er zitten 2 HDMI ingangen en 1 optische ingang op de receiver, dus ga ervan uit dat dit genoeg is.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Oke ik snap wat je bedoeld.

En nee zo bedoel ik het niet. Ik wil bluray films die ik op mijn laptop heb staan (dus niet op disk), afspelen via de bluray speler. Dit is mogelijk toch? Er zit een wifi functie op die bluray speler die bij de 5200 zit, dus ik neem aan dat ik mijn laptop gewoon kan benaderen om deze films af te spelen.
Dan moet je de mediaplayer functionaliteit gebruiken van je genoemde apparaten. (het 'bestand'/ de gecodeerde Bluray film is op een bepaalde manier gecodeerd) Let er dan op dat de bluray speler die functionaliteit ondersteund. Overigens kan het best zijn dat je TV dat al kan afspelen, want die ondersteund net als de genoemde BluRay spelers Wifi en DLNA, waarmee je bestanden die je deelt via je laptop op je netwerk met je TV kan benaderen en afspelen.
Dat kan je ook eerst eens proberen en vanuit daar proberen een apparaat te vinden wat dan het best aansluit bij je wensen, wellicht krijg je daardoor nog heel andere keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 12:11

M14

Ik zou een losse receiver kopen met 2 front luidsprekers, al is het gegeven budget daarvoor redelijk krap. Daarna uitbreiden met meer of betere luidsprekers.

In mijn geval was het eerst een receiver waar ik wat oude luidsprekers aan heb geknoopt. Half jaar later heb ik die verruild voor een mooie set front luidsprekers en in de anderhalf / twee jaar daarna uitgebreid naar 5.1. Door het op deze manier te doen kan dat. Wanneer je zo'n kant en klaar setje koopt is uitbreiden of verbeteren niet echt een optie.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Hetgeen @M14 adviseert, kun je ook altijd doen, mits je het extra geld ervoor over hebt natuurlijk. Ga dan voor een receiver met 2.0 opstelling en breid vervolgens uit naar 3.0 en 5.0 en 5.1.

V.w.b. het aansluiten: qua geluid zal het allemaal beter en eenvoudiger lopen als je het op de receiver aansluit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Wat @M14 zegt is inderdaad ook een goed idee. Volgende week komt mijn nieuwe tv pas, dus ik heb nog wat tijd om mij te oriënteren.
Pagina: 1