Google Home Nest en andere verliezen veel functies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdalen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-04-2022
Sinds 2 dagen is Google Home (nest) deels waardeloos geworden. Google heeft de apps die apparaten ondersteunen los gekoppeld en daardoor kun je jouw apparaten niet meer met de stem bedienen. Op 6 augustus bleek Google Home nest niet meer contact te kunnen maken. O.A. TP link en Smart Life zijn getroffen. Bij mij zijn dat 21 apparaten die ik nu niet meer met mijn stem kan bedienen.
TP reageert als volgt:

Bedankt voor uw support aanvraag.

Tot onze spijt moeten wij u vermelden dat Nest producten niet meer werken met de Deco.
Dit betreft echter niet een probleem van de Deco maar van het service aanpassing van Google Nest zelf.

U kunt tevens deze informatie terug vinden in de changelog van uw Deco app in de playstore of Apple store.

Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18‎, 3439 ME Nieuwegein
support.nl@tp-link.com
http://nl.tp-link.com

Zover wij weten zijn er helaas geen andere apps die dit wel mogelijk maakt.
Doordat Google hun .API hebben gesloten dan zou het helaas niet meer werken (geldt overigens ook voor andere merken).
Dit betreft echter een service aanpassing van Google zelf niet van TP-Link.

Met vriendelijke groet,

TP-Link Customer care

TP-LINK Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18‎, 3439 ME Nieuwegein

Met Vriendelijke groeten Wiljo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdalen
PS. De deco app is TP KASA app die Tp gebruikt voor het bedienen van zijn apparaten. De apparaten zijn niet meer te bedienen met Google Home, de app werkt nog wel via de mob. tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Wat wil je precies met dit topic bereiken?
Het lijkt me overigens sterk dat Google hun API voor home control heeft gesloten, dat zou een beetje tegen het idee van de Google Home ingaan..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdalen
ik wil het alleen laten weten omdat het zo vreemd is en ik er dus stevig van baal. ik heb contact gehad met TP want Kasa was 6 aug niet meer bereikbaar voor mijn Google Home nest.
Nu zou ik wel goed nadenken of ik wel een Google Nest zou kopen. 21 apparaten kan ik nu niet meer aanroepen.Vreemd maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:13
Wat is een "Google Home nest"?

Een Google Nest Hub (pricewatch: Nest Hub - Chalk )
of een Google Home (pricewatch: Google Home )

In beide gevallen zou Kasa gewoon moeten werken: https://www.tp-link.com/n.../?utm_medium=select-local

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdalen
ja dat deed het ook prima totdat Google in greep. Na 6 aug 2019 werkt het niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@wdalen het is enigszins onduidelijk wat jouw bedoeling is met dit topic in Geachte redactie. Wil je dat de redactie eventueel tijd besteed hieraan doormiddel van een nieuwspost? dan kun je beter via Tip de Reactie informatie indienen. Het URL veld kun je leeg laten. Indien je een discussie wilt over het onderwerp in dit topic kan dit topic beter verplaats worden door een mod (met rechten hier :P) naar Duurzame Energie & Domotica.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
Hoi ik ben eigenlijk benieuwd wat hier verder is uitgekomen. Werkt het nog steeds niet? Ik heb ook al een tijdje het probleem dat ik mijn Smart Life lampen niet meer kan aansturen. Google Home zegt dat het account is gekoppeld maar er komen geen apparaten van Smart Life (tuya) meein de synchronisatie.
Pagina: 1