Met laptop in het café: Tafels vol papieren en drinken water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik las gisteren op nu.nl het volgende bericht:

https://www.nu.nl/werk/59...een-water.html?redirect=1

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie hiervan vinden? Moet dit kunnen? Of juist niet? Is het juist een kans voor de ondernemer? Of moet je hier als ondernemer strikter mee omgaan?

Voor het gemak kopieer ik even het volledige artikel:

Het integraal overnemen is een schending van het auteursrecht. Graag niet meer doen. Je kan wel een paar quotes neerzetten. Tevens: als je een discussie wilt, moet de TS beginnen met zijn/haar standpunt/visie.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 08-08-2019 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 21:32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doobieters schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:15:
Ik las gisteren op nu.nl het volgende bericht:

https://www.nu.nl/werk/59...een-water.html?redirect=1

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie hiervan vinden? Moet dit kunnen? Of juist niet? Is het juist een kans voor de ondernemer? Of moet je hier als ondernemer strikter mee omgaan?

*knip*
En wat vind je zelf?

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 08-08-2019 23:16 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Misschien moet er iets minder dan EUR4,- voor een espresso gevraagd worden bij die koffieboeren om zo de gasten te verleiden wat vaker te bestellen...

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk is het heel simpel: Jij bent te gast, gedraag je dan ook als gast. Daarnaast mag de uitbater zelf de huisregels opstellen. Als de uitbater van mening is dat jij je schoenen uit moet doen bij de deur dan heb je dat te doen, simpel.

Voor de koffietentjes waar ze gaan voor goede koffie en een stuk gezelligheid is het heel simpel: weg met je laptop.

Wanneer een plek gericht is op mensen die buiten de deur willen werken dan zal dat vast hun verdienmodel zijn.

De hele dag ruimte gebruiken, wifi en energie gebruiken in ruil voor een bakje koffie en een paar glaasjes water... Daar kan natuurlijk niemand van leven. Als het als ondernemer zo slecht gaat dat je met zulke minimale onkosten je hoofd boven water moet houden moet je misschien nadenken over je verdienmodel in plaats van het verdienmodel van een uitbater kapot te maken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

michielRB schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:27:
Misschien moet er iets minder dan EUR4,- voor een espresso gevraagd worden bij die koffieboeren om zo de gasten te verleiden wat vaker te bestellen...
Het is een koffietent, geen kiosk op het station. Bepaalde producten kosten nu eenmaal geld. Zeker hierbij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02

St@m

@ Your Service

Ondernemer moet dit niet verbieden, die moet kansen zien. Maak een abonnementsvorm ofzo. ~25 euro zitten voor een dag, onbeperkt koffie en een lunch. Minimale afname 10x in de maand.

Moet ie het zelf even doorrekenen voor de juiste prijzen uiteraard, ik verzin ook maar wat.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:29:
Eigenlijk is het heel simpel: Jij bent te gast, gedraag je dan ook als gast. Daarnaast mag de uitbater zelf de huisregels opstellen. Als de uitbater van mening is dat jij je schoenen uit moet doen bij de deur dan heb je dat te doen, simpel.

Voor de koffietentjes waar ze gaan voor goede koffie en een stuk gezelligheid is het heel simpel: weg met je laptop.

Wanneer een plek gericht is op mensen die buiten de deur willen werken dan zal dat vast hun verdienmodel zijn.

De hele dag ruimte gebruiken, wifi en energie gebruiken in ruil voor een bakje koffie en een paar glaasjes water... Daar kan natuurlijk niemand van leven. Als het als ondernemer zo slecht gaat dat je met zulke minimale onkosten je hoofd boven water moet houden moet je misschien nadenken over je verdienmodel in plaats van het verdienmodel van een uitbater kapot te maken.
Dit inderdaad. Het is een café/koffiezaak, geen kantoor. Gedraag je als een gast in een café en het is prima. Hou niet een tafel bezet terwijl je 1 kop koffie bestelt.

Er zijn genoeg locaties tegenwoordig waar je kan flexwerken, zgn flexkantoren waar je ook koffie kan krijgen. Dat is een ander verhaal, die zijn daarop ingesteld. Maar ik zou nooit zomaar in een café gaan werken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

@St@m Dat lijkt me wel een aardige insteek. Misschien kan je als koffie toko zelfs een aparte ruimte creëren voor dit soort zakelijke klanten.... Er zijn bedrijven die zich juist op dit soort dienstverlening richten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

St@m schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:30:
Ondernemer moet dit niet verbieden, die moet kansen zien. Maak een abonnementsvorm ofzo. ~25 euro zitten voor een dag, onbeperkt koffie en een lunch. Minimale afname 10x in de maand.

Moet ie het zelf even doorrekenen voor de juiste prijzen uiteraard, ik verzin ook maar wat.
Die bedrijven zijn er al, de halve stad zit vol met flexplek aanbieders. Vaak met gratis onbeperkt goede koffie en al. Maar ja, men wil blijkbaar voor minimale kosten toch een werkplek buiten hebben en duwt deze kosten richting andere kleine ondernemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Is idd een goed idee. Misschien iets strakkere regels als abonnement ... zit straks je hele zaak vol tijdens kantooruren ... kost de gemiddelde zzp-er waarschijnlijk minder dan zelf een kantoorruimte huren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

swtimmer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Die bedrijven zijn er al, de halve stad zit vol met flexplek aanbieders. Vaak met gratis onbeperkt goede koffie en al. Maar ja, men wil blijkbaar voor minimale kosten toch een werkplek buiten hebben en duwt deze kosten richting andere kleine ondernemers.
Het gaat er niet om dat die bedrijven er al zijn, het gaat erom dat een uitbater van het café iets anders moet verzinnen om die klanten wel te laten betalen.

Nu zitten ze er en betalen ze niets. Je wilt of dat ze er niet zitten, dat kan (dan moet je ze de toegang ontzeggen), of je wilt dat ze er wel zitten en iets betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 08-08-2019 12:42 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

St@m schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:41:
[...]

Het gaat er niet om dat die bedrijven er al zijn, het gaat erom dat een uitbater van het café iets anders moet verzinnen om die klanten wel te laten betalen.
Volgens mij moet die uitbater helemaal niets. Die heeft gekozen een koffiezaak te starten en niet een flexkantoor. Dat sommige mensen dat verschil blijkbaar niet willen herkennen gaat er bij mij niet in. Ik weet zeker dat al die "gasten" in de koffiezaak precies weten wat een Spaces oid ze zou kosten en zien dit dus als een mooie besparing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

swtimmer schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Volgens mij moet die uitbater helemaal niets. Die heeft gekozen een koffiezaak te starten en niet een flexkantoor. Dat sommige mensen dat verschil blijkbaar niet willen herkennen gaat er bij mij niet in. Ik weet zeker dat al die "gasten" in de koffiezaak precies weten wat een Spaces oid ze zou kosten en zien dit dus als een mooie besparing.
Dat moet je niet zeuren en ze gewoon de toegang ontzeggen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niets helpt beter tegen klanten die gezellig een kopje koffie willen drinken dan een setje ZZPers die hun kosten laag proberen te houden door te parasiteren op coffeeshops.

Het ze meer laten betalen helpt niet tegen het sociopathische effect op de sfeer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:11
Simpel toch dan stel je regels op, max 2 uur aan een tafel zitten.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik werk in Amsterdam en ja, cafe's zitten vol met die zogenaamd hippe flexwerkers. En inderdaad bestellen ze één keer koffie en daarna alleen thee of water.
En dan soms ook nog twee plekken in beslag nemen door inderdaad een half kantoor mee te zeulen.

Nog erger als er een hele groep om een PowerPoint presentatie heen zit. Je moet het allemaal aanhoren, inclusief Gooisch accent.

Weren dus die WiFi freeloaders en hipsters. Ze huren maar lekker een kantoor of gaan thuis zitten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De ondernemer mag uiteraard zelf z'n regels bepalen. Beetje afhankelijk van je zaak (er is een verschil tussen een klein knus koffietentje met 5 tafels en iets wat ruimer opgezet is), maar ik vind het ook wat dom om te verbieden. De flexwerker met laptop is iets wat in opkomst is, enige wat je moet voorkomen is dat ze maar 5 euro afrekenen. Met een beetje creativiteit moet je wel iets kunnen bedenken waarbij je toch genoeg inkomsten kunt genereren zonder die lui helemaal weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 05:25
Het viel mij vooral op in Bali, allemaal met laptop blik op het scherm in een hip koffie tentje zitten werken. Nog erger waren de fashion bloggers, die dan een watertje bestelden, om zoveel mogelijk instagram waardige foto's te schieten en dan te vertrekken naar de volgende hotspot. Grappig om te zien, hoe er op deze manier 'gewerkt' wordt.

In Amsterdam heb ik er minder last van, of vallen ze me minder op. Ik bestel vaak mijn cappuccino en ben kort daarna weer vertrokken. Ik snap wel dat het voor ondernemers vervelend is als zo iemand de tafel bezet houdt en vrijwel niets besteld. Asociaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, kleine tafeltjes, geen banken etc, maar je zal toch moeten optreden tegen hen die het als kantoor gaan gebruiken. Maar waarom zou je ze faciliteren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

doobieters schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:15:
[...]

"Als ik geen laptops verbied, dan staat de halve zaak vol met computers. Ze bestellen één espresso en drinken daarna alleen maar water. Ze gaan hier naar de wc, nemen hun halve kantoor mee en maken soms drie of vier werkafspraken in mijn zaak. En dan geen koffie bestellen, maar alleen water drinken. De tafels liggen vol paperassen en ze lopen naar binnen en weer naar buiten om te bellen. En aan het einde van de dag wordt er 5 euro afgerekend."

Een koffiezaak is geen kantoor, zegt Engelkes. "Ik ben ook ondernemer, en zo verdien ik niks." Sinds het laptopverbod komen de gezellige mensen weer terug, zegt Engelkes. "Natuurlijk mogen die best de wificode om even iets op te zoeken op hun mobiel."

[...]
Ik zou zeggen: op de kassa bon krijg je een wifi-code/token welke 30min geldig is. Dus elk 30min een koffie of iets anders bestellen.

Wil iemand daar 8u werken, kost 'm dat 2 consumpties per uur ;)

[ Voor 33% gewijzigd door iMars op 08-08-2019 13:10 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ondernemer heeft dat prima opgelost: regel stellen, vriendelijk communiceren, einde discussie. Zijn toko, zijn regels. En ik geef 'm groot gelijk. Een clubje dat rond één laptop een beetje zit te ouwehoeren terwijl ze hun derde drankje drinken zou waarschijnlijk geen geen issue zijn, maar dat is dan ff pech gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom? Je wil toch een gezellige tent runnen, geen werkplek?

Ik zou mensen aanmoedigen gewoon lekker thuis te werken of op kantoor, of desnoods op van die HNK locaties. Maar je gaat toch niet naar een café om te werken op een laptop?

Ik zou bij een restaurant ook de sfeer flink minder vinden als iemand een laptop op tafel zet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

iMars schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Ik zou zeggen: op de kassa bon krijg je een wifi-code/token welke 30min geldig is. Dus elk 30min een koffie of iets anders bestellen.
Maar tegenwoordig met 4G + onbeperkt data voor 3/4 tientjes is Wifi ook geen harde eis meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Jeroenneman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Waarom? Je wil toch een gezellige tent runnen, geen werkplek?

Ik zou mensen aanmoedigen gewoon lekker thuis te werken of op kantoor, of desnoods op van die HNK locaties. Maar je gaat toch niet naar een café om te werken op een laptop?

Ik zou bij een restaurant ook de sfeer flink minder vinden als iemand een laptop op tafel zet.
Ook prima, heb je geen mensen in de zaak. Je maakt mij niet wijs dat al die hippe koffietentjes de hele week hartstikke vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Tom schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Maar tegenwoordig met 4G + onbeperkt data voor 3/4 tientjes is Wifi ook geen harde eis meer.
True, dan zeg ik regel toevoegen aan de regels: Consumpie verplicht, minimaal 1 per uur ofzo...

In mijn ogen is geld verdienen de rode draad, en alles daar omheen smoesjes/excuses/etc.
Ik geef de koffietenten groot gelijk. Ik denk dat ze niet zouden klagen als elke bezoeker minimaal 1 a 2 drankjes per uur nemen. Dan komt er geld binnen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Bob Popcorn

Plop!

Een koffiezaak is geen kantoor, zegt Engelkes. "Ik ben ook ondernemer, en zo verdien ik niks."

Kijk, en hier zou een ondernemer juist iets aan moeten willen doen. Wees creatief, verzin iets. Blijkbaar is er veel behoefte in jouw omgeving!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44

NoTimeRemains

I know

er zijn zoveel mogelijkheden om aan beide kanten te verdienen aan deze situatie. Maar als je het echt niet wilt waarom zet je niet gewoon de wifi uit.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

St@m schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Ook prima, heb je geen mensen in de zaak. Je maakt mij niet wijs dat al die hippe koffietentjes de hele week hartstikke vol zitten.
Waar haal je vandaan dat je tent dan leeg zit? De ondernemer hier meldt toch juist dat de gezellige mensen wel terugkeren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:00
Bob Popcorn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:16:
Een koffiezaak is geen kantoor, zegt Engelkes. "Ik ben ook ondernemer, en zo verdien ik niks."

Kijk, en hier zou een ondernemer juist iets aan moeten willen doen. Wees creatief, verzin iets. Blijkbaar is er veel behoefte in jouw omgeving!
Maar misschien wil hij gewoon een koffiezaak zijn voor de buurt. Leuk dat je die kansen ziet, maar waarom zou hij dat willen.

Ze willen een koffiezaak runnen, geen flexplekken verhuren. En zzp'ers die dat willen kunnen dat ergens anders doen. Maar dat is weer duurder

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Touchdomex schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:30:
[...]

Het is een koffietent, geen kiosk op het station. Bepaalde producten kosten nu eenmaal geld. Zeker hierbij.
Overal waar ik meer dan €3.5 betaal om een koffie of cappucino te bestellen ga ik sowieso niet binnen, maar iedereen lijkt nog steeds te verwachten dat je voor 1.50 een koffie krijgt zoals voegah.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blijkbaar is het aan de boze uitbater om actie te ondernemen tegen de schaamteloze uitbuiters.

Als je kantoorruimte nodig hebt, dan huur je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

wellicht niet de hele week, maar een aantal maanden geleden hier in Den Haag een koffie/lunch tent in gestapt om met een collega te gaan lunchen en dat kon niet want ze zaten vol. Echt vol met bijna alleen maar zzp-ers. Toen had ik ook het gevoel dat eigenaar daar niet heel happy mee zou zijn, ziet er niet uit als een winstgevend bussines model.

De opmerkingen over dat de rode draad van een ondernemer geld verdienen moet zijn klopt, maar natuurlijk wel binnen de visie die je hebt voor je zaak. je hebt voldoende ondernemers die zich wel richten op de flexwerkers dus als jij als ondernemer geen zzp-ers in je zaak wil dan weiger je dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25

Hij heeft (kleine) een goedlopende koffiezaak die bijna altijd vol zit (en waar ik ook graag met enige regelmaat een koffie drink), waarom zou hij er een kantoor van maken? Er is in Groningen ook wel behoefte aan goedkope slaapplekken, maar je verwacht toch ook niet dat ie 's avonds een paar matrasjes op de grond legt zodat een paar mensen goedkoop kunnen slapen?

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Ik kan me kapot irriteren aan deze zogenaamde harde werkers. Naar mijn idee vinden deze mensen het heerlijk om ten aanzien van anderen lekker belangrijk te gaan zitten zijn. Ze hebben echter niet in de gaten dat mensen dit over het algemeen ram irritant vinden. Goed dat ze op steeds meer plekken niet welkom zijn.

Ah ja, de gemiddelde net/net-niet afgestudeerde milennial ZZP-er met hipsterkleertjes die een influencer vlog gaat maken over "sustainable vegan minimalist lifestyle design" en daarvoor in een koffietentje gaat zitten met haar Apple laptop om haar business case uit te werken... En eigenlijk alleen maar appjes naar haar vriendinnetjes stuurt en 300 selfies maakt van haar zorgvuldig geplaatste koffie kopje naast haar avocado sandwich en haar laptop voor een Insta post met de titel "Hard aan het werk" en vervolgens #zzping #workinghard #hardlyworking #thevlogginglife #lifeisabeach en nog 37 hashtags erachter.

[ Voor 7% gewijzigd door doobieters op 08-08-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bundin schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:09:
Een clubje dat rond één laptop een beetje zit te ouwehoeren terwijl ze hun derde drankje drinken zou waarschijnlijk geen geen issue zijn, maar dat is dan ff pech gehad.
Als uitbater hoef je natuurlijk niet altijd te handhaven.
[...]

'Kijken, kijken, niet kopen'
Je wilt geen mensen in je zaak, je wilt betalende klanten in de zaak.
Kijk, en hier zou een ondernemer juist iets aan moeten willen doen. Wees creatief, verzin iets.
Volgens mij heeft hij dat gedaan en met succes!
Blijkbaar is er veel behoefte in jouw omgeving!
Als het (bijna) gratis is, dan heeft ineens iedereen er behoefte aan.

Maar onze 'politieke correctheid' begint weer op te borrelen denk ik.
Waarom moet het gezin met het formaat koe van een hond, 6 kinderen, 2 buggy's en een kinderwagen in hetzelfde tentje als een bejaard echtpaar, hipster setje of zakenrelatie.
Volgens mij heeft het gemiddelde gehucht al meer dan 3 koffietentjes, mogen die aub ook een beetje variëren qua doelgroep en insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Dit kan toch simpel opgelost worden?
Gaat er iemand zitten met laptop, vraag er een bedrag voor.
Per dag, per uur, per maand, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25
Stravincy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:47:
Dit kan toch simpel opgelost worden?
Ga er iemand zitten met laptop, vraag er een bedrag voor.
Per dag, per uur, per maand, whatever.
Waarom zou het perse toegestaan moeten worden? Ook als ze wel betalen zorgt het voor een negatieve ervaring voor de overige klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TheGhostInc schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Als uitbater hoef je natuurlijk niet altijd te handhaven.
Nee, maar het scheelt wel 'en zij dan?!' gezeik voor je personeel. Dan liever consequent nee, maakt het leven makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tja, je kunt er als zaak voor kiezen om er niet in mee te gaan, maar dan gaan ze wel ergens anders werken. In een koffietoko ben ik niet bezig met de andere maar met degene met wie ik daar ben of met wat ik op dat moment doe. Als iedereen dat doet, dan is het geen probleem meer, toch? Ben ik nu zo raar dat het mij niet echt boeit wat andere doen?

En ja, ik heb zelf dus ook wel eens in een koffietoko zitten werken. Niet naar eigen keuze, maar omdat andere dat waarmee ik samenwerk dat wouden. Maar ik vond het dan te skeer om maar 1 keer iets te bestellen, dus zat regelmatig aan de thee (koffie drink ik niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Er is ook behoefte aan gratis bier in de omgeving. Echter dat betekend niet dat je een haalbaar business model kan maken uit gratis bier.

En dat is hier het probleem, en direct waarom ik ook afvraag of het idee van @St@m zou werken: Het hele idee dat ze daar zitten is omdat het gratis is. Als je het abonnement aanbiedt bedanken ze er vriendelijk voor, ze zitten goed met hun koffie + water.
Verder lijkt mij dit gewoon een hype, die gaat wel weer over.

Overigens vraag ik me ook af of in het kantoortuin topic mensen vinden dat je beter werkt met geroezemoes om je heen :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 08-08-2019 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Sissors schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Overigens vraag ik me ook af of in het kantoortuin topic mensen vinden dat je beter werkt met geroezemoes om je heen :P.
En als je dan jonge meisjes wil helpen om te kunnen studeren met pssst, pssst hey meisje.. Is het ook weer niet goed :+

Btw dit is een grapje. :)

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 08-08-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 06:44
Verbied laptops gewoon in je koffie zaak? Als iets ongezellig is zijn het wel al die opengeklapte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:13:
Verbied laptops gewoon in je koffie zaak? Als iets ongezellig is zijn het wel al die opengeklapte schermen.
Dat is wat de ondernemer in het artikel doet.

Ik zou dat zelf als ondernemer ook doen, ik ga dan ook niet zitten werken in een koffiezaak... en als ik die behoefte wel had zou ik het alleen doen als het inderdaad aldaar bon ton is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Past prima binnen de individualisering. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Een uurtje in de middag met een bak koffie even werken in een café moet naar mijn idee wel kunnen, maar is het echt zo'n epidemie in NL dat mensen de hele dag in een café zitten op water te teren terwijl ze aan het werk zijn?

Veel steden hebben tegenwoordig flex plekken waar je (bijna) gratis kan gaan zitten werken, juist gericht op kleine ondernemers en starters zonder budget voor een kantoor. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zit regelmatig in koffietenten te werken. Tussen afspraken door, veelal in het buitenland. Londen, Kopenhagen, Parijs maar ook in de grote ketens in de US.

Ik zorg er gewoon voor dat ik lekker wat door bestel en laat een goede fooi achter. Krijg op dit manier nooit scheve gezichten. De eerlijkheid biedt wel te zeggen dat ik kleine/non-keten koffiebarretjes wel iets anders behandel dan de Starbucks.
michielRB schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:27:
Waar betaal jij 4,- voor je espresso?
Tjsa, overdag door de week heb je in de grote steden nou eenmaal een behoefte aan veel kortstondige werkplekken. Vaak even 20 minuten en weer door. Als je dan je laptop niet kan openen is dat veel heel erg lastig. Je benadeeld dan de 90% die wel even normaal doet en wat werk verzet.

En ongezellig is als je met zijn 2-en op stap bent en je zit tussen de werkende lui. Maar op maandagochtend 10.00 is die groep nou eenmaal niet zo groot.
Nyarlathotep schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:56:
Nog erger als er een hele groep om een PowerPoint presentatie heen zit. Je moet het allemaal aanhoren, inclusief Gooisch accent.
Ah, in ieder geval beschaafde mensen dus :+

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 08-08-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik snap het probleem niet zo eigenlijk; het is doorgaans overdag nooit zo druk in een dergelijk koffie-tentje dat 'andere klanten' geen tafeltje meer kunnen vinden. Bovendien trekt klandizie klandizie aan: Er zullen sneller klanten je tent binnen lopen als er al andere klanten zitten. En als een zzp-er kantoor in de koffie-tent houdt, dan heeft ie misschien ook wel afspraken in datzelfde tentje wat dus wel tot extra omzet leidt.

Ik merk trouwens dat veel van dergelijke tentjes er ook gewoon op ingericht zijn, dus zo heel vervelend zullen ze het niet vinden. Als ze namelijk niet wilden dat ze hiervoor 'misbruikt' werden, dan hebben ze genoeg mogelijkheden om hier iets aan te doen (te beginnen met gratis wifi uitschakelen, of beperken tot een half uur per consumptie oid :P ).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:20
Ben zelf parttime ZZP'er, en heb ook geen kantoor behalve aan huis. Afspraken plan ik dan ook meestal in een koffietent in de buurt, kan goed zijn dat ik er dan een uur eerder al zit want ja het werkt wel prettig (je hebt vooral geen afleiding van andere dingen die je thuis zou doen). Beetje achterin een hoekje, niemand die er last van heeft (denk ik).

Dat gezegd te hebben zit ik er dan ook max 3 uur, en geef in die 3 uur ook gerust 50 euro uit (paar drankjes, een lunch voor mij + klant), in een praktisch lege koffietent (alhoewel ik in het artikel lees dat het blijkbaar mijn schuld is dat de tent leeg zit). Ik zal het de volgende keer eens vriendelijk vragen want ik heb eerlijk niet het idee dat het ze stoort, maar als dat wel zo is zoek ik liever een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je een uurtje in de Starbucks, Coffee Company of 1 van de talloze andere koffie tentjes zit, dan vindt ik het geen probleem om ook even je laptop er bij te pakken.

Ik zit er regelmatig tussen afspraken door, of als ik juist te vroeg ben om nog wat zaken voor te bereiden.

In Amsterdam ben ik al snel 8 euro kwijt voor wat te drinken en iets hartigs erbij dus 1 consumptie per uur lijkt me ook een nette oplossing.

Daarnaast zie ik steeds meer locaties waar ze bewust geen stopcontact beschikbaar stellen, en dan houdt het ook al snel op ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Spectaculous schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:38:
Dat gezegd te hebben zit ik er dan ook max 3 uur, en geef in die 3 uur ook gerust 50 euro uit (paar drankjes, een lunch voor mij + klant), in een praktisch lege koffietent (alhoewel ik in het artikel lees dat het blijkbaar mijn schuld is dat de tent leeg zit). Ik zal het de volgende keer eens vriendelijk vragen want ik heb eerlijk niet het idee dat het ze stoort, maar als dat wel zo is zoek ik liever een andere oplossing.
Koppel je even terug hoe dat gesprek is verlopen? Ben wel benieuwd namelijk ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:47
Bij ons heb je een Appie. De supermarkt.

Jaren geleden kon je daar gratis koffie drinken. Da's leuk tijdens het winkelen, maar het werd een verzamelplek voor bejaarden uit de buurt. Hartstikke leuk, maar ze kochten niks. Ze kwamen alleen koffie zuipen. Uren lang. Gevolg: Koffieapparaat weg en bejaarden ook.

Jaren later kwam de Jumbo ook in de buurt. Die hadden ook een koffieapparaat. Gratis en voor niks. Binnen notime zat het weer helemaal vol met bejaarden, die lekker de hele dag konden keuvelen en ondertussen het hele koffieapparaat leegtrokken. Dus ook bij de Jumbo besloten ze om dat apparaat weg te halen. Gevolg: Weer al de bejaarden weg.

De bejaarden hebben zich ondertussen wel aangepast, en zitten nu op het marktplein met een thermofles, dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
mavaros schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:45:
Bij ons heb je een Appie. De supermarkt.

Jaren geleden kon je daar gratis koffie drinken. Da's leuk tijdens het winkelen, maar het werd een verzamelplek voor bejaarden uit de buurt. Hartstikke leuk, maar ze kochten niks. Ze kwamen alleen koffie zuipen. Uren lang. Gevolg: Koffieapparaat weg en bejaarden ook.

Jaren later kwam de Jumbo ook in de buurt. Die hadden ook een koffieapparaat. Gratis en voor niks. Binnen notime zat het weer helemaal vol met bejaarden, die lekker de hele dag konden keuvelen en ondertussen het hele koffieapparaat leegtrokken. Dus ook bij de Jumbo besloten ze om dat apparaat weg te halen. Gevolg: Weer al de bejaarden weg.

De bejaarden hebben zich ondertussen wel aangepast, en zitten nu op het marktplein met een thermofles, dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben.
Moraal van het verhaal: mensen zitten gewoon graag voor een duppie op de eerste rang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
PWM schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:25:
Ik zit regelmatig in koffietenten te werken. Tussen afspraken door, veelal in het buitenland. Londen, Kopenhagen, Parijs maar ook in de grote ketens in de US.
In London lis werk overleg in een pub normaler dan hier. Vooral in de City heb ik met externe bedrijven vaak meetings in een pub. Maar daar wordt dan ook meer uitgegeven dan een koffie. Er worden meestal ook wel een aantal pints besteld.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
doobieters schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Ik kan me kapot irriteren aan deze zogenaamde harde werkers. Naar mijn idee vinden deze mensen het heerlijk om ten aanzien van anderen lekker belangrijk te gaan zitten zijn. Ze hebben echter niet in de gaten dat mensen dit over het algemeen ram irritant vinden. Goed dat ze op steeds meer plekken niet welkom zijn.

Ah ja, de gemiddelde net/net-niet afgestudeerde milennial ZZP-er met hipsterkleertjes die een influencer vlog gaat maken over "sustainable vegan minimalist lifestyle design" en daarvoor in een koffietentje gaat zitten met haar Apple laptop om haar business case uit te werken... En eigenlijk alleen maar appjes naar haar vriendinnetjes stuurt en 300 selfies maakt van haar zorgvuldig geplaatste koffie kopje naast haar avocado sandwich en haar laptop voor een Insta post met de titel "Hard aan het werk" en vervolgens #zzping #workinghard #hardlyworking #thevlogginglife #lifeisabeach en nog 37 hashtags erachter.
_O-

Overigens wel goed dat deze fictieve ZZP'er wel een avocado sandwich besteld, daar zal de koffiezaak eigenaar blij mee zijn!

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
PSV-EHV schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

_O-

Overigens wel goed dat deze fictieve ZZP'er wel een avocado sandwich besteld, daar zal de koffiezaak eigenaar blij mee zijn!
Die heeft ze van thuis meegenomen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

doobieters schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:48:
Moraal van het verhaal: mensen zitten gewoon graag voor een duppie op de eerste rang.
Dat is inderdaad het probleem, misschien wel erg Nederlands. Alleen nemen en niet geven.

En dan waarschijnlijk nog klagen over trage wifi, de prijs van de koffie, lawaai van andere mensen, te kleine tafeltjes en oncomfortabele stoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Hoe is dit een "kans" als andere koffietenten het wel gratis doen? of de mcdonalds bijvoorbeeld. Als je dat probeert komt er toch niemand? maar deze man in kwestie wil ze niet hebben dus is zijn methode prima lijkt me.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

gambieter schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:37:
En dan waarschijnlijk nog klagen over trage wifi, de prijs van de koffie, lawaai van andere mensen, te kleine tafeltjes en oncomfortabele stoelen ;)
Ohw fuck, ik denk dat er ook nog genoeg zijn die dat doen ook ja :X

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
mystic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Ohw fuck, ik denk dat er ook nog genoeg zijn die dat doen ook ja :X
Ik denk zelfs jij en ik. We zijn gewoon nooit tevreden haha.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uitdaging: je eigen bureaustoel de koffiezaak inrollen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
gambieter schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:08:
Uitdaging: je eigen bureaustoel de koffiezaak inrollen :+
En dan de eigenaar vriendelijk verzoeken om eens thuis te gaan flexwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:28
Ik vind het zelf eigenlijk niet zo heel vreemd. Ik bedoel ik heb zelf ook weleens met mijn laptop wat school werk gedaan in een macdonalds of een koffietentje zoals de Starbucks. Ik haal dan wel gelijk lunch met wat drinken erbij ( misschien nog een refill ) dus waarom zou ik dan niet ook het "recht" hebben om er dan een uur of 2 te zitten werken op de laptop?

Oke ik heb dan niet de hele tafel vol liggen met papier, het is 2019 we doen lekker alles digitaal O-)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:51

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wat een kostelijke reacties af en toe _/-\o_

Ik snap overigens wel waarom mensen het doen. Altijd in dezelfde omgeving zitten (thuis of op kantoor) vaak met slechte koffie is natuurlijk ook geen pretje. Als je af en toe een middagje ergens gaat zitten dan neem je vaak ook wel meerdere consumpties tot je. Al helemaal als je veel onder weg bent.

Als je als ZZP’er je ‘’eigen’’ kantoor opent (maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 :+ ) in een brasserie of koffietent is het wat anders natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 02:55
Na aanleiding van het topic zat ik eens te googelen, en het is blijkbaar niet (of heel lastig) mogelijk om op korte termijn, on-line, zonder te bellen enzo, gewoon een werkplek te regelen voor een dag(deel). In elk geval lukte mij het niet.
Als je dat nu in verschillende plaatsen zou kunnen reserveren, zou je dat als alternatief kunnen doen. Zeg voor 10 - 20 euro per dag, met of zonder koffie ofzo.
Je krijg wel hele ladingen sites die je een strippenkaart voor een bepaalde locatie aanbieden, waar je ook altijd nog contact over moet opnemen, maar gewoon een plekje voor een paar uur, waar je on-line vooraf betaald, met misschien een toegangscode, zou voor mij wel interessant zijn.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

koppie schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:14:
Na aanleiding van het topic zat ik eens te googelen, en het is blijkbaar niet (of heel lastig) mogelijk om op korte termijn, on-line, zonder te bellen enzo, gewoon een werkplek te regelen voor een dag(deel). In elk geval lukte mij het niet.
Als je dat nu in verschillende plaatsen zou kunnen reserveren, zou je dat als alternatief kunnen doen. Zeg voor 10 - 20 euro per dag, met of zonder koffie ofzo.
Je krijg wel hele ladingen sites die je een strippenkaart voor een bepaalde locatie aanbieden, waar je ook altijd nog contact over moet opnemen, maar gewoon een plekje voor een paar uur, waar je on-line vooraf betaald, met misschien een toegangscode, zou voor mij wel interessant zijn.
Extreem eenvoudig zelfs. Deskbookers.com bijvoorbeeld, morgen nog een plek of 150 in NL beschikbaar vanaf €2,75 per uur.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
B. Building in Amsterdam of Spaces.

Overigens zijn mijn ervaringen met werken in een café positief. Meestal is het overdag rustig en het café heeft dan wat vulling, wat meer mensen aantrekt. Je moet natuurlijk niet een tafel in vraag nemen met je troep als het druk is.
Verder verhuisde ik vaak tijdens de lunch. ‘s ochtends een kopje koffie per uur, ‘ s middags ergens lunchen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nope... Die ondernemer is namelijk zat klanten kwijt. Mensen die voor een goeie kop koffie komen, bijvoorbeeld. Daarnaast heeft de gemiddelde ondernemer die een koffietentje/cafe begint ervoor gekozen om een zijn geld te verdienen aan de gastvrijheid die hoort bij een drankje.
Vandaar dat ze klagen de allerhande ZZP-ers ze behandelen als een Regus-Lite... Denk je nou echt dat iemand die een dag lang stroom en water jat, en een kop koffie afrekent bereid is om daar 25 euro op een dag voor af te rekenen? Dan had 'ie ook wel een tweede en derde koffie besteld, toch?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
iMars schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Wil iemand daar 8u werken, kost 'm dat 2 consumpties per uur ;)
Gaat ook niet werken een data 4G abbo is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@PWM en @Spectaculous. Jullie passen dus ook niet in het plaatje dat TS schetst. Een zakenlunch met bespreking moet kunnen. Het gaat meer om het parasietengedrag.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:24
Hielko schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Hij heeft (kleine) een goedlopende koffiezaak die bijna altijd vol zit (en waar ik ook graag met enige regelmaat een koffie drink), waarom zou hij er een kantoor van maken? Er is in Groningen ook wel behoefte aan goedkope slaapplekken, maar je verwacht toch ook niet dat ie 's avonds een paar matrasjes op de grond legt zodat een paar mensen goedkoop kunnen slapen?
Ik loop er ook vaak langs en als ik een plekje vrij zie dan glip ik naar binnen. En dan stuiter ik eruit want zijn espresso’s zijn vele malen sterker dan je gewend bent :+

Voorheen had ie geen koffie to go omdat je van zijn koffie rustig op een stoel moet genieten maar volgens mij bieden ze dat nu wel aan. Hij is ook niet zo maar een barista. Hij is bijna een wetenschapper op het gebied van koffie. Geeft leuke workshops, is eens nr 1 van NL geweest en is of was jurylid van een EK barista of zo. Zo zijn er wel meer van dat soort heerlijke zaakjes. Doe wat je wil in een Starbucks want dat heeft niks met kwaliteit en techniek te maken (ze drukken gewoon op een knop zoals een volautomaat) dus als je in zo’n zaak komt dan mag je ook wel een beetje respect hebben voor het vakmanschap en niet nonchalant een slokje neemt terwijl je op insta zit.

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 08-08-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

m-vw schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:52:
@PWM en @Spectaculous. Jullie passen dus ook niet in het plaatje dat TS schetst. Een zakenlunch met bespreking moet kunnen. Het gaat meer om het parasietengedrag.
Ik vraag mij wel af wat de eigenaar z'n aanpak is geweest. Het klinkt alsof ie nogal gefrustreerd is. Natuurlijk heb je af en toe van die kanslozen die niks uitgeven en de grenzen opzoeken, maar als je die frustratie even wegstopt en mensen op een vriendelijke manier en een leuk praatje kenbaar maakt dat de schoorsteen moet roken dan kan ik mij niet voorstellen dat heel z'n zaak daarmee vol (blijft) zitten. Maar misschien onderschat ik het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Toen ik zelf nog in zo'n koffietent werkte is het mij 2x gebeurd om het glas water over een laptop te laten vallen. Per ongeluk uiteraard. Vond het wel vreemd dat ik die vaste klanten nooit meer terug heb gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43

Honesty

kattenneus!

Ik snap hem wel, ik vind het zelf irritanter dat als je ergens uit eten gaat, je betaald al voor het eten laten we zeggen 30 euro, je koopt een fles wijn van 2 keer dat bedrag 60 euro want je wil een leuke avond en je wil iets proeven wat je thuis niet krijgt/neemt. Dat als je dan een karaf water vraagt dat ze zeggen we verkopen alleen flessen water a 5 euro... Ik betaal dan liever 5 euro per fles meer dan dat verhaal, klinkt als een hoofdgerecht verkopen en dan betalen voor je bestek.
Maar dit terzijde, dit was andere frustratie, misschien moeten de wijndrinkers door de laptop-spa-drinkers wel bij betalen voor het water

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Café Verderop was blij met mijn vele tientallen zakelijke afspraken die ik daar had. Dalmoment. Tafel meer in gebruik - tent met wat vulling ziet er uitnodigend uit. En ook die drie koffie en flesjes spa zijn omzet. Fooi was ook altijd zakelijk ;)

Misschien kan dit soort horeca-zeuren zo'n parkeertijdschijf invoeren "ik zit hier sinds 11.00" !

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Gekke discussie.

Vroeger toen internet op een mobiel nog niet bestond en McDo adverteerde met gratis wifi ging ik soms met de auto op de parking voor de deur staan. Kon ik voor niks in de auto werken. Ik was niet zo dikwijls alleen op de parking. En tegen lunchtijd een burgertje scoren.

Dat ging niet meer toen ze de code op de kassabon drukten..... maar dan vond je nog zat open wifi netwerken als je voor een appartement of zo parkeerde. Handig tussen 2 klanten.

Ik doen het wel eens met de ipad of zo voor een uurtje.

Als de zaak er last van krijgt, volume van de muziek wat omhoog, en de wifisnelheid beperken tot 1 Mbps, of simpelweg niet meer aanbieden of elke 30 minuten eens uit schakelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
Zarathustra schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:12:
Café Verderop was blij met mijn vele tientallen zakelijke afspraken die ik daar had. Dalmoment. Tafel meer in gebruik - tent met wat vulling ziet er uitnodigend uit. En ook die drie koffie en flesjes spa zijn omzet. Fooi was ook altijd zakelijk ;)

Misschien kan dit soort horeca-zeuren zo'n parkeertijdschijf invoeren "ik zit hier sinds 11.00" !
Ik denk dan ook niet dat mensen zoals jij het probleem zijn zoals omschreven in het artikel, het zal meer gaan om de mensen die 1 flesje water bestellen, 6/7/8 uur blijven hangen en dan weggaan.

In mijn studententijd ging ik ook wel eens een paar uurtjes in een McDo/Starbucks/etc. zitten, maar dan bestelde ik wel altijd iets. Het lijkt mij toch niet teveel moeite voor een ZZP'er (die dus 0 euro uitgeeft aan kantoorruimte blijkbaar) om regelmatig een koffie te bestellen en een goede fooi te geven. Als dat in de desbetreffende koffietentjes was gebeurd, dan had niemand hierover gepiept heb ik het idee.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 17:34
Spectaculous schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:38:
Ja nee ja, je geeft duidelijk aan dat je niet voldoet aan het asociale model dat hier voortdurend wordt geschetst, namelijk dat van iemand die meer dan de halve dag daar uitgebreid gaat zitten, stroom en wifi slurpt en ondertussen een absoluut minimum aan geld uitgeeft. Jij bent de "goeie" ZZP-er, die daar beperkt aanwezig is en wel degelijk omzet oplevert voor de uitbater. Als alle koffietentwerkenden zo handelen dan is er geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
PSV-EHV schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Ik denk dan ook niet dat mensen zoals jij het probleem zijn zoals omschreven in het artikel, het zal meer gaan om de mensen die 1 flesje water bestellen, 6/7/8 uur blijven hangen en dan weggaan.

In mijn studententijd ging ik ook wel eens een paar uurtjes in een McDo/Starbucks/etc. zitten, maar dan bestelde ik wel altijd iets. Het lijkt mij toch niet teveel moeite voor een ZZP'er (die dus 0 euro uitgeeft aan kantoorruimte blijkbaar) om regelmatig een koffie te bestellen en een goede fooi te geven. Als dat in de desbetreffende koffietentjes was gebeurd, dan had niemand hierover gepiept heb ik het idee.
Ik werkte 17 jaar als ZZP'er en vond een cafe een betere ontmoetingsplek dan mijn (soms wat rommelige) woning.

In mijn studententijd was ik verkoper en huisnerd in een computershop. Ook daar was ik veel tijd kwijt aan mensen die niets kochten - hoe overtuigend ik ook was.

Cafe dat een kaartje op tafel heeft liggen met "mijn minimale omzet per stoel / uur is x.xx" verdient geen klanten. Toch?

Bordje bij de ingang van BCC / MediaMarkt / AH "wij schoppen u de deur uit als u niet tenminste x euro besteed!"

[ Voor 4% gewijzigd door Zarathustra op 09-08-2019 13:08 ]

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:47
Dat laatste had je vroeger blijkbaar wel. Anders waren de bordjes met "vrije toegang" niet nodig geweest

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
doobieters schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

oh mijn god, elke zin die ik las moest ik harder en harder lachen. Het is namelijk perfect spot onhoe het overkomt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:22:
[...]

oh mijn god, elke zin die ik las moest ik harder en harder lachen. Het is namelijk perfect spot onhoe het overkomt.
Ik ga je geen bijval geven omdat ik ieder zijn mening gun :D

Cafe's dat bezocht wordt door deze heer kom ik sowieso niet.

Verhaal haalt overigens al lang achterhaald onderzoek over creativiteit aan!

Nu.nl en wat waanazijn op Tweakers ;)

Ruime fooi! Bij Hoog Catherijne in Utrecht zit ook een mooi café trouwens voor afspraken met klanten! En oprecht contact met die mens die voor weinig in de horeca werkt. Of dat moet. Oprecht contact met ieder mens?!

[ Voor 40% gewijzigd door Zarathustra op 10-08-2019 00:41 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
Zarathustra schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:42:
[...]

Ik ga je geen bijval geven omdat ik ieder zijn mening gun :D

Cafe's dat bezocht wordt door deze heer kom ik sowieso niet.

Verhaal haalt overigens al lang achterhaald onderzoek over creativiteit aan!

Nu.nl en wat waanazijn op Tweakers ;)

Ruime fooi! Bij Hoog Catherijne in Utrecht zit ook een mooi café trouwens voor afspraken met klanten! En oprecht contact met die mens die voor weinig in de horeca werkt. Of dat moet. Oprecht contact met ieder mens?!
Het zal aan mij liggen maar ik snap hier geen snars van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe meer 'hipster' de koffietent is, hoe meer kans er is op 'werkgasten' lijkt mij. Kortom, de uitbater krijgt het publiek dat hij aan wil trekken, alleen dat komt ook met de nadelen daarvan. Het is net als een kapitein van een schip van de zonnebloem die klaagt over de vele rolstoelen op het dek.

Maar goed, vroeger stond er vaak boven de bar: 'consumptie verplicht'. Lijkt mij een mooie oplossing.
Pagina: 1