Instellen Outlook 2007 gaat niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Na een restore van Windows 10 heb ik Office 2007 opnieuw geïnstalleerd. Bij het instellen van Outlook 2007 heb ik enkele problemen, waar ik ondanks verschillende op Google gevonden antwoorden niet uitkom.

Doelen:
- Backup pst-bestand teruggezet
- XS4ALL mail kunnen ontvangen en verzenden (binnen teruggezet bestand)
- Hotmail kunnen ontvangen en verzenden (binnen teruggezet bestand)
- Geen foutmelding op opstarten Outlook 2007

Na installeren Outlook 2007 kan het backup-bestand worden gekoppeld. Inhoud zie ik dan onder 'Persoonlijke mappen'. Na opvoeren XS4ALL-account (imap) wordt de mail opgehaald, maar dit komt niet terecht in 'Persoonlijke mappen', maar in een aparte map met mijn mailadres als naam. Mails worden dus niet samengevoegd. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

Bij opstarten Outlook blijft de foutmelding over dat het e-mailprofiel met een nieuwere versie van Outlook is gemaakt getoond worden. Het advies in deze foutmelding klopt tekstueel niet voor Windows 10. Op het configuratiescherm navigeer ik naar 'Accounts' en vervolgens naar 'E-mail en accounts'. Bij accounts die voor e-mail worden gebruikt staan zowel mijn XS4ALL als mijn hotmail-account. Mails van deze accounts zie ik terug in de Mail-app, maar niet in Outlook. Bij de accounts die door andere apps worden gebruikt staat alleen mijn hotmail-account. Wat moet ik doen om genoemde foutmelding te verwijderen?

Door deze problemen ben ik nog niet toegekomen aan het koppelen van hotmail aan Outlook.

Wie weet raad?

Beste antwoord (via micheldekn op 08-08-2019 13:17)

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:05
Eerste advies zou zijn om over te stappen op een nieuwe office versie i.v.m. security ( https://docs.microsoft.co...t/office-2007-not-support ).

> Na opvoeren XS4ALL-account (smtp) wordt de mail opgehaald, maar dit komt niet terecht in 'Persoonlijke mappen', maar in een aparte map met mijn mailadres als naam. Mails worden dus niet samengevoegd. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

POP en IMAP misschien gecombineerd? Dan staat het waarschijnlijk in aparte mappen

Anders bij imap, probeer 'Pad van hoofdmap': inbox

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in outlook kiezen welk databestand gebruikt wordt voor welk emailadres. Dat gaat echter nog steeds niet lekker werken. Je hebt de backup verkeerd gemaakt, je had die met de backup functie moeten maken voor de meest soepele overgang, en niet door alleen het PST bestand te kopieren. Immers, Outlook weet niet welk account daar bij hoort.

Daarnaast moet je de accounts in outlook zelf toevoegen, niet in Email en Accounts in windows 10. Die werkt niet lekker samen.

Om het helemaal lekker te laten lopen is een office upgrade een idee. Je zit immers met 12 jaar oude software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Gooi outlook 2007 weg en ga voor wat nieuwers. Outlook 2007 is 2 jaar geleden end of life gegaan en is inmiddels zo lek als een zeef. Hotmail/Live/Outlook.com ondersteunen het gewoon niet meer.

Mocht je toch willen vasthouden aan je antieke versie van Outlook: zorg ervoor dat je alle servicepacks en updates hebt geinstalleerd. Er is inmiddels zoveel veranderd in die updates dat Outlook 2007 van de DVD niet outlook 2007 is na het laatste servicepack.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:05
Eerste advies zou zijn om over te stappen op een nieuwe office versie i.v.m. security ( https://docs.microsoft.co...t/office-2007-not-support ).

> Na opvoeren XS4ALL-account (smtp) wordt de mail opgehaald, maar dit komt niet terecht in 'Persoonlijke mappen', maar in een aparte map met mijn mailadres als naam. Mails worden dus niet samengevoegd. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?

POP en IMAP misschien gecombineerd? Dan staat het waarschijnlijk in aparte mappen

Anders bij imap, probeer 'Pad van hoofdmap': inbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Off-topic maar het lijkt mij inderdaad slim om over te stappen naar een nieuwere versie van Office.
Kijk eens op portal.office.com (inloggen met werk/studie account mocht je daarover beschikken) of je toevallig geen gratis Office ontvangt van je werkgever / onderwijsinstelling etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Bedankt voor de adviezen om te upgraden. Outlook 2007 voldoet wat mij betreft voor nu nog wel en alle updates waren al geïnstalleerd. Ik weet dat het out-of-date is en hou mijn ogen en oren open voor een goede aanbieding voor een nieuwere versie.

Door XS4ALL in te stellen met pop3 wordt mail nu wel goed samengevoegd. Dit had ik eerder al geprobeerd, maar waarschijnlijk toch net even anders dan nu. Dit issue is dus opgelost.

Ook instellen van hotmail is gelukt m.b.v. de instructies op https://www.emailinstelli...il-mail-instellen?page=19

Foutmelding heb ik weg kunnen krijgen door de instructies op https://www.msoutlook.info/question/510

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
micheldekn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:17:
hou mijn ogen en oren open voor een goede aanbieding voor een nieuwere versie.
Wat dacht je van een gratis Thunderbird?

Je bezuinigt nu op een manier waarbij we straks misschien wel een nieuw topic van je zien: "Help ben al mijn familiefoto's kwijt/encrypted".
Of "help hij wil niet meer verbinden" (omdat TLS 1.2 niet normaal wordt ondersteund).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
DJMaze schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Je bezuinigt nu op een manier waarbij we straks misschien wel een nieuw topic van je zien: "Help ben al mijn familiefoto's kwijt/encrypted".
Of "help hij wil niet meer verbinden" (omdat TLS 1.2 niet normaal wordt ondersteund).
Daar heb je wel een punt. Ik ga er wat meer werk van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:15:
Je hebt de backup verkeerd gemaakt, je had die met de backup functie moeten maken voor de meest soepele overgang, en niet door alleen het PST bestand te kopieren. Immers, Outlook weet niet welk account daar bij hoort.
In Outlook 2007 zie ik geen optie voor een backup van mail accounts. Wel vind ik via Google een optie om handmatig via het register een backup van de accounts te maken. Zou het kunnen dat de backup waar jij op doelt uitsluitend in hogere versies beschikbaar is?
Pagina: 1