Facebook account gehackt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 12:54
Beste medetweakers, sinds weken lijkt het of mijn Facebook account gehackt is. Er worden bijna dagelijks een soort reclameberichten op geplaatst welke niet van mij afkomstig zijn.
Ik heb al de FBtopics voor beveiliging van het account doorlopen en meermaals het ww gewijzigd.
Nu was het weer raak. Uiteraard direct het bericht verwijderd maar het is vervelend voor mijn "vrienden" die elke keer zo'n spambericht krijgen te zien.
Ik heb gezocht naar een manier om met FB in contact te komen maar helaas, er is nergens wat te vinden. Wat kan ik nog meer den dan ww wijzigen?
Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 15:58

Orphu

(Space)nerd

Via instellingen zoeken naar de optie "alle apparaten uitloggen"

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:14

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Heb je misschien toestemming gegeven aan een app die berichten voor je plaatst?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Hi, nee zeker niet. Ik log in van mijn Imac of van mijn Iphone, beiden beveiligd met ww en Imac uiteraard via de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
thanks Orphu, ga ik nog even checken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Orphu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:54:
Via instellingen zoeken naar de optie "alle apparaten uitloggen"
Idd, dit als 1e doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
En WW veranderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 15:51
2FA aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:14
Ik heb precies hetzelfde gehad. In mijn geval een lelijk plaatje met een nike logo en een URL tot twee keer toe. Zoals je ze van de bekende zonnenbrillen fabrikant ook regelmatig voorbij ziet komen. Toen ik dezelfde dag ook nog een spam bericht gemaild kreeg met de melding om wat bitcoins af te tikken en dat anders wat video's van mij zouden worden gedeeld, kreeg ik het toch wat benauwd. Overal waar het kan heb ik 2 factor auth aangezet en inderdaad op alle apparaten uitgelogd.
Edit: Ook heb ik mijn android toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet. Puur voor mijn eigen gevoel dat ik gedaan heb wat mogelijk was. Sindsdien nergens last meer van.

Ik heb een tijdje geleden de facebook app verwijderd, maar gebruikte het soms toch vanuit de browser. Mijn vermoeden is dat het via die weg is gebeurd. Mijn gevoel zegt dat er binnen de browser sneller wat gebeurd dan dat je facebook in de app draait.

Nadat ik mijn wachtwoorden had veranderd, kreeg ik enkele dagen later de melding dat mijn FB account was geblokkeerd, omdat er onveilige activiteiten vanuit mijn account hadden plaatsgevonden. De dag erna gebeurde dat nog een keer. Ik vermoed dat dit een veel te late reactie was op de 2 keer dat die reclame is versprijd en ging er maar vanuit dat er nu niets meer aan de hand is.

[ Voor 7% gewijzigd door sj0ertum op 08-08-2019 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Kijk eens op https://haveibeenpwned.com/ of je email adres voorkomt. Zo ja, dan is het tijd om op alle sites je wachtwoord aan te passen en voor elke site een ander wachtwoord te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
TheBorg schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:15:
Kijk eens op https://haveibeenpwned.com/ of je email adres voorkomt. Zo ja, dan is het tijd om op alle sites je wachtwoord aan te passen en voor elke site een ander wachtwoord te gebruiken.
Dankjewel! Mijn email adres schijnt vanuit Dropbox, LinkedIn en Sharethis gelekt te zijn. Gelukkig intussen alles op orde gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Dank voor de tips, nu op alle apparaten uitgelogd behalve Imac, ww opnieuw gewijzigd, tweestapsverificatie ingesteld, alle geregistreerde apparaten verwijderd behalve Imac. Email gecheckt, alles groen(gelukkig).
Een vriend vertelde dat als dit niet helpt, er misschien een keylogger is geinstalleerd...iemand een idee hoe je die kunt herkennen en verwijderen mocht dit nodig zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

capice1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:28:
Dank voor de tips, nu op alle apparaten uitgelogd behalve Imac, ww opnieuw gewijzigd, tweestapsverificatie ingesteld, alle geregistreerde apparaten verwijderd behalve Imac. Email gecheckt, alles groen(gelukkig).
Een vriend vertelde dat als dit niet helpt, er misschien een keylogger is geinstalleerd...iemand een idee hoe je die kunt herkennen en verwijderen mocht dit nodig zijn?
Zoals al eerder geopperd is, kan het ook zijn dat je een app of site toestemming hebt gegeven om namens jou dingen te posten op je tijdlijn. Kijk dit ook na, want al die "grappige" nametests, karaktertests en dergelijke onzin willen ook allemaal de rechten om namens je te posten. Dus in Facebook zelf eens kritisch door de appslijst lopen die je goedgekeurd hebt in de loop der jaren. Alles wat je niet kent of niet meer gebruikt de permissie intrekken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Tnx...Geen apps toestemming gegeven voor zover ik weet, mbt apps in/op fb, heb ik geen idee waar ik die moet zoeken maar ik ga weer aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Check voor de grap eens of je onbekende browserextensies hebt staan, en verwijder die..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Browserextensies en malafide facebook apps inderdaad

https://www.facebook.com/help/262314300536014/

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
@Phase, alleen een photobucket embed image fix en videodownloadhelper, welke ik er al veel langer op heb staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:14

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

capice1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:34:
Tnx...Geen apps toestemming gegeven voor zover ik weet, mbt apps in/op fb, heb ik geen idee waar ik die moet zoeken maar ik ga weer aan de slag.
Die kan je opzoeken in de instellingen van Facebook. Daar staan de permissies die je hebt gegevan aan apps. Dus "voor zover ik weet" is niet goed goed genoeg, je moet het echt even checken.

Facebook > Instellingen > Apps en websites

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Mbt de apps in fb die heb ik net gecheckt...0 actief. Mbt "geen toestemming voor zover ik weet", bedoelde ik externe apps dus buiten fb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb je inmiddels overige iphones in huis op een afzonderlijke Apple id staan? Ik zie een topic van jouw voorbij komen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864191/last
Dat is zeer af te raden: U deelt niet alleen uw Apple id maar ook uw contacten, sms, vaak ook mail apps, fotos, enz enz. Wellicht ligt de bron van dit probleem daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
klopt, alle Iphones hebben inmiddels hun eigen Apple ID, bedankt voor het meedenken. Gelukkig heeft de rest van het gezin(nog) geen facebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
capice1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:57:
@Phase, alleen een photobucket embed image fix en videodownloadhelper, welke ik er al veel langer op heb staan.
Is "videodownloadhelper" wel te vertrouwen, ondanks dat je daar eerder geen problemen mee hebt ervaren?

Dit soort spam wordt doorgaans niet verstuurd via een gehackt account, maar door brakke extensies of permissies. De permissies in je Facebook account heb je al gecontroleerd. Dan blijft er nog over een malafide infectie.. Wordt je getagd in het 'spam' bericht (dat kan ook), dan moet je taggen op gecontroleerd zetten. Want dan ben je gewoon openbaar 'getagd' :+ (dat is ook spammen, en komt dus op je tijdlijn terecht).

[ Voor 15% gewijzigd door peteroff op 08-08-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Volgens mij niet getagged want ik heb me gister op wat groepen aangeneld en vanochtend werden daar de advertentieteksten geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
Heb je je activiteitlogboek van facebook goed doorspit? met name "Informatie over beveiliging en aanmelding" & "Berichten van anderen op je tijdlijn". In het logboek staat in princiepen alles! vermeld wat er met je account wordt uitgespookt. Als je daar kan uitvogelen wie dat bericht voor jouw heeft verspreidt, dan kan je daar vervolg stappen op nemen en delen.

Edit: Ja, je hebt alle spam al verwijderd, en is daarmee niet meer te achterhalen, even wachten op nieuwe ronde van spam, en dan weer het logboek controleren en evt bevindingen delen.

[ Voor 21% gewijzigd door peteroff op 08-08-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Daarin niets te vinden maar ik heb de berichten direct verwijderd...dit is btw ook niet geregistreerd in het activiteitenlogboek...ik had verwacht dat dat er wel in zou staan.

[ Voor 14% gewijzigd door capice1 op 08-08-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
peteroff schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:21:
Heb je je activiteitlogboek van facebook goed doorspit? met name "Informatie over beveiliging en aanmelding" & "Berichten van anderen op je tijdlijn". In het logboek staat in princiepen alles! vermeld wat er met je account wordt uitgespookt. Als je daar kan uitvogelen wie dat bericht voor jouw heeft verspreidt, dan kan je daar vervolg stappen op nemen en delen.

Edit: Ja, je hebt alle spam al verwijderd, en is daarmee niet meer te achterhalen, even wachten op nieuwe ronde van spam, en dan weer het logboek controleren en evt bevindingen delen.
Goede tip, ik check vanaf nu meermaals per dag voor spamberichten en het act.log

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:47
In een ver verleden ook een keer spam gehad, toen betrof het die brakke site integratie die ze hebben. Dat is dan ook iets wat je gelijk uit zou moeten zetten. Is ook een optie in de facebook instellingen.

Misschien heb je dan op een site gezeten waar je een optie hebt om te reageren via facebook.
Dit zet je uit door de functie apps, websites & games volledig uit te schakelen.

Als je 2FA hebt ingeschakeld, en alle ingelogde apparaten er af getrapt hebt, dan zou niemand meer bij je FB account moeten kunnen komen. Zelfs met een Keylogger hebben zouden ze de 2FA code moeten hebben om daadwerkelijk in te loggen.

Je appleID is ook naar behoren beveiligd neem ik aan? Ook geen vreemde apparaten op aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Tnx Itrme, 2FA ingeschakeld meteen bij de check voor ingelogde apparaten. apps, websites ect nu ook uitgeschakeld
Apple ID's zijn allen beveiligd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
Ik denk dat je er nu wel bent. Nog een kleine toevoeging vanuit mijn ervaring met deze ellende is dat het er op leek dat ik de berichten uit mijn naa publiceerde zodra ik thuis kwam en mijn telefoon met WIFI verbinding maakte. Ik ben er van overtuigd dat het vanuit mijn telefoon is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capice1
Bedankt iedereen voor de tips, tot nu toe geen onbekende berichten meer....
Pagina: 1