Als ik in het foute topic zit, gelieve dit dan even te verplaatsen.
Voordat ik mijn vraag stel even mijn setup delen:
Windows 10 professional 64bit
GeForce GTX 680 4GB
Intel Core i7-4770K CPU@3.50GHz
32 GB Ram
2x Dell u2713H via mini displayport
Moederbord Asus Z87 - Expert met laatste Bios
SSD 1: Samsung 860 EVO 2.5" (500 Go)
SSD 2: Samsung 860 QVO 1TB 2,5 inch
Hopelijk kan iemand mij advies geven bij het zoeken van een oplossing voor volgend probleem:
Vandaag bij het werken op de pc kon ik opeens mijn toetsenbord en muis niet meer gebruiken (beide via dezelfde usb dongle aangesloten (unify logitech)).
Ik dacht eerst dat mijn pc vastgelopen was en voerde een reset uit, de pc startte opnieuw op maar kwam zelfs niet tot aan het opstartscherm van de bios en het moederbord gaf de foutcode 64 door.
Dan maar alles afgekoppeld en een harde reset uitgevoerd.
Pc startte wel opnieuw op maar Windows opstarten duurde veel langer dan normaal.
Uiteindelijk leek alles wel te werken. Enkel het minimaal noodzakelijke aangesloten (muis en toetsenbord én 1 dongle die ik nodig heb om permissie te krijgen voor een programma). Echter na anderhalf uur opnieuw hetzelfde probleem. Muis en toetsenbord werkten niet meer. Ik ben dan eens de usb en PS2 poorten gaan testen en ook daar kreeg ik geen voeding op). Dit terwijl het moederbord en alle andere spullen wel stroom kregen.
Ik vermoed dat er een hardwarematig probleem is maar ben niet 100% zeker.
Welke stappen kan ik ondernemen om het probleem te lokaliseren?
(Moederbord defect? Ram defect? Voeding defect? Of toch softwarematig?)
Voordat ik mijn vraag stel even mijn setup delen:
Windows 10 professional 64bit
GeForce GTX 680 4GB
Intel Core i7-4770K CPU@3.50GHz
32 GB Ram
2x Dell u2713H via mini displayport
Moederbord Asus Z87 - Expert met laatste Bios
SSD 1: Samsung 860 EVO 2.5" (500 Go)
SSD 2: Samsung 860 QVO 1TB 2,5 inch
Hopelijk kan iemand mij advies geven bij het zoeken van een oplossing voor volgend probleem:
Vandaag bij het werken op de pc kon ik opeens mijn toetsenbord en muis niet meer gebruiken (beide via dezelfde usb dongle aangesloten (unify logitech)).
Ik dacht eerst dat mijn pc vastgelopen was en voerde een reset uit, de pc startte opnieuw op maar kwam zelfs niet tot aan het opstartscherm van de bios en het moederbord gaf de foutcode 64 door.
Dan maar alles afgekoppeld en een harde reset uitgevoerd.
Pc startte wel opnieuw op maar Windows opstarten duurde veel langer dan normaal.
Uiteindelijk leek alles wel te werken. Enkel het minimaal noodzakelijke aangesloten (muis en toetsenbord én 1 dongle die ik nodig heb om permissie te krijgen voor een programma). Echter na anderhalf uur opnieuw hetzelfde probleem. Muis en toetsenbord werkten niet meer. Ik ben dan eens de usb en PS2 poorten gaan testen en ook daar kreeg ik geen voeding op). Dit terwijl het moederbord en alle andere spullen wel stroom kregen.
Ik vermoed dat er een hardwarematig probleem is maar ben niet 100% zeker.
Welke stappen kan ik ondernemen om het probleem te lokaliseren?
(Moederbord defect? Ram defect? Voeding defect? Of toch softwarematig?)