Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round systeem samengesteld. Feedback?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-10 19:33
Goedemorgen allen,

Na zo'n 5 jaar op dezelfde desktop geteerd te hebben, ben ik op zoek naar een upgrade. Het is alweer een tijdje geleden dat ik zelf een systeem in elkaar gezet heb, dus feedback op het door mij samengestelde systeem zou erg welkom zijn! Tevens heb ik enkele hulpvragen onderaan mijn post. Antwoorden zouden erg op prijs gesteld worden!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen... Ik heb het volgende systeem samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,-€ 345,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming X570-PLUS€ 222,90€ 222,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H500i Zwart€ 103,90€ 103,90
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 145,34€ 145,34
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 114,90€ 114,90
1VoedingenCorsair CX650M€ 70,99€ 70,99
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.113,53

Ik verwacht binnenkort een 2070 te krijgen, dus heb op dit moment even mijn oude GTX970 in het systeem opgenomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruik voor dagelijkse activiteiten (browsen), lichte gaming (denk aan Anno 1800, Planet Zoo, GTA V) en het draaien van een VM. Het systeem mag wat overkill zijn, aangezien ik hem enigszins futureproof wil maken. Daarnaast zou ik graag willen dat de dagelijkse activiteiten (zoals het scrollen op webpaginas) lekker vloeiend gaan op een 1440p 144hz scherm.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst ergens rond de 1000-1100 euro. Ik hoef niet per se de goedkoopste producten te hebben, maar een leuke prijs/kwaliteit verhuizing is altijd welkom. Anderzijds vind ik het ook wel leuk om een paar euro extra neer te tellen voor wat rgb op het RAM.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel neem ik mijn GTX 970 mee, maar deze zal ik binnenkort vervangen. Daarnaast neem ik een 1440p 144hz scherm mee, een gaming muis en gaming keyboard.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke eisen of wensen, behalve dat de pc draait wat ik hierboven omschreven heb.

Ga je overklokken?
Initieel ga ik niet overklokken, maar in de toekomst is dit mogelijk wel het geval. Ik begrijp dat de additionele cpu cooling die ik in het systeem heb opgenomen mogelijk een overbodige luxe is als ik niet ga overklokken, maar wil deze alsnog meenemen met het oog op de toekomst en stiekem ook wel een beetje voor de looks.

Mijn hulpvragen:
Naast dat ik erg graag feedback op het door mij samengestelde systeem ontvang, heb ik ook enkele vragen:
- Wat vind je van het samengestelde systeem? Is dit een goede keuze?
- Is het moederbord een goede keuze? Ik twijfel erg tussen deze modellen: https://tweakers.net/pric.../1422816;1400062;1422548/
- Is de PSU voldoende, of kan ik beter voor een gold gaan (bijvoorbeeld: pricewatch: EVGA SuperNOVA 650 G3 Is het wattage voldoende?
- Is de ram keuze goed of moet ik voor andere kloksnelheden etc. gaan?
- Andere opmerkingen, tips of tricks?

Alvast bedankt voor de moeite!

[ Voor 6% gewijzigd door blk op 08-08-2019 10:17 ]

Alle reacties

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-11 13:36
mooie set zo :-)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:49
Waterkoeling en prijs/performance gaan niet altijd samen:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Volgens -The_Mask- is de CX650M weinig interessant:
CXM is best een redelijke voeding ja. productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask- toch wel eens gezien? De hogere vermogens zijn echter weinig interessant.
Goede alternatieven zijn BitFinex Whisper, Corsair RMx, en be quiet! Straight Power 11.