Toon posts:

Waterkoeling maar nu onder hoge druk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAllo,

Ik ben nooit echt te spreken geweest over dat waterzeik straaltje wat overblijft als het water door mijn waterblok is geweest....

Dus nou wil ik iets hebben wat onder (hoge>:)) druk werkt... Het hoeft niet veel te zijn, als hij maar niet alleen rondpompt maar ook druk op kan bouwen...

Bestaat er zo'n pomp??? en heeft iemand zo'n ding draaien??? (pics)

Alvast bedankt jongens.....

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
hogedruk spuit d'r op? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 08:58 schreef happy3736 het volgende:
hogedruk spuit d'r op? :?
Ok nou nog minder drastische maatregelen???

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Op zondag 29 juli 2001 09:13 schreef igor het volgende:

[..]

Ok nou nog minder drastische maatregelen???
Mag het ook nog drastischer?

Brandweer wagen naast je huis zetten en hun pomp op je koelblok :P

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb een filmpje gezien waar ze een (ik dacht DangerDen) blok onder hoge druk zetten. Hij kon toch nog ongeveer 90bar of 1300psi houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook een blok (tested @ 1000psi zeggen ze op de site) Maar ik wil weten aan hoe ik aan (een beetje) druk kom.....

that's all

Verwijderd

[b]Op zondag 29 juli 2001 08:47 Dus nou wil ik iets hebben wat onder (hoge>:)) druk werkt... Het hoeft niet veel te zijn, als hij maar niet alleen rondpompt maar ook druk op kan bouwen...
Leuk idee, houd je dan wel rekening met het feit dat al je leidingwerk en koelblokken vrij van onfennenheden moeten zijn aan de binnenkant omdat je anders cavitatie in je systeem krijgt ....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 09:22 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

Leuk idee, houd je dan wel rekening met het feit dat al je leidingwerk en koelblokken vrij van onfennenheden moeten zijn aan de binnenkant omdat je anders cavitatie in je systeem krijgt ....
Goed dat je het zegt, leiding werk is nu nog slang, maar dat wordt een vorm van koper... denk ik, die ik heel netjes door mijn kast heen ga leggen (7augustus heb ik mijn chieftec full server tower > Black!! 249,-) en ik zorg er gewoon voor dat de leidingen helemaal netjes geseldeert zijn.

Maar heeft nou niemand een oplossing voor de pomp??

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon een grotere pomp. Paar duizend liter ofzo.

Of een citrus-pomp >:)

Verwijderd

Gewoon niet moeilijk doen. Sluit de waterleiding direckt aan en afvoeren naar de put.....

Bespaar je ook weer op een pomp >:)

Verwijderd

Vijferpomp :Y)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:02 schreef Ventieldopje het volgende:
Vijferpomp :Y)
mijn pa heeft zo'n 1337 vijverpomp.. iets van 2000L/uur... ding is loeizwaar en ongeveer even groot als mijn 19" (en nee ik gebruik hem niet :) )

Verwijderd

ik denk dat je dan een kleine ketel moet hebben daar water in doen vervolgens een paar bar aan perslucht er op zetten en er voor zorgen dat het maar aan een kant de ketel ui gaat,
zou je zelfs een verdamper kunnen maken op je proc. :)
veel suc6

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025

_zeus_

Op zondag 29 juli 2001 09:22 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

Cavitatie is het imploderen van gasbellen in het waaierhuis van een centrifugaalpomp.Krijg je waarschijnlijk geen last van met water ( moet in de buurt van 100 C komen).Je bedoelt waarschijnlijk dat je met een grotere snelheid/druk een turbulente stroming gaat krijgen.En dat wil je ook niet want energieverlies (lees minder l/h) en ook minder warmteoverdracht.Maar waarom meer druk , het gaat om de l/h (de druk is daar wel aan gerelateerd , meer l/h meer druk).Ik denk dat je aan 600 l/h tot 1000 l/h genoeg hebt.Meer kan ook maar lijkt me overkill.

• Aikon
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 12:09 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

mijn pa heeft zo'n 1337 vijverpomp.. iets van 2000L/uur... ding is loeizwaar en ongeveer even groot als mijn 19" (en nee ik gebruik hem niet :) )
Ik hoop dat je 20.000L/uur bedoeld :+

Verwijderd

Snelheid van het water maakt nikz uit.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 30 juli 2001 11:08 schreef ShaDoW het volgende:
Snelheid van het water maakt nikz uit.
Natuurlijk maakt dat wel uit, in l/h zit zowel volume als tijd. Het gaat er gewoon om dat er voldoende water wordt aangevoerd om de warmte op te nemen.

One of the animals has left its cage today.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
<offtopic>
chieftec full server tower > Black!! 249,-)
welk type en waar te koop?
</offtopic>
ik denk toch dat een vijferpomp de uitkomst is voor dit probleem.

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 11:10 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit, in l/h zit zowel volume als tijd. Het gaat er gewoon om dat er voldoende water wordt aangevoerd om de warmte op te nemen.
je moet wel opletten dat je niet met een snelheid van 20.000L/U water rond gaat pompen en dat je radiator het niet snel genoeg kan afkoelen. dan krijg je namelijk warm water op je processor en heeft dat hele hoge-druk gedoe nog geen zin

• Wouter185
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Whoo hoo, ik sluit me er bij aan. Misschien is het een idee om een kleine compressor te gebruiken, je weet wel, waar je 'szomers je rubberbootje mee opblaast. Ik weet alleen niet of je er ook water in kan smijten. Of anders laat je geen water onder druk maar bijvoorbeeld propaangas door die buizen razen, is nog veelm "cooler" :9

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 11:12 schreef jadjong het volgende:
<offtopic>
chieftec full server tower > Black!! 249,-)
welk type en waar te koop?
</offtopic>
ik denk toch dat een vijferpomp de uitkomst is voor dit probleem.
http://www.tweakshop.nl/n/prod/producten.htm

Hier staat ie met een aanbieding, maar als je deze leeg wilt hebben dus geen voeding en geen fans, is ie 249,-

Om terug te komen: Ik heb wel eens een pomp gezien...zo'n soort pompje die ze in ziekenhuizen gebruiken, er rollen dan van die ronde gewichten over de slang...en dan wordt de vloeistof opgestuwd...is dat wat???

Verwijderd

Topicstarter
PS Jongens als jullie zo'n kast willen hebben... Moet je hem echt daar kopen.

De service is echt geweldig !! Hij is heeeeel snel met leveren... en gaat door het vuur voor je als er iets niet goed is...!!!

Leuke producten ook!!!!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

OK:

1. Cavitatie is het imploderen van gasbellen. Deze ontstaan alleen onder LAGE druk.

2. De pomp die je hebt gezien, is een slangenpomp. Voordeel is dat deze zeer nauwkeurig is, en makkelijk schoon te maken. (De pomp zelf wordt niet vies, enkel de slang). Zijn dure pompen. Hebben wel een hoge druk, en hoge opbrengst, maar ook een hoge prijs.

Wat je denk ik wilt, is een pomp die max een bar of drie levert. Als je veel hoger gaat, krijg je kans op lekkage in aansluitingen etc. 3 bar kan je testen met de waterleiding (die is drie bar)

Probeer anders eens een pomp van een sprinklersysteem, bijvoorbeeld voor terrariums.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets zoek ik.....tot een bar of 3...maar ja ....hoe groot is ie???

• Daacuso
  • Laatst online: 21-02 01:13
Biedt een aquariumpomp (eheim) geen uitkomst? Deze zijn in allerlei soorten en maten te koop.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Ff off-topic, als je waterkoelt wat voor soorten vloeistof zijn dat het best???? :?

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 16:27 schreef Lomu het volgende:
Ff off-topic, als je waterkoelt wat voor soorten vloeistof zijn dat het best???? :?
uhh... wou je daar nog antwoord op ook.

(IJs ..)
:+

Verwijderd

ga lekker phase-change koeling bouwen, is volgensmij makkelijker te realiseren

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Huur een spuitwagen van de brandweer... of heb je liever nog meer druk ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou niemand een inventieve oplossing op mijn probleem..... en aub geen brandweerauto's en andere karchers!!!!

Ik zoek een kleine pomp...als het evenkan!!!!

Verwijderd

Igor,
het probleem is dat bij alle serieuze tests is gebleken dat een koeling voor een klein ding als een CPU niet meer dan 300 liter per uur nodig heeft. Meer levert geen beter koeleffect. Pas als je tientallen kilowatts hitte maakt ga je (misschien) naar duizenden liters per uur.
(Auto's en zo..)

Zelfs met een Peltier op een dikke AMD schiet je er helemaal nul nix nuffin mee op om op één bar waterdruk te gaan zitten.

Behalve dan dat sommige mensen geamuseerd er van raken dan.... ;)
Pagina: 1