The Sims 2 Onder Windows 98. Loopt vast tijdens het starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:22
Ik heb de cd versie van The Sims 2 geïnstalleerd op mijn oude Windows 98 Se PC. Als ik hem wil starten loopt hij gelijk vast op een zwart scherm.Bij dat zwarte scherm zou hij met het intro filmpje van ea moeten beginnen. Onder Windows XP doet hij het wel op de zelfde pc. Bij de Systeemeisen staat ook dat hij het moet kunnen doen onder Windows 98 SE

Dit zit er in mijn pc

Pentium 3 1400mhz
Videokaart:Geforce ti 4600 128mb
Geheugen:512 MB Geheugen
Moederbord: Shuttle AV18
Adaptec 29160N SCIS
HDD: ST373455LC
Geluidskaart: Creative soundblaster live 1024

Ik heb er Nvidia driver versie 45.23 op staan. Nieuwere versies hielpen helaas ook niet. als ik er een nieuwere versie op zet dan doen Anno 1602 en road rash het niet meer.

Ik wil dit graag kunnen spelen onder Windows 98se , Omdat ik daar nog meer oude spellen op speel die niet goed werken op nieuwere Windows versies dan Windows 98 SE. Wie weet wat er hier mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is het alleen de base game, of heb je er ook expansion packs bij geïnstalleerd? Zou me namelijk niet verbazen als nieuwere expansions 98 support breken.

Is dual booten met XP anders geen optie? Dat is misschien handig met alle nieuwere games die je op je retro PC wilt draaien die niet perse goed werken onder 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wellicht ten overvloede: compatibiliteitsmodus al geprobeerd? Daarmee kun je soms oudere games op een nieuwer OS ook aan de praat krijgen, al durf ik niet te zeggen of Sims 2 ook zo draait onder windows 10, maar het is een poging waard :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb alleen de basis game. Geen vragen stellen over ander besturingssystemen. Ik heb genoeg pc's in huis met Windows 10 waar hij vast op werkt.Ik wil hem graag op mijn Oude Windows 98 Se project kunnen spelen. Het is een soort van hobby pc van met Wat kan ik er maximaal uit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo perse het meeste wilt halen uit je project PC, snap ik niet dat je halstarrig op 98SE en alléén 98SE wilt blijven en niet gewoon een simpele dual boot installeert. Maar goed, als je zo onvriendelijk gaat doen denk ik dat ik hier ook maar geen moeite meer in steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Sims 2 komt uit 2004. Dus Windows 2000 of XP past hierbij beter. Ik kan mij niet herinneren dat er personen waren die op een computer met W98 SE, Sims 2 speelden.
Sims 2 was toentertijd wel een erg zware game voor een gezins-computer. Dus...

Is de DirectX al geüpdatet? Versie 9.0c?

Offtopic:
Ik heb het zelf Sims 2 Ultimate Collection op Windows 8.1. _/-\o_
Anno 1602 kan ook op XP.
Zo'n systeem wat jij nu heb, daar draaide ik Windows 2000. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door MedionAkoya op 07-08-2019 23:57 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb direct x 9 ook al geïnstalleerd. Internet explorer 6 en media player 9 staan er ook al op. ik kwam er achter dat als ik deze update installeer. downloads: Windows 98SE Unofficial SP 2.0.2 NL. De sims 2 wel wil starten. Ik installeer deze update liever niet, omdat ik er slechte ervaringen mee heb. Ik nu het idee dat er op een kale Windows 98se met internet explorer 6 media player 9 en directx 9 nog iets mist. wat wel in de windows-98se-unofficial-sp-202 zit. Ik zou graag willen wat er mist zodat ik dat onderdeel afzonderlijk kan installeren. Ik heb het idee dat ik iets mis om het begin filmpje mee af te kunnen spelen.

Ik zal nog even uitleggen waarom ik geen Windows xp wil installeren op deze pc. Dat is omdat ik ook 2 dos pc's heb een Windows 95 pc en dit mijn 98 pc is. Dat zijn allemaal hobby's pc's waar ik mee het maximale probeer te bereiken zowel pc als os. De games die voor Windows 98 zijn gemaakt spelen het beste onder Windows 98 en niet onder xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick91
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 16:19
Even tussen haakjes: als het je specifiek gaat om het spelen van een spel op het OS waarvoor het gemaakt is (wat ik uit je post opmaak), dan is Windows XP toch echt de beste keuze.

Sims 2 kwam uit in 2004 en is dus helemaal niet voor Windows 98 gemaakt. Dat het volgens de systeemeisen er wel op zou moeten werken staat hier los van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb De Sims 2 inmiddels ook werkende onder Windows 98 SE. Ik heb aan system.ini deze MaxFileCache=393216 regel moeten toevoegen. Nu start de sims 2 prima op onder Windows 98SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 19:30
Egbert Jan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:46:
Ik heb De Sims 2 inmiddels ook werkende onder Windows 98 SE. Ik heb aan system.ini deze MaxFileCache=393216 regel moeten toevoegen. Nu start de sims 2 prima op onder Windows 98SE
Ik snap je wel man dat je die games onder windows 98se wil laten draaien

Heb zelf ook dat idee moet alleen nog ooit van de grond komen heb de pc al wel haha ;)
Pagina: 1