Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,
Ik heb net al mijn nieuwe onderdeeltjes ( moederboard, grafische kaart, cpu, voeding en werk geheugen ) in mijn kast gezet, maar nu zie ik bij mijn moederboard interface, dat geen enkele van mijn sata ports in gebruik zijn..
SATA Port 1: not present. N/A. Disabled
etc
etc

Ik heb nog gechecked of mijn ssd en mijn seagate 2tb aangesloten zaten aan mijn SATA ports, en dat zijn zij... ook opnieuw aangesloten en gechecked of het wel goed zat.

Weet iemand mischien wat het probleem zou kunnen zijn? en hoe dat op te lossen?

Alvast bedankt!!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Begin eens met een lijstje met specs en wat je al geprobeerd hebt (met name je bios/uefi settings).

[ Voor 20% gewijzigd door DukeBox op 07-08-2019 22:14 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als er bij gezegd wordt "Disabled" moet je hem waarschijnlijk op enable zetten in de BIOS bij Peripherals.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:50
Gebruik je een M2 sata of NVME ssd?

Verwijderd

Topicstarter
Device List. Model. Size. Hotplug
sata port 1: Not present. N/A. Disabled

en dan nog het lijstje van alle ports.

Kan hem niet op enabled zetten.

Wat betreft mijn specs;
MB. X370 Gaming Pro Carbon
CPU. AMD Ryzen 7 2700x Eight core
16gb ram van ballistix
750watt voeding

Ik ben trouwens echt een leek op dit gebied hoor 😅 sorry als ik iets effe niet helemaal snap wat misch voor jullie heel voor de hand liggend is xd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2019 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:22:
Gebruik je een M2 sata of NVME ssd?
M.2 sata

Verwijderd

Topicstarter
synoniem schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:15:
Als er bij gezegd wordt "Disabled" moet je hem waarschijnlijk op enable zetten in de BIOS bij Peripherals.
gevonden, ga het even uit proberen

Verwijderd

Topicstarter
synoniem schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:15:
Heb zij aan gezet en mijn bios opnieuw ingeladen, zij staan op enabled maar nog niks present

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:50
Is het niet zo dat bij gebruik van het M2 slot er sata aansluitingen onbruikbaar worden?

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Is het niet zo dat bij gebruik van het M2 slot er sata aansluitingen onbruikbaar worden?
Ja geen idee 😅
Ik heb gewoon mijn handleiding gevolgd, en volgens de handleiding en youtube filmpjes moest ik mijn 2geheuge schijven gewoon in de sata slotjes doen ( sata 1 en 2 dan )

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:48:
[...]

Ja geen idee 😅
Ik heb gewoon mijn handleiding gevolgd, en volgens de handleiding en youtube filmpjes moest ik mijn 2geheuge schijven gewoon in de sata slotjes doen ( sata 1 en 2 dan )
Controleer de handleiding van je moederbord of er bepaalde SATA poorten onbruikbaar worden wanneer je een M.2 SSD installeert. Dat kan namelijk wel zo zijn.

En heb je überhaupt al geprobeert de schrijven dmv andere SATA poorten aan te sluiten?

[ Voor 23% gewijzigd door LukasvH_1 op 08-08-2019 10:06 ]

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Komen er wel twee kabels van de schijven af?

Je hebt namelijk 1x data nodig (de smalle stekker die naar je moederbord loopt) en een keer stroom (de brede stekker, die loopt naar de voeding).

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
LukasvH_1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:59:
[...]

Controleer de handleiding van je moederbord of er bepaalde SATA poorten onbruikbaar worden wanneer je een M.2 SSD installeert. Dat kan namelijk wel zo zijn.

En heb je überhaupt al geprobeert de schrijven dmv andere SATA poorten aan te sluiten?
Ik zal het nog een keer doorlezen of ik daar iets over vind.
Ja heb alle sata poortjes geprobeert.

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
nelizmastr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:13:

Je hebt namelijk 1x data nodig (de smalle stekker die naar je moederbord loopt) en een keer stroom (de brede stekker, die loopt naar de voeding).
Hij heeft M.2, daar zitten geen kabels aan.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

rhwerkman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Lees de openingspost nog een keer goed door :X

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:13:

dankje, dat stond gek genoeg niet in mij handleiding, maar nu start ie op.
nu heb ik weer allemaal andere probleempjes 😅

Hij start op en vervolgens gaat hij naar; your pc ran into an problem, en das dan een loupe die die elke keer herhaalt. nu heb ik iets gelezen over pc resetten en iets anders over windows via een usb stick te installeren.( asio.sys fout melding. )

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
nelizmastr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Lees de openingspost nog een keer goed door :X
Sorry, slaapgebrek :O :z

Verwijderd

Topicstarter
rhwerkman schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Ik geloof dat ik 2 dingen daar door elkaar had gehaald.

m.2 sata slots en of mijn ssd m.2 was. excuses

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

dankje, dat stond gek genoeg niet in mij handleiding, maar nu start ie op.
nu heb ik weer allemaal andere probleempjes 😅

Hij start op en vervolgens gaat hij naar; your pc ran into an problem, en das dan een loupe die die elke keer herhaalt. nu heb ik iets gelezen over pc resetten en iets anders over windows via een usb stick te installeren.( asio.sys fout melding. )
Ik heb onderdelen van 4 a 5 jaar oud vernieuwd voor allemaal hele nieuwe onderdelen, dus zat er wel aan te komen.

Ook klopt voor welke reden dan ook mijn pc wachtwoord niet, dus resetten kan ik dan niet, behalve als er een manier is om dat te doen zonder als administratoe in te loggen.

Als iemand hier verstand van heeft, is de manier, dat ik windows via een usb installeer in mijn bio een goede oplossing?

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:38
Je gebruikt je oude/huidige installatie op je nieuw in elkaar gezet systeem ?

Met zoveel nieuwe onderdelen is een schone installatie wel gepast.

Gezien de fout die windows geeft zal hij niet goed overweg kunnen met al de nieuwe onderdelen wat resulteert in een foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:31:
Je gebruikt je oude/huidige installatie op je nieuw in elkaar gezet systeem ?

Met zoveel nieuwe onderdelen is een schone installatie wel gepast.

Gezien de fout die windows geeft zal hij niet goed overweg kunnen met al de nieuwe onderdelen wat resulteert in een foutmelding.
Dus indd effe alles via mijn bios installeren? windows/drivers.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, ik heb je topic even van een inhoudelijke titel voorzien. Daarnaast, als je meerdere mensen achter elkaar quote, deze graag in 1 reactie plaatsen, want je post hierboven een aantal keer achter elkaar dat als erg storend wordt ervaren.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:37:
@Verwijderd, ik heb je topic even van een inhoudelijke titel voorzien. Daarnaast, als je meerdere mensen achter elkaar quote, deze graag in 1 reactie plaatsen, want je post hierboven een aantal keer achter elkaar dat als erg storend wordt ervaren.
Ik maak wel een andere topic aan dan, want het betreft niet meer sata, en ook niet of iets geactiveert is of niet..
Pagina: 1