Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 22:46
Ik heb een WHIRLPOOL UW6 F2C WB vriezer. Deze staat in een wandkast met schuifdeur ervoor en is ingesteld op een temperatuur van -18 graden.

Deze hebben we nu bijna 2 jaar en ik kwam er deze week achter dat de temperatuur van -18 niet gehaald wordt. (ijsjes en brood waren heel zacht) Volgens mij was dit eerder wel ok.

Wat heb ik gedaan:
- Vriezer uit kast gehaald en midden in de ruimte gezet (niet in de zon bij zo'n 25 graden omgevingstemperatuur) om te kijken of ie zijn warmte wel kwijt kan.
- Gecontroleerd op stof achterop. Dit was niet het geval
- Temperatuur gemeten met een vleesthermometer in een glaasje olijfolie: -7 graden. Ook midden in de ruimte
- Vleesthermometer gecontroleerd in kokend water en smeltend ijs. Temperatuur wijkt niet meer dan 1 graad af.
- Energieverbruik gemeten (ongoing). Vanaf vanmiddag 13u - 21:30 (nu:) 0,4 kWh. Elke keer als ik kijk is het verbruik zo'n 45 Watt. Het lijkt er niet op dat de vriezer aan en uit gaat. Oftewel voorlopige conclusie (nog even wat langer meten) is het verbruik 2x zo hoog dan gespecificeerd

Zijn er dingen die ik kan doen, behalve iemand laten komen voor reparatie?

[ Voor 8% gewijzigd door Blackouts op 07-08-2019 21:43 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
rubbers al gecontroleerd? als deze slecht zijn lekt de koude lucht weg. zeker bij een rechtopstaande vriezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Zojuist nog eens goed gekeken en ik zag dat in het rooster tbv de luchtcirculatie voor de nofrost functie een dikke laag ijs.

Ik vermoed dat ontdooien van de vriezer wel eens kon gaan helpen.

Ik dacht dat ik hiervan af zou zijn door het aanschaffen van een no frost vriezer maar niet dus.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:16
De dikke laag ijs zorgt ervoor dat de lucht niet goed circuleert en verklaart waarom de temperatuur niet laag genoeg is. Apparaat 48 uur uitzetten en volledig laten ontdooien zou voldoende moeten zijn.

Maar zo'n ijslaag komt er niet zomaar. Heeft het apparaat voldoende beluchting en ontluchting? Heeft de deur een keer lang opengestaan? Sluit de deur voldoende? In al deze gevallen kan er meer vocht in de vriezer komen dan dat het apparaat in zijn normale ontdooicyclus kan wegwerken. Dit wordt naar verloop van tijd van kwaad tot erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
De deur heeft de laatste tijd vaker langere tijd open gestaan (kinderen, warm weer en ijsjes in de vriezer..... :X)

Ik ga er van uit dat het hier aan lag.