Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• hondaygo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-02 17:49
Mijn vraag:

Hoe kan ik audio (MP3) toevoegen aan mijn clips?
Hoe kan ik bijvoorbeeld een audio gedeelte van zo'n 15 seconden uit een clip van 3 minuten halen?
Hoe kan ik na 12 seconden het geluid uit laten faden?
En hoe kan ik geluid in laten faden?

Oh ja, ik ben best wel een leek met dit soort programma's, dus als je het in clipklare (grapje) Jip en Janneke taal zou kunnen uitleggen, dan zal ik je eeuwig dankbaar zijn als ik het uiteindelijk snap.

Hallo allemaal.

Ik heb/had Magix Fastcut.
Een heerlijk simpel programmaatje waar ik al een hoop plezier van heb gehad onder Windows 7.
Nadat ik noodgedwongen over moest schakelen naar Windows 10, kon ik mijn Fastcut wel weg gooien,
want Windows 10 mist ineens een aantal (audio)codecs die Windows 7 nog wel had.
Met als resultaat dat ik geen geluid meer heb bij mijn MTS en MP4 bestanden....

Ik heb geprobeerd om dit te verhelpen volgens aanwijzingen die ik via fora heb gevonden,
maar heb het niet voor elkaar gekregen.

Toen dacht ik van; Ach, ik koop wel een nieuw videobewerkings programma.
Ik zoeken op reviews, and guess what...
Ik kwam uit op Magix Video DeLuxe Premium.

Maar zo gemakkelijk als Fastcut werkte, zo ingewikkeld vind ik deze versie....
Ik heb allemaal stukjes film geknipt zoals ik ze wil hebben, dat was het moeilijkste niet.
Maar nu wil ik audio toe voegen....
Ik heb de gebruikers handleiding gedownload, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat een termen en uitdrukkingen, zeg!