Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met mega accuduur, goede CPU/GPU en 512+ SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• trinax
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Beste Tweakers,

Afgelopen dagen ben ik opzoek naar de perfecte laptop (voor mij dan :) ) maar ik heb in de gaten dat mijn eisen wellicht zo strikt zijn dat dit (nog) niet bestaat. Kunnen jullie mij helpen?

mijn eisen
- max 15”, liefst kleiner.
- i7 processor
- 16GB Werkgeheugen
- 512gb SSD of groter
- accuduur van 12 uur+
- GPU GTX1060 +-
- thunderbolt 3 (om een docking aan te sluiten die ik al heb liggen)
- goede bouw kwaliteit
- niet zwaarder dan 1.8kg

Ik ga de laptop vooral gebruiken voor tekstverwerken en file management maar wil ook graag als ik een game ga spelen, dat het goed en mooi draait.

Het lijkt er op dat de surface book 2 momenteel de beste kandidaat is echter heeft deze verdorie geen thunderbolt 3, anders was het een no brainer.

Ik hoor graag wat jullie suggesties zijn op dit topic!

Alle reacties

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 14:47
Al deze eisen ingevuld in pricewatch?
Usb c naar tb of een usb c docking station aanschaffen?

[ Voor 43% gewijzigd door Torac op 07-08-2019 19:18 ]

• trinax
Jazeker, dat heb ik al gedaan.

Ik wil graag dat de laptop opladen d.m.v thunderbolt 3.

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-11 22:12
Als ik alleen al een i7 met kleiner dan 15" met een 1060+ en het gewicht < 1,83kg krijg ik nog maar een zeer beperkt aantal resultaten, die allemaal bij lange na geen 12 uur + accuduur hebben. Het lijkt erop dat je eisen te hoog zijn voor wat er op dit moment bestaat.

Heb je wel een ingebouwde GPU nodig of kan je af met een externe dmv thunderbolt 3?

• trinax
Zou zeker een optie kunnen zijn, wellicht moet ik wachten op een surface book 3 hopelijk met TB3?
Ik vraag mij nu wel af of mijn dock uberhaupt werkt als ik hem aansluit op een usb-c aansluiting van de surface,, dan kan ik het opladen nog wel slikken.

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Is die i7 echt noodzakelijk? Als dat een i5 kan/mag zijn ga je direct een berg winnen qua energieverbruik en dus qua batterijduur. Daarbij: als je de default GPU gebruikt (Intel Graphics) scheelt dat ook veel. Zodra je echt wat grafische kracht nodig hebt kan je voor die gelegenheid alsnog overschakelen op een dedicated GPU.

[ Voor 42% gewijzigd door michielRB op 07-08-2019 20:33 ]

• trinax
Als ik een game wil spelen moet die wel heel goed draaien :) op een i5 zal dat minder zijn,,

• scrux
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-11 17:49
Met een goede i5 zullen de games niet veel slechter draaien dan met een gemiddelde i7. Veel hangt natuurlijk ook af van je GPU, maar tenzij je CPU echt ondermaats is, zul je er weinig van merken.

• trinax
Is er een model die je kan adviseren?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@trinax ben je er al uit? Is een gaming PC + laptop niet een optie? Je hebt geen budget aangegeven, maar z'n surface book 2 is ook niet goedkoop. Met dat bedrag kun je een modder dikke PC wegzetten en hou je nog geld over voor een goede laptop.

Ik zou een PC van ~1200 kopen en dan houd je nog genoeg geld over om een laptop te kopen die aan de eisen - gpu voldoet. Misschien een leuke tweedehands. Thunderbold zit nog niet zo lang op laptops, maar als je naar de wat nieuwere modellen zoekt, vind je vast wel iets op V&A dat aan je eisen voldoet.

Ik heb geen idee hoe de variant met i7 het doet, maar de variant met i5 heeft een dikke 12 uur accuduur: V&A aangeboden: Dell XPS 13 (2018)

[ Voor 16% gewijzigd door hoi1234 op 25-08-2019 10:38 ]

• trinax
Ik heb uiteindelijk een heel andere set gekocht. Geen laptop, gezien mijn ipad pro + keyboard alles doet wat een laptop moet doen.

Ik wilde wel MacOS maar geen iMac. Ik heb gekozen voor een Mac Mini met een eGPU (vega 64 + razer core X)
Pagina: 1