KVM voor dual monitor met 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 17:39
Ik wil graag 2 systemen kunnen bedienen met 1 toetsenbord en muis. Ik werk met een configuratie met 2 schermen van 4K (Dell P2715Q). Volgens DataColor (fabrikant kleurcalibratiesensor) kan ik maar één scherm calibreren als ik gebruik maak van MST. Wil ik beide schermen kunnen calibreren dan moet ik dus van elk scherm een eigen kabel direct naar de videokaart hebben.

Volgens mij kan ik mijn doel bereiken met een KVM switch. Echter, wat ik zo tegenkom lijkt geen 2 schermen te kunnen aansturen, te weinig resolutie te hebben of erg kostbaar te zijn (richting de 1000 euro). Wisselen met de knopjes op het scherm zou in theorie moeten werken en de goedkoopste oplossing moeten zijn, maar is omslachtiger omdat je dan 3 dingen moet wisselen: een usb switch en 2 schermen.

In aanvulling daarop: ik heb nu alleen een UGreen usb switch voor toetsenbord en muis, maar heb daar regelmatig problemen mee: de muis 'loopt vast' en ik moet de switch heen en weer wisselen voor het weer werkt. Tijdens het snel typen blijven de toetsen soms hangen waardoor ik een letter 2x wil typen, maar deze er 100x komt te staan, of ik wil 1 letter weghalen met backspace of delete en een volledige regel verdwijnt.

Wie heeft raad / advies?

Alle reacties

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Dit lijkt me wel wat.
Geen KVM nodig.

YouTube: Four Operating Systems on ONE Monitor