Ziggo modem in bridge hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labteov
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 14:32
Goedemiddag,

Ik ben zojuist verhuisd (eindelijk) en wil mijn internet goed gaan aansluiten. Het idee is (ik heb al wel de optie) om m’n Ziggo modem in bridge modus te zetten en alles via mijn eigen router te gaan doen. (asus rt-ac87u)

Hoe kan ik dit nu het beste instellen? Ik wil namelijk wel beide routers kunnen benaderen alleen lukt me dit echter nooit.

Wat moet ik op mijn ziggo modem veranderen en wat moet ik op mijn nieuwe router instellen?

Als iemand me hiermee zou willen helpen dat wordt dat erg gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,

Frank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Beide routers? Als je je ziggo modem router in bridge zet is het dus alleen nog een modem. Geen router. En kun je er niet meer bij maar waarom zou je dat dan überhaupt nog willen?
Dus, je stelt verder niks noppes nada in op je ziggo modem.
Die Asus stel je in hoe jij hem wilt hebben/hoe je je thuisnetwerk wilt hebben, dat moet je echt zelf doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08
dragon2 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:45:
Beide routers? Als je je ziggo modem router in bridge zet is het dus alleen nog een modem. Geen router. En kun je er niet meer bij maar waarom zou je dat dan überhaupt nog willen?
Dus, je stelt verder niks noppes nada in op je ziggo modem.
Die Asus stel je in hoe jij hem wilt hebben/hoe je je thuisnetwerk wilt hebben, dat moet je echt zelf doen...
Dat eerste is niet helemaal waar: als je je Ziggo modem/router in bridge laat zetten door Ziggo, valt er inderdaad niets meer in te stellen. Maar, (wellicht type-afhankelijk - ik heb een ConnectBox) het ding is dan nog steeds bereikbaar via de webinterface op 192.168.100.1 (terwijl m'n LAN 192.168.1.x gebruikt) en geeft toegang tot statusinfo en signaalinfo.

Verder heb je gelijk: je kan verder niets instellen en moet gewoon de Asus WAN poort verbinden met de ConnectBox LAN1 poort.

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 07-08-2019 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:41
Even ervan uitgaande dat je een Ziggo Connect Box hebt gekregen kun je deze alleen in bridge mode krijgen door de helpdesk te bellen en ze vragen om dit te doen, want dat moest bij mijn apparaat gebeuren.

Zodra hij in bridge mode staat is het ook echt een 'domme' modem die het signaal van je router omzet naar analoog waardoor hij dus ook geen ip adres meer heeft. Doe ik bij mij bijvoorbeeld een traceroute dan zie na de router meteen de gateway van Ziggo, dus niet de modem.

Edit: mensen waren me voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:50:
[...]

Dat eerste is niet helemaal waar: als je je Ziggo modem/router in bridge laat zetten door Ziggo, valt er inderdaad niets meer in te stellen. Maar, (wellicht type-afhankelijk - ik heb een ConnectBox) het ding is dan nog steeds bereikbaar via de webinterface op 192.168.100.1 (terwijl m'n LAN 192.168.1.x gebruikt) en geeft toegang tot statusinfo en signaalinfo.
Ik heb een paar ziggo modems gehad door de jaren heen altijd in bridge, nooit ook maar iets mee gekund. Maar wellicht bij sommige modellen dat je dan nog info krijgt idd, maar valt er dan nog wat 'in te stellen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labteov
Ik heb de klantenservice inderdaad gebeld en die hebben de optie aangezet op mijn modem, ik kan hem dus nu zelf in bridge modus zetten.

Waarom ik hem nog wil kunnen bereiken? Misschien wil ik in de toekomst de bridge modus wel uitschakelen. Ik zou ze dus gewoon graag beide kunnen bereiken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:28
labteov schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:03:
Ik heb de klantenservice inderdaad gebeld en die hebben de optie aangezet op mijn modem, ik kan hem dus nu zelf in bridge modus zetten.

Waarom ik hem nog wil kunnen bereiken? Misschien wil ik in de toekomst de bridge modus wel uitschakelen. Ik zou ze dus gewoon graag beide kunnen bereiken.

Alvast bedankt.
Dat kan dan inderdaad via 192.168.100.1, daar kun je bridge mode weer wijzigen in router mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labteov
king006 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

Dat kan dan inderdaad via 192.168.100.1, daar kun je bridge mode weer wijzigen in router mode.
Duidelijk! Dan ga ik het morgen maar eens goed aansluiten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:28
labteov schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:30:
[...]

Duidelijk! Dan ga ik het morgen maar eens goed aansluiten allemaal.
Succes! Als je vragen hebt, laat het gerust weten ;) ik heb een RT-AC86u staan en kan je dan wel helpen.
Pagina: 1