Licentiecodes/serienummers bewaren

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:39
Zoals wel meerderen hier koop ik zo nu en dan producten waarvoor het relevant is om serieunummers of licentiecodes te bewaren. Wat is een goede manier om deze zaken te bewaren? Verder dan gewoon een excelbestandje aanmaken of een notes-app te gebruiken kom ik niet. Maar dit moet toch beter kunnen?

Als ik er naar zoek, kom ik alleen op opties waar weinig ervaringen over te vinden zijn of algemene verhalen als dat het een goed idee is om voor een cloud-optie te gaan.

Wat gebruiken jullie om dergelijke gegevens te backuppen?

B.S.U.R.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Van aankopen met serienummers of licentiecodes maak ik altijd een PDF en die sla ik op op mijn Synology.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Kan toch gewoon in je password manager? ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:26

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik gooi dergelijke dingen gewoon in Keepass.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
True schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:38:
Kan toch gewoon in je password manager? ;)
Dat doe ik ook. Gewoon een notitie in LastPass.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, help me even op weg? Ik ben net met Tweakers begonnen en weet niet hoe ik een topic moet beginnen. Ik kom bij jullie terecht omdat ik dus een licentiecode NIET opgeslagen heb en hem nu, nadat ik AVG TuneUp door mijn laptop liet gaan, kwijt ben. De code betreft de software van een website-bouwer Data Becker, WebToDate versie 8 En(gels). Ik heb nog 8 dagen te gaan op de try-versie, die wel draait, maar dat houdt een keer op. De firma Becker heeft geen support meer, want die is failliet. Wie weet raad? Groet, Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Verwijderd Toen je die software gekocht hebt kreeg je toen een e-mail van de leverancier? Mogelijk heb je de code nog ergens in je mail staan in plaats van ergens op je eigen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom @Verwijderd. Je vraag heeft niets te maken met het onderwerp in Licentiecodes/serienummers bewaren

Je hebt geen backup met de code? Verder is het helaas heel simpel: schijnbaar is de code verwijderd uit je register (leermoment: gebruikt dergelijke tools niet zonder backup en niet zonder zeker te zijn wat het doet), je hebt de code nog ergens in een mailtje / brief / oid, of je hebt het niet.

Los daarvan, als ik Google mag geloven gaat het om software uit 2013. De (web)wereld is veranderd, ik zou sowieso adviseren naar andere software te kijken..

Open zonodig gerust een eigen topic, via https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/10
Maar hier lijkt het niet zinvol, ik sluit dit topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.